Als je relatie een rommeltje is...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Als je relatie een rommeltje is...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 11:36

... moet je dan nog verbaasd zijn als hij er met iemand anders vandoor gaat?

De afgelopen jaren heb ik op bokt best wat gedeeld over mijn relatie. Hoe we elkaar hebben leren kennen, de highs en de lows.

Nu, bijna 9 jaar later zitten we op het punt dat we het bijna overal over eens zijn, behalve over dit:

https://www.linda.nl/persoonlijk/relati ... -over-uit/

Mijn man vindt dat deze vrouw echt al van een kilometer af had kunnen zien dat deze man er vandoor ging met de hond.

Ik vind het echt shocking dat je zomaar in een leeg huis kunt komen en dat je dat blijkbaar had moeten zien aankomen. Ook als je relatie een beetje rommelig is.

Bokt, help. Wie heeft gelijk?

Anoniem

Re: Als je relatie een rommeltje is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:40

Aangezien jij degene bent die op Bokt zit, heb jij gelijk en zou ik direct je relatie met je man verbreken. :j Zo toxic en slecht voor de kinderen.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:44

Ik ben het eens met je vriend. Toen voor het eerst duidelijk werd dat er sprake was van een dubbelleven had ze kunnen weten dat deze man echt niet te vertrouwen is. Dit was geen klein leugentje en ik zou zelf denk ik daarna al niet meer verder hebben gekund. Waarschijnlijk zijn er nog veel meer signalen geweest dan in dat stukje beschreven. Ik vind "een beetje een rommeltje" dan ook een understatement. :+
Laatst bijgewerkt door Sourire op 08-04-23 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:45

Mijn ervaring is dat iedereen logisch denkend mens het had zien aankomen, maar dat een deel van de vrouwen (en ook mannen hoor, maar die wat minder krampachtig) zo gewend zijn aan de drama dat ze erin blijven tot iemand anders, de man in dit geval' de knoop doorhakt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:47

Nou, ik zie er een hoop waarschuwingen in. Het hele verhaal voor het lege huis..
Maar stom genoeg kan ik me ook wel voorstellen dat als je er zelf middenin zit, je het gewoon niet ziet (of wilt zien)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:48

Relatie een beetje rommelig? Dat is in dat verhaal wel heel netjes beschreven.

Een compleet dubbel leven, complete leugens incl. gezin.
Daar gaat geen belletje rinkelen maar de hele slow whoop

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:55

Mkango schreef:
Aangezien jij degene bent die op Bokt zit, heb jij gelijk en zou ik direct je relatie met je man verbreken. :j Zo toxic en slecht voor de kinderen.

Sowieso.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:00

Tja, het lijkt me weinig relevant of ze het aan had moeten zien komen, is nu toch te laat.
Het is zefs een beetje gemeen om dan te zeggen: dûh naieve doos, dat was toch duidelijk.
Als je ergens midden in zit overzie je dingen nou eenmaal niet zoals een buitenstander (bedrijfsblind).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:04

Mkango schreef:

AMEN! _/-\o_ :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:08

In dit geval vind ik de vrouw wel erg naïef. Toen bleek dat hij ook een andere vriendin had had ik de brui er aan gegeven. Dit is gewoon de feiten niet onder ogen willen zien.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:17

De meeste mannen gaan er vandoor met een vrouw, deze dus met de hond. :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:18

Ik vind het dom dat je vooraf geen afspraken maakt wie de hond mag hebben. :+

Maar ik zou je partner dumpen TS en je kinderen er ook achterlaten. En dan alleen ergens met 30 slangen gaan wonen.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:27

Dat de relatie stuk zou lopen lijkt me uit deze tekst nogal logisch, voor hem was het enkel vriendschappelijk zei hij zelf. Dan weet je toch genoeg, zelfs als je alle dubbelspel negeert? Dus dat deze vrouw verrast was verbaast me. Volgens mij was meneer nogal duidelijk.

Dat de man ineens vertrokken is, zonder iets te zeggen en met het gedeelde huisdier meegenomen, dat zou ik dan weer niet verwachten. Onvolwassen ook. Zeg gewoon D at je iemand niet meer wilt zien? Scheelt ook gedoe op je werk, gezien ze hem nu daar kwam opzoeken.

