Ik zal het proberen. Ik heb een uit de hand gelopen hobby (vanwege herkenbaarheid vertel ik niet wat), en daar heb ik best veel volgers mee op fb. Als ik mijn hobby uitvoer, dan probeer ik mijn volgers hierbij te betrekken en deel ik veel met ze. Ook delen mensen hun verhalen en ik probeer daar altijd op te reageren. Nu wil ik deze hobby in de zomer uitvoeren, maar het is niet al te goedkoop. Helaas heb ik nu geen werk, omdat ik in de ziektewet zit dus inkomsten zijn minimaal. Nu zit ik eraan te denken om verschillende dingen te ondernemen om wat extra inkomsten te generen. Er zijn regelmatig volgers die dat aanbieden, die graag iets willen doneren zodat ik mijn hobby kan blijven uitvoeren. Ik heb nu een paar ideeeën, want ik wil eigenlijk wel er een wederdienst voor aanbieden:
- Stickers en foto's verkopen
- Een online presentatie/bijeenkomst organiseren.
Stickers en foto's:
Leuke simpele bumperstickers en foto's van mijn hobby(RAW bestand zodat ze er zelf een afdruk oid van kunnen kopen). Maar ik wil dit eigenlijk doen met als optie dat ze wat extra kunnen doneren. Dus bijvoorbeeld, de standaard prijs voor een sticker is €3.- maar je mag ook meer ervoor neerleggen. Of bijv €15.- voor een foto maar het mag ook meer zijn.
Eigenlijk is dat niet anders voor de presentatie. Ik wil ong €7,50 ervoor vragen, maar mensen mogen altijd meer ervoor betalen.
Maar nu is de grote vraag, kan dit en hoe? Of moet ik het dan toch als donatie met wederdienst aanpakken? Mag dit ook gewoon? Het gaat om kleine bedragen en ik verwacht geen jackpot binnen te harken.
Of kan ik het andersom doen, doneer en ontvang als dank een sticker(tot 10 euro) en daarboven een foto? Dat is donatie met wederdienst toch?

Ik hoop dat jullie met me willen meedenken, ik wil het netjes aanpakken. Commentaar over de reden van donaties vragen oid vind ik niet nodig, er is goed voer nagedacht en uiteraard zijn al mijn volgers vrij om al dan niet iets te doneren