Diervriendelijke beits en verf voor konijnenhok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maria500

Diervriendelijke beits en verf voor konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 10:06

Hoi!

Ik heb laatst een konijnenhok en beits gekocht bij Grootpleizer in de showroom zelf. De winkel ligt niet om de hoek. Momenteel heb ik het hok twee beitslagen gegeven. De beits is bijna op.

Welke beits diervriendelijk is die ik in de bouwmarkt kan kopen. Ik heb veel bouwmarkten in de buurt, dat lijkt me handiger dan bestellen. Ik heb nu deze beits: https://www.grootplezier.nl/konijnenhokken/beits/beits-transparent-joypet-woodoil-aqua-750ml

Indien het hok volgend jaar niet meer mooi is qua kleur wil ik hem verven. Kan ik over beits heen verven of moet ik eerst verven en dan beitsen? Wat is de volgorde?

Of is het slimmer om gekleurde beits te gebruiken? Misschien dat ik over een week wil verven, want ik zag tijdens het beitsen dat niet alle verf er mooi opzit. Ik wil even kijken hoe het hok eruitziet als ik hem in elkaar heb gezet. Wat is slimmer verven en met wat voor verf of gekleurde beits kopen?

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Diervriendelijke beits en verf voor konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:08

Omdat dit topic beter op Huis, Tuin, Techniek past wordt hij daarheen verplaatst.
BB->HTT

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:15

Kijkende naar wat die website zegt is dat op waterbasis. Kies in elk geval een beits op dezelfde basis, anders "plakt" het niet aan elkaar en gaat de laag bladderen.

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 16:16

Waterbasis is dan altijd veilig voor dieren?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:20

Ja, al zijn de regels voor hoeveel er vrij komt tegenwoordig voor alle binnen verven flink streng geworden. Binnenkant, waar meeste risico's aan zitten kan je dus het beste met een binnen verf doen en laat waterverf een week drogen voordat je het in gebruik neemt, dan is het goed uitgehard en makkelijker schoon te houden.
Maar simpelste optie is om gewoon nog 2 blikken van die webwinkel te laten komen, dan heb je spul dat gewoon veilig is en samenwerkt qua overschilderbaar zijn.

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 20:55

Dankjewel voor de reactie!