Dus eh, eens met jullie beiden?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:32

Ik snap de tijdlijn van het stukje totaal niet |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:34

Bij dat dubbele leven had ik 'm al een gratis duik in de Etna toegewenst ofzo.

Maar is het niet de dame die het vriendschappelijk wou houden? Ja dan is dat de deur open zetten voor hem naar een andere relatie natuurlijk. Het is immers vriendschap... De manier waarop is absoluut niet netjes maar ook hier zijn er best wel genoeg signalen geweest op voorhand.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:57

Ik snap het verwijzen naar de eigen relatie niet, zal aan mij liggen.

Bij dit verhaal in de Linda lijkt het mij overduidelijk dat de seinen al sinds 10 jaar (na dat eerste akkefietje van 'opeens naar Spanje verdwenen zijn') op rood staan.
Dat je zo'n sukkel dan nog een tweede kans geeft is onbegrijpelijk, en dat de alarmbellen niet opnieuw gaan rinkelen bij het zien van een halfleeg huis (naast alle andere symptomen) is ook gewoon oogkleppen op (willen) houden.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:58

Lijsken schreef:
Dat de relatie stuk zou lopen lijkt me uit deze tekst nogal logisch, voor hem was het enkel vriendschappelijk zei hij zelf. Dan weet je toch genoeg, zelfs als je alle dubbelspel negeert? Dus dat deze vrouw verrast was verbaast me. Volgens mij was meneer nogal duidelijk.

Dat de man ineens vertrokken is, zonder iets te zeggen en met het gedeelde huisdier meegenomen, dat zou ik dan weer niet verwachten. Onvolwassen ook. Zeg gewoon D at je iemand niet meer wilt zien? Scheelt ook gedoe op je werk, gezien ze hem nu daar kwam opzoeken.

Volgens mij kwam het vriendschappelijke vanuit de vrouw. Zo las ik het althans. Hij koos haar, maar zij kon hem niet meer vertrouwen, dus was de relatie enkel vriendschappelijk.. En dan zei hij dat hij daar wel oké mee was.

Maar dat vind ik al vreemd. Was er dan überhaupt nog een relatie gaande, als het enkel vriendschappelijk was?

Verder ben ik het wel met je eens. Dat hij met een andere vrouw ervandoor zou gaan had ze wel kunnen verwachten. Maar op deze manier, met de hond en alle spullen vertrekken, dat is weer een heel ander verhaal.

Edit: even het stukje gequote:

Citaat:
Na anderhalf jaar dubbelspel, waar ik achterkwam doordat die andere vrouw mij opbelde, besloot ik toch de draad met hem weer op te pakken. Ik gaf hem een keuze: het was zij óf ik. Hij koos mij. Achteraf een fout van hem, want waarom zou ik hem nog willen?

Mijn vertrouwen was flink beschadigd. We gingen wel weer met elkaar om, maar alleen vriendschappelijk van mijn kant. We hadden samen, ondanks dat we niet samenwoonden in Nederland, een hond. We trokken daarom veel met elkaar op. We gingen regelmatig weekendjes weg of op vakantie. Hij gaf aan dat het vriendschappelijke aan onze relatie voor hem prima was.

Dit snap ik dus niet helemaal, want uit dit stukje klinkt het alsof ze nu gewoon vrienden waren ipv in een relatie, dan is het toch niet zo gek dat hij met een andere vrouw gaat?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:01

princequillo schreef:
Lijsken schreef:

Volgens mij kwam het vriendschappelijke vanuit de vrouw. Zo las ik het althans. Hij koos haar, maar zij kon hem niet meer vertrouwen, dus was de relatie enkel vriendschappelijk.. En dan zei hij dat hij daar wel oké mee was.

Maar dat vind ik al vreemd. Was er dan überhaupt nog een relatie gaande, als het enkel vriendschappelijk was?

Verder ben ik het wel met je eens. Dat hij met een andere vrouw ervandoor zou gaan had ze wel kunnen verwachten. Maar op deze manier, met de hond en alle spullen vertrekken, dat is weer een heel ander verhaal.

