Google leidt een eigen (mijn...) leven - documenten omgezet naar HTML

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Google leidt een eigen (mijn...) leven - documenten omgezet naar HTML

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 15:45

Sinds een week heb ik een beetje ruzie met de pc (laptop)
Iedere keer zet Chrome ongevraagd de de PDF-jes die ik heb opgeslagen om naar een HTML-bestand.
Reuze onhandig!
Nu heb ik al de basisinstellingen opnieuw ingesteld en ook het vinkje aangepast in chrome, maar toch: iedere keer als ik de pc opnieuw open, staan alle PDF-jes weer in een HTML-bestand.
(vermoedelijk gebeurt dit nadat ik een site van de overheid bezoek, waar ik bestanden moet downloaden, maar dat gaat niet anders).

Weet iemand hoe ik dat weer oplos en rust in de tent creëer? :+

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:56

Als je je bestand als pdf wilt zien i.p.v. in html dan moet je je bestand openen in het pdf programma. niet in google chrome.

Heb je wel het pdf programma (acrobat/nuance/vergelijkbaar)?

Want als je dat programma niet hebt is je computer vaak inderdaad zo aardig om dan tocht gewoon jouw pdf bestand te openen als sitepagina (html) in Chrome als je wel Chrome hebt.

Als het om een ander probleem gaat dan dat ik begrepen heb, kan ik je helaas niet verder helpen. Succes!

irryproppy

Re: Google leidt een eigen (mijn...) leven - documenten omgezet naar HTML

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 15:58

Chrome heeft geen pdf dus opent die in html
Download een pdf reader open het in word of office 365

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 16:16

Dank voor de tips. Ik begrijp het nu wat beter, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Ik heb Acrobat reader en normaal gesproken was dat ook het 'dominante programma'.
Maar sinds ik een document van een site moest halen, en ze adviseren Chrome, dus wel.
Ga ik maar niet meer doen. Normaliter gebruik ik Firefox. Daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Maar inmiddels worden al de opgeslagen PDF-bestanden, waar Chrome niks mee te maken heeft, steeds weer omgezet in HTML wanneer ik de pc opnieuw opstart.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:27

Dit gaat over het standaardprogramma waarmee je een document wil openen.

Ga in verkenner met je muis op het .pdf bestand staan en klik rechts, selecteer dan 'kies een andere app'
kies daar 'Acrobat reader' en vink onderin het schermpje aan dat je dit programma altijd wil gebruiken en klik dan op OK.

Gaat het dan nog steeds mis na opnieuw opstarten?

Mizora

Re: Google leidt een eigen (mijn...) leven - documenten omgezet naar HTML

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 16:29

Worden ze omgezet naar een .html of worden ze geopend in chrome? Want dat zijn wel twee verschillende dingen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 18:51

In mijn overzicht van documenten staat ineens naam.html in plaats van naam.pdf in de lijst, inclusief het chrome logo. Dus ook als ik een document wil verplaatsen of delen, levert dat problemen op.
Maar voor nu lijkt het verholpen.

Dank!