Welk boek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Welk boek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 19:29

Om het topic 'Welk boek lees je nu' niet te verstoren met een offtopicvraag even hier een nieuw topic.

Ik ben op zoek naar een boek voor een vriendin. Zij werkt in de psychologie en we lezen regelmatig elkaars boeken. Nu zoek ik een boek in dat werkveld, het liefst geen alleen maar theorie boek.

Het boek dat bij ons beide bovenaan staat is zeker de keuze van Edith Eger, ik zoek eigenlijk iets soortgelijks. Een interessant levensverhaal met lessen er in wat ook vrij makkelijk te lezen is.
Het mag ook met een christelijk tintje (oa de boeken van Mirjam vd vecht vinden we ook erg interessant over stilte en rust in het leven).

Heb jij een boek waarvan je zegt: Déze!!

Lolacabana

Re: Welk boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:41

The Midnight Libary van Matt Haig

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:07

Lolacabana schreef:
The Midnight Libary van Matt Haig

Haha heel toevallig net gelezen! Past zeker in het rijtje levenslessen inderdaad.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 20:11

Ik ga hem eens opzoeken, thanks!

Mocht iemand een goed boek met levenslessen weten is dit ook zeker welkom, het hoeft niet per se een verhaal te zijn. Alle boeken van Brené Brown zijn al gelezen :D Bessel van der Kolk is ook al binnen :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 10:14

Mijn moeder is ooit bij een lezing van Leo Bormans geweest en die was daar erg enthousiast over. Hij schrijft volgens mij veel over hoop en geluk. Een boek van hem is: De knikkers van Qadir.