VPN

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

VPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 08:58

Hoi,

Ik ben een computer nerd en heb een VPN verbinding nodig. Hoe werkt dit en welke zijn betrouwbaar?

LoveBodin

Re: VPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:27

Een VPN verbergt je computer als het ware op het internet. Er wordt een soort tunneltje gecreëerd waardoor je data gaat, zodat niemand die data kan zien. Aangezien dit allemaal via de VPN aanbieder gaat, kan die het theoretisch gezien nog wel zien. Dat is waarom het ook belangrijk is om een goede, betrouwbare VPN aanbieder te kiezen.
Afhankelijk van het doel wat je hebt, kun je een bepaalde VPN aanbieder kiezen. Gratis is in dit geval nooit goed natuurlijk. Zelf gebruik ik regelmatig die van de universiteit (wanneer ik bepaalde licenties nodig heb, of ik gebruik mijn werkcomputer op een openbaar netwerk) of van mijn virusscanner (norton, wanneer ik echt goede privacy wil). Die laatste is bijvoorbeeld niet ideaal voor veel streamen, maar komt juist goed uit de test tegen privacy.
Welke VPN je ook kiest, kies in elk geval geen die gratis is.
Let wel op, een VPN is geen wondermiddel tegen virussen, scammers, hackers, tracking cookies etc. Je bent lastiger te volgen maar het internet is helaas neit ineens een safespace.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:57

Proton is fantastisch, de gratis versie heeft alleen maar drie locaties, iig Nederland en Amerika en ik meen Japan, maar die gratis versie werkt heel erg goed in ieder geval en is voor mij perfect om bijvoorbeeld alles op npo te kunnen kijken

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 10:38

Ik gebruik planet VPN ook gratis om Olav Mol te kunnen streamen voor formule 1, dat gaat prima.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:09

L_iek schreef:
Hoi,

Ik ben een computer nerd en heb een VPN verbinding nodig. Hoe werkt dit en welke zijn betrouwbaar?

Als je dat moet vragen, dan ben je in mijn ogen geen computer nerd :+
Ik kan je daar helaas ook niet mee helpen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:21

Ik heb cyberghost vpn. Het is een compleet pakket om veiliger te kunnen internetten inclusief een goede virusscanner. Je krijgt ook melding als je wachtwoorden zijn uitgelekt of als je systeem kwestbaar wordt en je software moet updaten. Je moet uiteraard alsnog slim omgaan met onbekende links etc

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:25

Ik heb nordvpn. Blokkeerd Malware,
webtrackers, advertenties en andere veelvoorkomende internetbedreigingen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 18:52

Bedankt allemaal! Het is me gelukt.