kado ouders bij bruiloft kind

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

kado ouders bij bruiloft kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 10:29

Onze oudste zoon gaat volgend jaar trouwen, helemaal leuk, maar nu iets waar ik niet uitkom. Wat geef je als kado?
Sowieso krijgt hij zijn pak en schoenen van ons, maar dan.... na een beetje rondvragen in mijn familie- en vriendenkring kom ik op geld en dat varieert dan van € 150,00 tot € 5.000,00 zo'n beetje, óf een kado maar dan zou ik het ook wel fijn vinden om daar een bepaalde waarde aan te hangen.

En ja, natuurlijk bepalen we uiteindelijk zelf wat we gaan geven maar een beetje een richtlijn zou ik wel prettig vinden :o

Dus ik zou heel graag horen wat jullie kregen van je ouders toen je ging trouwen, of als je meer mijn leeftijd hebt, wat je je kinderen gaf toen ze gingen trouwen. Alvast bedankt!

verootjoo

Re: kado ouders bij bruiloft kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:30

Mijn ouders hebben mijn jurk en de helft van het feest betaald.
En op de dag zelf geen extra cadeau nog. Lijkt me dan ook niet nodig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:34

verootjoo schreef:
Mijn ouders hebben mijn jurk en de helft van het feest betaald.
En op de dag zelf geen extra cadeau nog. Lijkt me dan ook niet nodig.

Ik kreeg ook de jurk en nog wat dingen van mijn ouders en geen extra cadeau. Vond ik ook echt niet nodig, nee. Mijn broer heeft volgens mij ook zijn pak gehad of iets in die richting.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:37

Ik denk dat het ook verschilt met wat je kan besteden. 5K is in mijn ogen best wel gortig. Ikzelf vind het betalen voor een pak en schoenen al een prima huwlijkskado. Het gaat ook om de gedachte en niet om de centjes.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:44

Ik vind het al heel gul dat je het pak geeft! Ik zou daarnaast (als kind) echt geen extra cadeau verwachten nog. Mijn schoonouders hebben het pak toen cadeau gedaan aan mijn man. Van mijn ouders kreeg ik het bruidsboeket (die heeft mijn moeder zelf gemaakt) en mijn haarsieraad. En mijn moeder had nog een scrapbook gemaakt met allemaal foto's t/m de bruiloft.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:55

Ik heb mijn jurk gekregen, het bruidsboeket en mijn ouders hebben ons feest betaald.
Dat ze mijn jurk zouden betalen wist ik. Tot groot verdriet van mijn moeder werd het geen trouwjurk uit een bruidsboetiek maar wel een jurk (bij Steps uit de sale :') ) die helemaal paste bij mij.

Maar zowel jurk als feest waren dusdanig gekozen dat wij ook ditzelfde gekozen zouden hebben als we het wel zelf hadden bekostigd. We wisten op moment van boeken van de feestlocatie ook niet dat mijn ouders het zouden gaan betalen (hoorde we pas op het feest zelf).

Totaal bedrag zal bijna 5.000 euro zijn geweest.
Van mijn schoonouders hebben wij 300 of 500 euro gekregen.

Uiteindelijk gaat het er niet om wat hte totaal bedrag is wat je geeft, maar dat je het geeft uit liefde. En bijvoorkeur nog iets met betekenis.
Zoals het pak, of juist de corsage(s), misschien wel de bruidsfotograaf.

Een mooie herinnering, gegeven uit liefde.
En onthoud dat je straks misschien ook nog andere kinderne hebt die gaan trouwen. Het is wel zo fijn als je iets vergelijkbaars kan geven. Niet dat je nu 10K geeft, en voor nummer 2 blijft hangen op 50 euro.

Ik heb geen idee wat mijn ouders allemaal voor de bruiloft van mijn zus hebben betaald.
van te voren wist ik dat ik een jurk zou krijgen/zij mijn jurk zouden betalen. Dat ik uiteindelijk geslaagd ben voor een jurk van 20-25 euro, daar kon mijn moeder ook niks aan doen :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:03

Ik heb tot mijn grote verrassing ook mijn jurk gekregen en mijn ouders hebben de lunch betaald.

