Wie gaat er trouwen in 2024?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:12

Eilinora, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! En wat een mooie tent zo op de foto.

Tucktuck, allereerst heel fijn dat je dag zo prachtig is geweest! En wat jammer van de thuiskomst, ik zou dat ook echt een mega domper vinden dus begrijp je gevoel goed.

Kimley, heel gaaf een koets! Als wij niet zo ver naar de locatie zouden moeten rijden hadden we er ook voor gekozen, maar om nou uren onderweg te zijn leek ons geen optie hahaha.

Emilyslaluna, ja het was voor jullie ook écht rot met de locatie en dan ook de rest nog... De jurk een maat te groot bestellen, jeetje dat is ook een domper zeg. Fijn dat het allemaal nog opgelost wordt en dat jij nu ook het idee hebt verder te kunnen! Klinkt alsof je al veel vast hebt staan :D

Ik heb deze week het akkoord gegeven op de offerte van de bruidstaart, de melding voorgenomen huwelijk gedaan en zojuist hebben we de huwelijksreis geboekt :D. Het is toch Cyprus geworden, na deze drukke maanden willen we gewoon goed weer en tot rust komen hahaha. Nu echt tijd om de uitnodigingen te gaan bestellen!

Hanneke137

Berichten: 394
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 15:20

Wat gaat iedereen weer hard.
Ook wij hebben weer enkele stappen gezet *\o/*
Onze trouwkaarten zijn namelijk af. We hebben gisteren in een treintje van 5 man onze kaarten samengesteld. Ik had op Insta een heel leuk idee gezien waarbij het stel foto's in de envelop plakte. Dit vonden we beide zo gaaf dat wij dat ook gedaan hebben. Het geeft echt een heel leuk effect. Gister avond hebben we meteen een rondje in ons dorp gedaan om de eerste kaarten af te geven. Ik kon niet meer wachten. We willen de meeste zelf afgeven. Alleen enkele adressen welke verder uit te buurt liggen zullen we opsturen. Maar heel blij met het resultaat van onze kaarten.

Vanmorgen heb ik mijn jurk bij de coupeuse afgegeven. Hij is nu afgespeld en volgende maand moet ik hem nog een keer passen om te kijken of alles klopt. Was weer erg blij toen ik hem aanhad :D

Nu moeten we ons vooral gaan richten op de kleine details. Maar man wat vind ik dat moeilijk. De decoratie van de feestzaal.. pfft. En ik wil kijken of ik zelf ons welkomsbord kan maken. Heb al een plaat thuis liggen, nu nog mijn idee uitwerken.

Tot slot hebben we vorige week ook onze schoenen binnen gekregen. We hebben Nike schoenen custom made (kan je zelf doen via de site). Echt heel tof geworden *\o/*

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:45

Hanneke, fijn bezig, gaat vlot!
Leuk dat je weer zo blij werd van je jurk, dat is toch het beste teken :D

Ik heb mijn uitnodigingen besteld *\o/*
Nu wordt het echt-echt!

Alle adressen ook nog even gecheckt en vernieuwd, want bij de save the dates bleken er wat foutjes in te zitten.

Verder heb ik ook nog een blanco boek besteld dat als gastenboek moet gaan dienen. Ik hoop daarvoor mijn Cricut in te schakelen om de pagina's te layouten en te schrijven.

Mijn vriend heeft EINDELIJK naar de kleermaker gebeld om zijn kostuum te laten opmeten, dat is iets voor volgende week. Dan heb ik normaal ook een iets groter lapje overschot als kleurstaal, zodat ik kleren voor de kindjes kan beginnen uitzoeken.

We zijn in gesprek met een vriend over zijn rol als ceremoniemeester, dus dat is ook in gang.

Mijn vader was heel verrast over de vraag om mee te lopen, maar hij was super enthousiast. <3

Over de bedankjes zijn we nog niet helemaal uit. Heeft daar iemand nog leuke suggesties?

Kimley

Berichten: 9165
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 12:14

Hier zijn de eerste uitnodigingen al de deur uit :D
En ook de trouw ringen uitgezocht en besteld :o

Over 2 weken ga ik de jurk uitzoeken en mijn vriend een pak..

