Nieuwe grafische kaart of pc?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Nieuwe grafische kaart of pc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 20:31

Elluu :D

Ik zit een beetje rond te neuzen qua grafische kaarten, maar heb tevens al eens gehoord dat ik dan net zo goed een nieuwe pc kan kopen qua kosten zodat dan meteen alles nieuw is. Maar m'n pc bevalt me eigenlijk nog altijd wel prima, op het gedeelte van fatsoenlijk kunnen gamen na. Ook merk ik dat het bewerken van foto's niet meer zo snel is als het ooit was, dus upgraden is al met al geen gek idee. Misschien dan ook iets met (werk)geheugen doen? Maar ik heb er de ballen verstand van, dus geen idee hoe het werkt of wat nodig is :')

Processor: AMD Ryzen 5 2400G with Radeon Vega Graphics 3.60 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen: 8,00 GB (5,93 GB beschikbaar)

De PC is zo uit m'n hoofd een jaar of 5 oud inmiddels.
Waar moet ik beginnen met zoeken over wat handig is? Ik speel games waarvan één me al waarschuwt dat de game kan crashen door mijn pc, en bij de ander weet ik dat het eraan zit te komen zodra ik overstap naar de nieuwe versie ervan _O- Iemand die tips heeft over waar ik moet beginnen met zoeken of wat ik wellicht nodig heb?

Century

Re: Nieuwe grafische kaart of pc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 20:45

Ik lees even mee, ik wil ook op den duur een nieuwe videokaart. Heb alles vernieuwd een jaar of wat terug, maar die nog niet, en ik zou graag Planet Zoo op wat hoger niveau willen spelen.

Walkure

Re: Nieuwe grafische kaart of pc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 20:47

Hangt af van je budget :') Grafische kaarten zijn niet goedkoop op het moment. Als je daarnaast je hele pc ook wil vernieuwen ben je wel wat centjes kwijt.

Welke grafische kaart heb je? En wat voor games wil je kunnen spelen?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 21:26

Ik heb momenteel AMD Radeon RX Vega 11, en ik heb eens gecheckt bij een site (geen idee meer welke) dat ik minstens richting GeForce GTX 760 of AMD Radeon R9 280X moet gaan kijken. Maar die test heb ik twee jaar geleden gedaan, dus ik denk dat er nu alweer nieuwer spul op de markt is wat dat heeft vervangen.
Ik speel voornamelijk the isle en path of titans, en gebruik qua fotobewerking photoshop en lightroom.

Jaaaa, daarom hoef ik ook niet per se m'n hele pc vernieuwd te hebben. De kosten...pfoeh :') Voor nu zat ik te denken aan 400-500 max. Ik denk dat ik daar voor gewoon een hobbymatig game avontuurtje een aaardig eindje mee kan komen.