Wii Fit U / Plus of ander fysieke obstacle course computergame?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Wii Fit U / Plus of ander fysieke obstacle course computergame?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 16:02

Ik heb ooit wel eens een Wii Fit gehad, 15 jaar geleden ofzo, leek me leuk maar meer dan een beetje dom met je arm zwaaien met die afstandsbediening was dat niet, wat een teleurstelling -O-

Ik zie wel dat er in de tussentijd ook vernieuwingen zijn geweest. Wii Fit U. Wii Fit Plus. Nog iets van Sports Resort. Je ziet ook wel dingen met VR brillen...? Geen idee of dat wat is.

Ik ben totaal niet op de hoogte van de ontwikkelingen die er zijn op het gebied van echt lekker fysiek bezig zijn met computerspelletjes. Waarbij je dus echt moet rennen en springen zeg maar, echt lekker inspannend bezig bent. Iemand tips waar ik zoiets zoeken moet....?

Is Wii nou echt de enige die dergelijke spellen heeft...?
En zo ja, wat is dan leuker / actiever met daadwerkelijk rennen ofzo? Wii Fit U / Wii Fit Plus / iets met sports / nog iets anders...? :)

En zijn er geen modernere ontwikkelingen dan alleen maar dat balance board...?

Doubtless

Re: Wii Fit U / Plus of ander fysieke obstacle course computergame?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:10

Ik weet dat de Nintendo Switch ook sport activiteiten kent, maar heb het zelf nooit gedaan.

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:14

De Ring Fit Adventure kan ik in jouw geval aanraden. Is een spel voor op de Nintendo Switch. Het is ook echt een uitdagender spel in vergelijking met de Wii Sport games. Je moet joggen op je plaats en verschillende oefeningen doen, o.a. met de ring. Ook houdt het spel je hartslag bij.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:17

KikiCelinevs schreef:
De Ring Fit Adventure kan ik in jouw geval aanraden. Is een spel voor op de Nintendo Switch. Het is ook echt een uitdagender spel in vergelijking met de Wii Sport games. Je moet joggen op je plaats en verschillende oefeningen doen, o.a. met de ring. Ook houdt het spel je hartslag bij.

Deze heb ik ook inderdaad! Aardig pittig ook nog wel :'). Of ik ben niet sportief genoeg. Dat kan ook hahah

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:18

xPearl schreef:
Deze heb ik ook inderdaad! Aardig pittig ook nog wel :'). Of ik ben niet sportief genoeg. Dat kan ook hahah

Idem hiero :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:32

Ik zou ook de ring fit adventure aan willen raden. Ik vind hem behoorlijk uitdagend zelf op een laag niveau, maar dat zegt waarschijnlijk meer over mijn slechte conditie.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:38

Wii Fit is juist gaaf met o.a yoga, hoelahoepen en boksen bijv.

De Ring Fit voor de switch lijkt mij ook erg leuk, maar heb hem nog niet 2ehands voor een leuk prijsje kunnen vinden helaas.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 16:54

Die Ring Fit ziet er wel leuk uit inderdaad! Bedankt voor de tip +:)+

Zit nu te kijken of het dan handiger is om een gewone Switch te kopen of zo'n OLED model :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:05

KikiCelinevs schreef:
xPearl schreef:

Idem hiero :')

Same _O-

pmarena schreef:
Die Ring Fit ziet er wel leuk uit inderdaad! Bedankt voor de tip +:)+

Zit nu te kijken of het dan handiger is om een gewone Switch te kopen of zo'n OLED model :)

Wij hebben de normale en die voldoet voor ons prima. Het scherm gebruik je eigenlijk alleen als je hem niet met de tv hebt gekoppeld en dat is bij ons echt weinig het geval.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:23

De ring fit is gewoon heel erg leuk. Ook als je niet zo'n gamer bent, je kunt dan de oefeningen gewoon los doen en een eigen fitness programma samen stellen. En als je het gamen wel leuk vindt, er zijn 22 werelden dus tegen de tijd dat je hem hebt uitgespeeld dan ben je de helft al weer vergeten en er is ook altijd de mogelijkheid om dan de moeilijkheidsgraad omhoog te gooien waardoor een nieuwe start niet perse extreem easy gaat zijn. Voor dit spel hoef je echt de oled niet, je speelt toch docked dan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 18:47

Kan je ook met verschillende mensen dat Ring adventure spel doen, met elk een eigen instelling zeg maar?

Dat ik mezelf aan kan melden en kan spelen met mijn instellingen, maar ook onze zoon van 8 met zijn eigen instellingen? Of moet je dan elke keer de hele boel calibreren als er een ander gaat spelen :=

Het ziet er echt leuk uit!
Oled is 20 euro duurder, dan ga ik toch liever daar voor :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:01

Ja hoor. Gewoon een tweede account/profiel aanmaken op de switch zelf.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 19:34

Ah super! Nou ik heb zojuist een kleine 400 euro afgetikt voor het hele zaakje, ben benieuwd!
Het ziet er echt uit als wat ik zocht, bedankt Bokkers +:)+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:38

Ben benieuwd wat je ervan vind!

Zelf gebruik ik Beat Saber als 'sport', is het officieel niet. Maar als je op enig niveau speelt, dan is dat zo rete intens! Maar dan heb je wel een VR bril nodig inderdaad. En ruimte.... :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 19:39

Ja dat zag ik ook langskomen maar dat voelt een beetje overprikkelend aan eigenlijk, ben niet zo fan van dat soort spellen. Als je geen ruimte hebt dan maak je die wel vanzelf vrees ik :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 19:43

Can confirm :+ Ook levensgevaarlijk met eventuele huisgenoten of dieren. Wij organiseren game avonden op kantoor en Beat Saber is daar het meest populaire spel. Heb al genoeg collega's per ongeluk een knal verkocht omdat ze in de weg liepen :))