Bedankjes doen wij denk ik niet aan, een gastenboek vind ik wel een heel leuk idee!
Al zag ik wel zo'n doosje tiktaks met daarop "we are mint to be together" dat soort dingen vind ik wel heel grappig als bedankje :)

Ik moet alleen nog decoratie regelen maar ik weet nog niet zo goed wat ik wil..

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 13:54

Ik had dit topic ontstipt :') Maar ik ben er weer

Ik vind bedankjes ook zoiets lastigs. Ik heb er ook al naar gekeken maar het meeste vind ik van die flutcadeautjes waar ik zelf ook niet meer naar zou omkijken, mocht ik het van iemand anders krijgen. Zelf vind ik een klein flesje cava leuk om te geven.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 14:11

Hé die tiktakjes zijn wel heel leuk, idea brewing :D
Flesje cava is ook leuk, maar wordt al snel kostelijk met een groot feest.

Decoratie doe ik niet. De locaties van onze burgerlijke trouw én het feest zijn zo naar onze smaak en van zichzelf al zo smaakvol, dat het echt niet hoeft. En ik ben zelf ook niet zo decoratief aangelegd, dus skip ik het gewoon.

Kimley

Berichten: 9165
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 16:26

Wij houden het feest thuis dus dat moet wel even gezellig gemaakt worden :D

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 16:51

Ja, flesjes zijn inderdaad een grotere kostenpost dan zo'n standaard bedankje maar persoonlijk geef ik liever niets dan zo'n klein standaard dingetje als chocolaatjes of een flesopener. Ik zie daar de toegevoegde waarde niet echt van in.
Iets budgetvriendelijker misschien: ik zie net de tip voorbijkomen om kleine beugelflesjes zelf te vullen met jullie favoriete drankje (in het voorbeeld gebruiken ze limoncello). Strikje met kaartje erom en klaar. :D Of iets van een streekproduct. Wij wonen (en trouwen) in Limburg maar komen allebei uit de randstad dus zou het ook leuk vinden om voor de familie en vrienden van daar iets van een streekproduct aan te bieden. :)

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 23:00

Ik denk dat wij gaan voor kleine flesjes wit/rood/rode wijn en dan een leuke sticker erop. Drink je op en daarna kan je ofwel de glasbak in of de liefhebber (moeders waarschijnlijk _O- ) bewaart hem. Die afgezaagde dingen vind ik ook niet leuk inderdaad, wat direct ergens in een la of de prullenbak verdwijnt. Zo zonde van alles.

Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-24 11:23

Wij doen geen cadeautjes, ze krijgen al volop eten en drinken en gezelligheid haha

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 11:38

Wij doen ook niks. We hebben wel een photobooth, wat je ook als bedankje/cadeautje kunt zien

Vandaag de "tutafspraak" met mijn jurk! *\%/* Alles dus passen met schoenen en kijken wat ik met mn haar ga doen. Begin maart gaan ze hem afspelden.

Angelaa2
Berichten: 4230
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 14:09

Wat leuk jojoleinee! Veel plezier vandaag.

Wij doen waarschijnlijk wel een bedankje, maar wil niets iets hebben wat zo de kast ingegooid wordt zeg maar.. Dat vind ik zonde v/h geld, dus het zal wel iets nuttigs worden.

Wat doen jullie qua lingerie onder je jurk? En stel dat je cups in laat naaien, moeten jullie die dan zelf regelen?

Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-24 14:41

Voor wij besloten geen cadeautje te doen had ik dit opgeslagen, misschien doen wij dit nog wel.

Afbeelding

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:04

Veel plezier Jojoleinee!

Qua bedankjes doen jullie we twijfelen :) Ik was initieel niet van plan om iets te doen, maar dan kwam ik tegen dat dat toch wel vaak gedaan wordt en toen wou ik weer wel. Maar niets té duur en liefst inderdaad niet iets dat zomaar weggegooid wordt. Dus die muntjes leken me wel leuk. Dilemma dilemma.
Gelukkig nog wel wat tijd om eruit te geraken.

Lucia88

Berichten: 547
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:11

Leuke ideeën hier en fijn om af en toe wat te lezen!