En daarnaast kregen we nog een ballonvaart voor ons samen kado.

Met alleen de ballonvaart waren we ook al geweest, zowel de jurk als de lunch waren niet anders geworden dan ze nu waren als mijn ouders niet hadden bijgedragen. Het was geen traditionele trouwjurk, wel speciaal voor de gelegenheid ontworpen en gemaakt in een naai-atelier, maar een stuk minder prijzig dan wat ik aan prijzen voorbij zie komen in reguliere bruidswinkels.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:06

Wij hebben de huwelijksreis van mijn ouders cadeau gekregen. Van mijn schoonouders een envelop met €100,-. Beide even waardevol en passend bij wat ze konden missen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:10

Hier kregen wij een videograaf voor de hele dag kado. Van ouders en oma. Film die ervan gemaakt is kijk ik nog regelmatig. Zo waardevol. Ook omdat aantal mensen er niet meer zijn die op de film staan. En zo heb je altijd bewegende beelden van ze.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:28

Ik heb mijn jurk gekregen en mijn ouders hebben een envelope gegeven met 250 euro voor op onze huwelijksreis. Hartstikke leuk, dat kan je op dat moment goed gebruiken.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:43

Ik heb mijn jurk gekregen en als we die hadden gehad kregen we ook de dj (die heeft mijn moeder voor mijn zusje betaald). In ruil daarvoor hebben wij de trouwfotograaf gekregen. Op de dag zelf ook geen extra cadeau meer en dat hoefde voor ons ook niet, dit was al super lief en heel fijn!

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:49

Hebben ze een cadeaulijst (doen mensen dat nog tegenwoordig?) of een tip? Zo ja, dan zou ik daarvoor gaan.

Verder zou ik zeggen;
- iets dat bijdraagt aan de bruiloft zoals
de taart, samen iets maken aan decoratie, de trouwauto, de fotograaf (of een extra optie bovenop wat ze zelf al kiezen, zoals een luxe album)
-Gaan ze op huwelijksreis en weet je waarheen? Dan kan je wellicht een diner of ander leuk uitje ter plekke voor ze reserveren
-iets met emotionele waarde zoals een sieraad of iets anders uit de familie
-iets waarmee je ze anderszins praktisch kan helpen. Is er iets wat ze al lang willen (een klus aanpakken in huis, een bepaald kunstwerk, een speciaal uitje?) maar dat net buiten bereik ligt omdat het wat te duur is? Dan zou je dat wellicht kunnen doen. Heel suf, maar verreweg ons beste cadeau toentertijd was dat we voor een jaar lang eens in de twee weken een schoonmaakhulp kregen. Het was echt spitsuur in ons leven dat jaar en dat hielp zóveel.

En afraders; smaakgevoelige dingen voor in huis. Ik kreeg van mijn ouders toentertijd een spuuglelijk en duur schilderij en voelde me verplicht het op te hangen….Dus zoek óf samen iets uit, of zorg dat je zéker weet dat het bruidspaar het mooi vind.

Qua bedrag; het mag best een groter cadeau zijn dan je voor een verjaardag zou geven, maar ga er niet voor krom liggen, dan voelt het bruidspaar zich ook alleen maar schuldig. Dat je zijn pak betaalt vind ik al heel wat :j Ik zou er zelf niet iets heel groots bij doen, maar dat is ook inkomensafhankelijk denk ik.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:53

Allereerst gefeliciteerd dat je oudste gaat trouwen!

Wat lief dat hij het pak met toebehoren van jullie krijgt.

Ik heb de jurk van mijn ouders gekregen inderdaad. En zij hadden nog het één en ander aan versiering geregeld voor de dag.

Mijn man had ook het pak gekregen van zijn moeder.

Verder hebben wij geen toevoegingen meer gehad, maar dat hoefde wij ook zeker niet!

