Wie heeft de gouden tip: broeken voor kinderen met vormen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esss

Wie heeft de gouden tip: broeken voor kinderen met vormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 14:16

Hoi allemaal,

Een toelichting op de titel van dit topic is misschien wel handig. ;-)

Ik vind het namelijk zo'n gedoe om broeken te vinden voor mijn jongste dochter van 5 jaar. Ze heeft geen overgewicht maar wel echt vormen, dus: goede bovenbenen, stevige billen en een beetje buik, alleen dat maakt het dus lastig om leuke broeken voor haar te vinden. Als de lengte goed is dan blijft de broek 'hangen' op haar bovenbenen en zit het te strak bij haar billen en buikje. En als ze goed zitten qua omvang dan zijn ze vaak veel te lang.

Ze loopt nu dus vaak in leggings met daarop een rokje of jurkje, maar (spijker)broeken staan haar juist zo leuk en het is wel leuk om een beetje te kunnen afwisselen.

Dus nu vroeg ik me af: heeft iemand ervaring met broeken van een bepaald merk of winkel die qua pasvorm passen bij de wat stevigere kinderen onder ons?

Alvast bedankt!!

Groetjes,
Esther

thequeensmum

Re: Wie heeft de gouden tip: broeken voor kinderen met vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 14:18

Ik volg even, kleindochter van 10 met hetzelfde 'probleem'

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 14:26

stretch spijkerbroekjes misschien?

Room_Soesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 14:27

Een broek die te lang is kan je toch gewoon de pijpen omslaan als die verder goed zit? Eventueel even stikken zodat het daarna vast zit.

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 14:42

@Room_Soesje, dat doen we ook wel maar dat kan niet altijd. Soms gaat het model er helemaal uit als je de broekspijpen korter maakt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 14:48

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 15:04

Hema had altijd broeken in de lijn My Comfy Fit, die waren iets wijder van boven dan de regular en skinny fit. Ik weet niet zeker of ze die lijn nu nog hebben, maar anders is dat het proberen misschien waard.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 16:07

Onze dochter draagt vooral broeken van de We en Terstal. Op die leeftijd moesten we ze dan wel flink insnoeren in de taille, maar verder zaten ze wel mooi.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 08:14

Ah ik heb het zelfde met mijn 4 jarige dochter! Ik heb eindelijk een broek gevonden die leuk zit, de soft skinny jeans van de H&M.

In deze broek zit (heel) veel stretch, is er in alle kleuren en past perfect op haar curvy lijfje. :D Ze zijn momenteel nog een beetje te lang, maar ik denk dat ik ook een maat kleiner had kunnen bestellen. Ik sla ze nu een keertje om aan de onderkant.

Afbeelding

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 08:26

Tinycottons en Maedformini hebben jeans met knopenelastiek, die kun je dus strakker of losser zetten.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 08:29

Urbanus schreef:
Tinycottons en Maedformini hebben jeans met knopenelastiek, die kun je dus strakker of losser zetten.

Die hebben de hema, zeeman, h&m etc ook, maar die bovenbenen blijven dan toch smal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 08:30

Geen ervaring met die merken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 09:51

Misschien zo'n paperbag of mom jeans model proberen, die vallen sowieso breder om de bovenbenen. Want ik vind h&m juist vrij breed dus als die al te strak is weet ik niet of een ander merk de oplossing is. Name It heeft wel een jeans met elastiek en touwtjes ipv knoop, die zit ook niet strak. Zou je nog kunnen proberen.

Urbanus schreef:

Zijn die een beetje stevige stof? Mijn kind valt overal gaten in dus ik wil ze niet op de gok kopen. Geen winkel in de buurt die ze heeft liggen volgens mij hè?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 11:40

Dani schreef:
Misschien zo'n paperbag of mom jeans model proberen, die vallen sowieso breder om de bovenbenen. Want ik vind h&m juist vrij breed dus als die al te strak is weet ik niet of een ander merk de oplossing is. Name It heeft wel een jeans met elastiek en touwtjes ipv knoop, die zit ook niet strak. Zou je nog kunnen proberen.

Urbanus schreef:

Zijn die een beetje stevige stof? Mijn kind valt overal gaten in dus ik wil ze niet op de gok kopen. Geen winkel in de buurt die ze heeft liggen volgens mij hè?

Ja! Milck, in Heiloo. Vlak bij het station dus parkeren is easy!

Milck en Lancelot hebben Maed, Tiny bestel ik altijd. Ik laat even een foto zien.

Afbeelding

Afbeelding

Tussen deze foto's zit 2,5 jaar. Nu begint het broekje te rafelen bij de pijpjes maar verder is het niet stuk te krijgen.

Er is alleen weinig variatie in modellen, geen skinny, altijd zo'n mom-model in verschillende kleurtjes en printjes.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 13:20

Dankje, top! Model is wel prima juist, skinny weigert hij hier want te strak. En Milck, ja natuurlijk. Ik heb al 100 keer bedacht daar langs te gaan en ik vergeet het altijd. :+

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 22:08

Ik heb de Jeggings (super soft denim) van de HM voor mijn dochter. Geen 'lastige' knoop en blijven goed zitten :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 22:39

Ik heb hetzelfde probleem als volwassenen. Geen buik, maar wel billen, iets holle rug en korte benen. Ik kan dus allerlei merkbroeken aan wat niet lekker zit, en kom altijd weer uit bij de stretch skinny van de primark. Een zwarte gaat dan wat korter mee omdat deze wel redelijk snel verkleurt in de was naar grijzig maar ik rij gewoon elk half jaar even naar de primark om mijn zwarte broek opnieuw te halen. En de andere broeken heb ik al jaren en blijven ook goed. Heb wel echt de stretch.

Op de een of andere manier zitten die zoveel beter en aansluitend dan broeken van only, levis en alle bekende dingen die er bestaan.

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 13:37

Super bedankt voor jullie tips! Daar kan ik wel echt wat mee!
Ik ben zelf wat minder van de paperbag broeken maar ik kan het altijd in mijn achterhoofd houden als we echt niks anders vinden.

@Amado7, mijn dochter heeft het ook niet van een vreemde want ze heeft dezelfde bouw als ik. En ik ben ook nog eens vrij klein dus broeken zijn standaard (veel) te lang bij mij. Mijn dochter heeft tenminste nog een hele gemiddelde lengte met dank aan mijn man ;-), dat scheelt tenminste weer iets. Ik heb nu voor mezelf wel spijkerbroeken van de Only met stretch die goed zitten, maar uiteraard wel weer veel te lang.