Mijn aanstaande kan van zijn werk een bloempotten komen, wel plastic, maar wij hebben veel kamerplanten en willen binnenkort alles gaan stekken en op laten groeien voor de bruiloft als geschenken met een leuk kaartje eraan. Hebben nog ruim een halfjaar dus zou moeten kunnen om genoeg plantjes te maken!

Verder nog weinig opgeschoten maar ook gehoord dat we t huis wat ik nu huur, misschien kunnen kopen en dan kunnen we de bruiloft lekker hier thuis doen! Lijkt me echt heerlijk!
En dan op t gemeentehuis maandagochtend de handtekening en de rest vd bruiloft lekker hier thuis!

Eerst maar s kijken en hopen dat we t kunnen kopen!

Verder zit ik te denken aan een rode jurk, wit staat mij gewoon nooit zo vind ik, en rood wel. Is dat heel gek? :o
En we gaan morgen de fotograaf vragen, de vriend van mijn vriendin en getuige.

Daar houdt t nog even op, eerst maar even bezig met t huis kopen. Maar wat is alles spannend dan zeg!

Angelaa2
Berichten: 4230
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:44

Lucia88 schreef:
Leuke ideeën hier en fijn om af en toe wat te lezen!

Mijn aanstaande kan van zijn werk een bloempotten komen, wel plastic, maar wij hebben veel kamerplanten en willen binnenkort alles gaan stekken en op laten groeien voor de bruiloft als geschenken met een leuk kaartje eraan. Hebben nog ruim een halfjaar dus zou moeten kunnen om genoeg plantjes te maken!

Verder nog weinig opgeschoten maar ook gehoord dat we t huis wat ik nu huur, misschien kunnen kopen en dan kunnen we de bruiloft lekker hier thuis doen! Lijkt me echt heerlijk!
En dan op t gemeentehuis maandagochtend de handtekening en de rest vd bruiloft lekker hier thuis!

Eerst maar s kijken en hopen dat we t kunnen kopen!

Verder zit ik te denken aan een rode jurk, wit staat mij gewoon nooit zo vind ik, en rood wel. Is dat heel gek? :o
En we gaan morgen de fotograaf vragen, de vriend van mijn vriendin en getuige.

Daar houdt t nog even op, eerst maar even bezig met t huis kopen. Maar wat is alles spannend dan zeg!


Lekker doen waar jij/jullie je prettig bij voelen. Zag een tijdje terug een volledige black wedding, niet mijn ding maar het zag er wel mooi uit!
En wat spannend, hoop dat het lukt met jullie huis. *\o/*

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Wie gaat er trouwen in 2024?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 09:38

De uitnodigingen zijn vrijdag nét voor sluitingstijd nog geleverd op het werk. Dus op zaterdag een grote wandeling gemaakt en op zondag een grote fietstocht en nu is het merendeel al op bestemming. Straks nog even postzegels gaan bijhalen en de laatste enveloppen bussen en dan is alles weg. Weer een to-do'tje afgestreept *\o/*

We hebben de knoop ook doorgehakt om een vriend effectief als ceremoniemeester te vragen, dus die wil ik nu zo snel mogelijk in huis om het hem face to face te vragen. Dat wordt nog wel een werkje, want de mens is nogal drukbezet en we wonen vrij ver uit elkaar.

xRoossie95

Berichten: 1384
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 12:23

Heb veel meegelezen, maar nog niet eerder gereageerd, dus toch een beetje inbreken hier :')
Hebben mensen hier nog leuke ideeën voor een gastenboek? Vind een standaardboek ook zo standaard, maar verder dan een stuk hout wat je kan gebruiken kom ik ook niet eigenlijk..

Al vind ik dit dan wel weer heel erg schattig eigenlijk;
https://www.allesvoorjehuwelijk.nl/gast ... p-een-rij/

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:22

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!

Hier is het inmiddels alweer ruim 2 weken achter de rug.
Wij hadden zelfs bedank doosjes gevouwen en wat peperemunt erin gestopt. Iedereen vond dat erg leuk.
Verder is Niels zijn pak al helemaal schoon, maar mijn jurk ligt nog bij de winkel.

Voor de ceremonie is de naad onder mijn oksel los gesprongen, niemand heeft dat verder gezien maar ik wilde het wel gemaakt hebben. Dus dat gebeurt nu onder garantie. Ze hebben namelijk de mouwen net iets te straks gemaakt denk ik.