Maar je moet geven wat je zelf prettig vind.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:55

Jeetje wat een gulle ouders allemaal. Ik kreeg 100 euro toen ik ging trouwen. En mijn vader zit niet bepaald krap bij kas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:58

Mijn moeder heeft de ringen betaald en doet mss als het financieel past een kleine bijdrage voor de huwelijksreis.
Moeder van mijn verloofde heeft niet zoveel te besteden, dus daar verwacht ik eigenlijk niets van (we gaan het ook niet groots vieren, dus we hoeven ook geen bijdrage voor het feest ofzo) en dat is ook helemaal prima.

Wat dat betreft is het gewoon echt wat goed voelt, en is hier geen etiquette voor denk ik zo (helaas... Geen richtlijn :D ) . Om maar in het cliché te blijven, je aanwezigheid en acceptatie is hierbij waarschijnlijk het belangrijkste.

Het idee van een uitje of dinertje op de huwelijksreis vind ik wel een hele toffe trouwens :j . Herinneringen zijn zoveel meer waard dan spullen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:05

Tinka schreef:
Jeetje wat een gulle ouders allemaal. Ik kreeg 100 euro toen ik ging trouwen. En mijn vader zit niet bepaald krap bij kas.

Dat is toch ook heel lief!
wij hebben best wat gekregen, maar het belangrijkste voor ons was dat ze erbij waren. <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:11

Mijn broer kreeg een pak en de helft van het feest, wij zijn stiekem getrouwd en kregen een verzorgde vakantie in Spanje.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:42

Ook écht afhankelijk van je budget. Ik heb echt in de verste verten niet zoveel gekregen als sommige hier, maar voor mijn ouders wat het een redelijk bedrag dus hartstikke blij mee :) Nu heb ik ook 2 broers en 2 zussen dus moest het een beetje verdeeld worden denk ik. :P

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:50

Mijn man heeft van zijn moeder zijn pak met accessoires gekregen. Van mijn ouders een flink geldbedrag. Zit wel een verschil in; mijn ouders hebben het vrij ruim en doen ook regelmatig/jaarlijks een gift geven met kerst of een andere feestdag. Geldbedrag hebben we in de bruiloft gestopt, maar we hebben de bruiloft niet anders ingevuld dan als we dat bedrag niet hadden gekregen.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:05

Wij hebben de overnachtingen van onze gasten cadeau gekregen van mijn ouders. Ging om 5 kamers incl. ontbijt voor twee nachten incl. die van ons (meest luxe kamer). Tevens is mijn jurk + accessoires door mijn ouders betaald.

Van mijn schoonouders kregen wij de bruidstaart en is het pak en schoenen van mijn man betaald. Daarnaast nog een luxe bijbel en de een trouwkaars.

Ik vond dit een erg fijne bijdrage en van mij hoefde er ook niets meer naast :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:14

Wij hadden geen feest oid op de dag zelf, we hebben van mijn ouders voor onze bruiloft een reischeque gekregen die we hebben besteed aan een stedentrip naar Rome later dat jaar. Mijn schoonouders hebben onze vakantie naar Spanje betaald. Onze jurk en pak en het diner op de dag zelf hebben we zelf betaald.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:23

Ik kreeg mijn trouwjurk van mijn ouders en een envelop met bijdrage voor onze huwelijksreis (die in Nederland was, omdat paard en hond ook mee moesten van mij :+ )

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:45

Wij hebben een aantal mooie spullen voor in huis gekregen van mijn ouders (we hebben zelf uitgezocht wat we wilden). We zijn met z’n tweeën op het strand op de Florida Keys getrouwd, maar als we voor een ‘gewone’ bruiloft hadden gekozen dan hadden ze vermoedelijk mijn jurk ook betaald.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:16

Mocht je nog een creatief /blijvend iets willen geven... Vrienden van ons hadden live painting.
Erg leuk, op de dag zelf werd het schilderij gemaakt. Super persoonlijk.
Geen idee wat dat kost hoor... En het moet ook maar net in de smaak vallen van je zoon.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 14:17

Mijn ouders hebben het hotel betaald waar we voor en na de bruiloft sliepen, twv €250,00.

Van mijn schoonmoeder kregen we €50,00.