Vakantiewerk doen naast huidige baan :))

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RAXO

Vakantiewerk doen naast huidige baan :))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 22:45

Haii,

Ik heb vorige zomer vakantie werk gedaan op een camping een uurtje van mij vandaan en vond dit echt leuk om te doen en wou dat deze zomer weer doen met een paar vriendinnen.
Enige probleem is dat ik sinds Oktober bij de AH werk en dus niet zeker weet of dit dan wel mag/mogelijk zou kunnen zijn.

Ik weet dat er mensen zijn die waarschijnlijk gaan zeggen, vraag je manager of je leidinggevende het maar ik ben daar zelf een beetje bang voor, geen flauw idee waarom en hoe.

Zelf zat ik te denken of het mogelijk is dat ik voor bv 3 week (als dit kan bij AH) vakantie te nemen en dan in die 3 week daar werken.

Hopelijk weet iemand hier of dit kan/mag

MarlindeRooz

Re: Vakantiewerk doen naast huidige baan :))

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:58

Ja hoor dit mag gewoon! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 23:01

Als je vrij krijgt geen probleem. Vergeet alleen niet je loonheffingskorting (krijg je altijd formuliertje van, bij contract/in diensttreding) af te wijzen. Die mag je namelijk niet dubbel ontvangen.

Je houdt daarom netto wat minder over van je tweede baantje, maar dat krijg je volgend jaar bij je belastingsaangifte weer terug :j .

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 23:41

Inderdaad, let op de loonheffingskorting. Ik heb dat een meer dubbel aangehad en moest toen fors terug betalen aan de belastingdienst.
Houd wel in je achterhoofd dat er best veel naar de belastingdienst gaat zonder de loonheffingskorting. Je kan wat dat betreft beter kijken of ze je contant willen betalen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:11

Independence schreef:
Inderdaad, let op de loonheffingskorting. Ik heb dat een meer dubbel aangehad en moest toen fors terug betalen aan de belastingdienst.
Houd wel in je achterhoofd dat er best veel naar de belastingdienst gaat zonder de loonheffingskorting. Je kan wat dat betreft beter kijken of ze je contant willen betalen.

Hoe oud is TS, doet zij al aangifte?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:15

Lynn_Nikita schreef:
Independence schreef:

Als TS op twee plekken gaat werken en best wat uren maakt dan is het wel verstandig om aangifte te doen. Tenminste als ze meer terug krijgt dan X bedrag. Maar als ze maar op een plek loonheffingskorting krijgt is dat waarschijnlijk wel aan de orde.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:18

Als ze verstandig is wel. Die jonge verdieners krijgen eigenlijk altijd wat terug. Maar TS om terug te komen op je vraag zou ik zeker op zoek gaan naar een vakantie baantje. Zelf heb ik altijd in de vakanties iets anders gedaan dan mijn gebruikelijke bijbaantje. en vooral omdat ik het heel leuk vond om ook andere dingen te doen. Inmiddels een stuk ouder maar werkzaam in het onderwijs en straks bijna 2 maanden vrij omdat het vakantie is. Daarom heb ik deze zomer ook weer vakantie werk :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 07:54

Lynn_Nikita schreef:
Independence schreef:

Ik heb vanaf mijn 15e, het eerste jaar dat ik een bijbaantje had, ieder jaar aangifte gedaan. Kreeg altijd mooi terug.
De inhoudingen op je loonstrook gaan uit van een fulltime dienstverband. De meeste scholieren en studenten hebben dat niet en kunnen dus een nooit bedrag terug krijgen. Mits ze dus (vrijwillig) aangifte doen. Veel weten dat niet en doen dat dus niet.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:19

Ja dat mag, ik zou dat persoonlijk afstemmen met je manager, gezien je aangeeft in je vakantie op de camping te willen werken. Zolang jij dan verder geen vakantie neemt en voor hun de gunstigste weken opneemt, hoor je waarschijnlijk niemand klagen. (Lees: hier ook een AH medewerker met een manager die zegt: zolang je maar niet de bouwvak wil is het goed )
Je hebt waarschijnlijk een tijdelijk oproepcontract (min - max, 0-12 veelvoorkomend), dus wordt het als niet redelijk gezien als ze het weigeren. Wel denk ik dat je het goed doet als je het netjes meldt, want stel dat de camping na die 3 weken zegt: 'Joh leuk, kun je volgende week ook nog op vrijdag, zaterdag en zondag' en je werkt daardoor meer uur (per dag of week) dan wettelijk mag, is AH daar ook voor verantwoordelijk.

Bron: https://www.extendum.nl/mag-een-werknem ... jd-hebben/