Verder zag ik een vraag voor lingerie onder de jurk. Ik had een simpel slipje aan en geen beha. Mijn corset had cups die super zaten en met de open rug was het erg lastig.

Mijn boeket ligt bij Floral stories en wordt daar geprepereerd en in epoxy gegoten om bewaard te worden. Op hun website ziet het er echt super uit dus ben benieuwd.

Hierbij nog 2 foto's van de preview die we ontvangen hebben

Afbeelding

Afbeelding

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:36

Wat een mooie foto's Tucktuck!
Jullie stralen echt allebei. Nogmaals een dikke proficiat!

Qua lingerie, ik heb een huidskleurige slip en geen bh, want cups zitten er in mijn jurk al in. Ik heb ook een open rug, dus BH is niet mogelijk en aangezien ik na 3j nog steeds ZO tevreden ben over mijn borstvergroting (elke dag denk ik nog: *\o/* ), heb ik er ook totaal geen problemen mee om zonder BH te gaan.

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:41

Klinkt goed Xanthippe!
Mijn jurk liet echt niks door. Dus was makkelijk met de slip.

En deze foto's ben ik echt fan van! Ben ook erg benieuwd naar de rest.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:43

Xanthippe schreef:
Wat een mooie foto's Tucktuck!
Jullie stralen echt allebei. Nogmaals een dikke proficiat!

Qua lingerie, ik heb een huidskleurige slip en geen bh, want cups zitten er in mijn jurk al in. Ik heb ook een open rug, dus BH is niet mogelijk en aangezien ik na 3j nog steeds ZO tevreden ben over mijn borstvergroting (elke dag denk ik nog: *\o/* ), heb ik er ook totaal geen problemen mee om zonder BH te gaan.


Ik heb genoeg voorgevel zonder vergroting, maar zelfs ik zal ik geen bh aan kunnen. Denk wel erover om de boel toch vast te tapen, had ik met passen ook gedaan :o Ik heb een heel lage rug, dus echt geen bh mogelijk. Maar in principe is ie ook niet nodig. Bij de eerste passessie had ik op een gegeven moment ook een jurk aan, zonder bh eronder, en vriendin van mij die mee was had dat echt niet in de gaten / gedacht.

Super mooie foto’s al tucktuck! Zonde van de naad, maar gelukkig is het niet opgevallen. En netjes dat ze het repareren!

Ik kruip vanavond weer eens even achter de laptop voor alles. Heb ondertussen wel al iets voor in mijn haar besteld via Etsy, maar zit echt te denken over sieraden. Ik wil sowieso oorbellen, een set (en dan moet ik nog bijpassende piercings vinden voor in m’n oren), maar waaaaaarrrrrr kan ik ervoor gaan shoppen zeg… ik wil natuurlijk ook weer iets aparts.

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:45

Gefeliciteerd met jullie trouw en wat een mooie foto's! <3
Ik ben normaliter geen fan van een groen pak maar ik vind het bij je vriend echt prachtig staan met zijn rossige haar!

Mijn jurk is open met kant van de zijkant dus ik kan daar geen standaard slip onder aan. Vrees dus dat het zo'n plakding wordt :') BH is niet nodig in mijn jurk, hoef ook niks te doen met tape ofzo.

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:46

Ja dat groene pak is echt helemaal zijn kleur! <3 Vind het zo onwijs mooi staan bij hem.
En paste helemaal in het thema.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 16:53

Esmee_RS schreef:
Gefeliciteerd met jullie trouw en wat een mooie foto's! <3
Ik ben normaliter geen fan van een groen pak maar ik vind het bij je vriend echt prachtig staan met zijn rossige haar!

Mijn jurk is open met kant van de zijkant dus ik kan daar geen standaard slip onder aan. Vrees dus dat het zo'n plakding wordt :') BH is niet nodig in mijn jurk, hoef ook niks te doen met tape ofzo.


Echt hé, dat groene pak is echt prachtig!

Een geen slip, is dat geen optie?
Mij gebeurt het wel eens dat ik geen aandoe, in de zomer onder een lange jurk, in een strakke broek waar die anders te fel in aftekent,... En stiekem vind ik zonder rondlopen ook wel gewoon een fijn, vrij gevoel :D