Help mee, brainstormen over doneren met wederdienst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Help mee, brainstormen over doneren met wederdienst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 20:33

Ja jeetje, ik weet niet eens hoe ik het moet uitleggen _O-

Ik zal het proberen. Ik heb een uit de hand gelopen hobby (vanwege herkenbaarheid vertel ik niet wat), en daar heb ik best veel volgers mee op fb. Als ik mijn hobby uitvoer, dan probeer ik mijn volgers hierbij te betrekken en deel ik veel met ze. Ook delen mensen hun verhalen en ik probeer daar altijd op te reageren. Nu wil ik deze hobby in de zomer uitvoeren, maar het is niet al te goedkoop. Helaas heb ik nu geen werk, omdat ik in de ziektewet zit dus inkomsten zijn minimaal. Nu zit ik eraan te denken om verschillende dingen te ondernemen om wat extra inkomsten te generen. Er zijn regelmatig volgers die dat aanbieden, die graag iets willen doneren zodat ik mijn hobby kan blijven uitvoeren. Ik heb nu een paar ideeeën, want ik wil eigenlijk wel er een wederdienst voor aanbieden:

- Stickers en foto's verkopen
- Een online presentatie/bijeenkomst organiseren.

Stickers en foto's:
Leuke simpele bumperstickers en foto's van mijn hobby(RAW bestand zodat ze er zelf een afdruk oid van kunnen kopen). Maar ik wil dit eigenlijk doen met als optie dat ze wat extra kunnen doneren. Dus bijvoorbeeld, de standaard prijs voor een sticker is €3.- maar je mag ook meer ervoor neerleggen. Of bijv €15.- voor een foto maar het mag ook meer zijn.
Eigenlijk is dat niet anders voor de presentatie. Ik wil ong €7,50 ervoor vragen, maar mensen mogen altijd meer ervoor betalen.
Maar nu is de grote vraag, kan dit en hoe? Of moet ik het dan toch als donatie met wederdienst aanpakken? Mag dit ook gewoon? Het gaat om kleine bedragen en ik verwacht geen jackpot binnen te harken.
Of kan ik het andersom doen, doneer en ontvang als dank een sticker(tot 10 euro) en daarboven een foto? Dat is donatie met wederdienst toch? :') Ik weet het allemaal niet precies zoals jullie merken :P

Ik hoop dat jullie met me willen meedenken, ik wil het netjes aanpakken. Commentaar over de reden van donaties vragen oid vind ik niet nodig, er is goed voer nagedacht en uiteraard zijn al mijn volgers vrij om al dan niet iets te doneren :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:00

Oh my, zoveel wat ik mij nu afvraag. Zit je op OnlyFans, verkoop je ondergoed aan oude mannetjes... zoveel opties? Omg, deel je hobby want dit kan ik niet handelen :')

Oke, nu serieus. Moet er een wederdienst tegenover staan? Denk je dat mensen niet gewoon zouden doneren voor wat je nu al doet?

Earth

Re: Help mee, brainstormen over doneren met wederdienst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 21:25

Hahahahaha. Ja dat zou ook wel kunnen hoor. Dat ik het gewoon los houd van elkaar. Dus kleine verkoop en donatie. :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:29

Ik zou het gewoon bij verkoop houden.
Ik vraag me ook af wat de hobby is. Kun je het resultaat er niet van verkopen? Of wil je daar een foto van verkopen?

Als het onlyfans is weet ik niet of je zulke foto's moet willen verkopen.

Ik ben geen fan van donaties vragen. Dus daarom zou ik dingen verkopen. En het ook geen donaties noemen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:41

Verkopen voor een vanafprijs. Wie dan meer wil geven kan meer betalen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 21:47

Kijk wel uit. Je zit in de ziektewet en bijverdienen mag dus niet zomaar.
Daar zijn ze heel erg streng in en problemen met het UWV wil je echt niet..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 22:24

Haha nee het is geen only fans. Het is een nette hobby hoor _O-

Cayenne dat heb ik in mijn achterhoofd, dat ga ik voor de zekerheid nog navragen bij mn casemanager. Maar als ik het voornamelijk bij donaties houd, dan maakt dat volgens mij niet uit toch?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 23:12

Je zult in ieder geval de bijverdiensten (want dat zijn donaties en je wilt ook een dienst terug geven waardoor het in principe geen donatie meer is) moeten opgeven.
Doe je dat niet, dan kunnen ze daar een probleem van maken.
Dus ik zou het zeker navragen bij je casemanager :j

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 00:36

Ben benieuwd naar de reactie van het UWV. Als je niet kan werken, lijkt me wel extra inkomsten genereren uit een hobby, mij persoonlijk niet erg gepast. Jij ziet dat vast anders en dat mag ook.

“Die wind zaait, zal storm oogsten” is een spreekwoord om te onthouden. Je leven verloopt al stormachtig genoeg uiteindelijk. Ook bij een hobby kan er ineens hoge druk ontstaan en dat kan ontaarden in een volgende onstuimige situatie. Daar mag het UWV best kritisch op zijn.

Goed plan dat je met je chase manager gaat overleggen. Daar wordt iedereen alleen maar wijzer van en dan weten beide partijen precies waar de bui hangt, zogezegd. Misschien is voor dit soort ideeën zelfs allang een formule ontwikkeld en is het al een gelopen race. Dat zou helemaal duidelijk zijn. Ik ben serieus benieuwd hoe een case manager/het UWV naar zoiets kijkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 02:08

Wauw! Jij dacht: Ik drop even flink wat hints over de identiteit van TS? :=
Maar verder ben ik het zeker met je eens :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 02:42

Pferdchen schreef:
Ben benieuwd naar de reactie van het UWV. Als je niet kan werken, lijkt me wel extra inkomsten genereren uit een hobby, mij persoonlijk niet erg gepast. Jij ziet dat vast anders en dat mag ook.

“Die wind zaait, zal storm oogsten” is een spreekwoord om te onthouden. Je leven verloopt al stormachtig genoeg uiteindelijk. Ook bij een hobby kan er ineens hoge druk ontstaan en dat kan ontaarden in een volgende onstuimige situatie. Daar mag het UWV best kritisch op zijn.

Goed plan dat je met je chase manager gaat overleggen. Daar wordt iedereen alleen maar wijzer van en dan weten beide partijen precies waar de bui hangt, zogezegd. Misschien is voor dit soort ideeën zelfs allang een formule ontwikkeld en is het al een gelopen race. Dat zou helemaal duidelijk zijn. Ik ben serieus benieuwd hoe een case manager/het UWV naar zoiets kijkt

Volgens de interwebs mag je 170 ekkies erbij verdienen.

Maar ik zou het toch even overleggen met UWV. Lastig.

Uitkering stopzetten en een OF starten lijkt me verstandiger.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 07:28

Ik zou dit ook even goed overdenken IVM je situatie met je werkgever.

Het is ontzettend gaaf dat je je zo wilt inzetten voor je hobby maar zorg dat het niet gewoon een vlucht van je herstel is. Kan je niet kijken of je van je hobby niet je beroep kan maken?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 14:01

Nee ik kan van mijn hobby niet mijn beroep maken. En ik denk dat het echt geen big bussiness gaat worden hoor, het is gewoon een klein extraatje. Het wordt überhaupt ook de vraag in hoeverre ik mijn hobby kan uitvoeren ivm gezondheid, maar dat is een ander verhaal.