Edit: even het stukje gequote:

Citaat:
Na anderhalf jaar dubbelspel, waar ik achterkwam doordat die andere vrouw mij opbelde, besloot ik toch de draad met hem weer op te pakken. Ik gaf hem een keuze: het was zij óf ik. Hij koos mij. Achteraf een fout van hem, want waarom zou ik hem nog willen?

Mijn vertrouwen was flink beschadigd. We gingen wel weer met elkaar om, maar alleen vriendschappelijk van mijn kant. We hadden samen, ondanks dat we niet samenwoonden in Nederland, een hond. We trokken daarom veel met elkaar op. We gingen regelmatig weekendjes weg of op vakantie. Hij gaf aan dat het vriendschappelijke aan onze relatie voor hem prima was.

Dit inderdaad.
Als zij het vriendschappelijke wil houden, hij zegt daarmee akkoord te zijn.
Dan is er toch helemaal geen sprake van een relatie in traditionele zin?

Dat hij er met de hond vandoor is en niks van zich laat horen is uiteraard onbeschoft, maar t gaat niet om een relatie of er een ander op na houden.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:02

Gelukkig zat ik niet zo diep in de relatie, maar ik ben vier jaar in totaal kwijt aan mijn toxische ex. In die vier jaar heeft hij twee keer, voor mij uit het niets, al zijn spullen uit mijn huis gehaald zonder enige vooraankondiging en hij kwam dan na een paar weken weer met hangende pootjes terug. De eerste keer nam ik hem terug na een week en de tweede keer na een half jaar. Ik dacht dat er voor mij niets anders in zat dan deze zak. Ik moest nog even leren dat ik ook alleen beter af was dan met hem. Als hij mijn (hij noemde het ook zijn, maar ik heb altijd gezegd mijn) hond ook had meegenomen, had ik hem waarschijnlijk lastig gevallen tot de hond weer bij mij was.

De tweede keer was hij trouwens op dinsdagavond als verrassing langs gekomen, toen was ik er niet en had hij iets in mijn huis gevonden wat hem niet aanstond. Namelijk chocolade, terwijl ik van hem moest afvallen. Dat was de trigger waarom ik woensdagavond in een leeg huis kwam.

Had ik het kunnen zien aankomen? Waarschijnlijk wel, zeker de tweede keer. Is het alsnog köt en supergiftig? Ja. Alleen had ik dat niet door :=

Edit: de derde en definitieve keer heb ik hem trouwens zelf gedumpt omdat ik verliefd was geworden op de liefde van mijn leven. Hij heeft mij en mijn familie toen nog een tijd lastig gevallen en was binnen een half jaar getrouwd met een ander :=

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:13

Netjes was het niet van deze man, maar de relatie was slechts vriendschappelijk. Ze woonden niet samen, waren alleen vrienden, dan ben je beide vrij om te gaan waar je heen wilt. Het was netter geweest om het te vertellen, dat wel.

En ja, na wat hij haar al geflikt had, had ze een vermoeden kunnen hebben, zeker nadat ze erachter kwam er er spullen weg waren uit huis. Ze wist al dat hij niet te vertrouwen was.
Laatst bijgewerkt door Storm op 08-04-23 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:16

Ehm, gaat alles goed Urbanus... :(:)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:21

Als jullie het alleen niet eens zijn/worden over het wel/niet aan zien komen van een relatiebreuk zoals omschreven in het artikel, dan zou ik het er lekker bij laten en ervan genieten dat je eigen relatie prima is. :P

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:47

Ik denk dat je bijna alles qua toxic dingen wel weet en dus dingen kunt zien aankomen. De grap is alleen dat het ook goed kan aflopen ondanks een hele portie drama.

Het enige wat belangrijk is, is of degene met wie je bent, het beste in jou naar boven haalt.
Doe je meer leuke dingen? Leer je nieuwe dingen? Is je huis netter? Verzorg je jezelf beter? Voel je je gemotiveerd en meer levend dan ooit? Allemaal pluspunten

Daarnaast zijn er nog een aantal punten die belangrijk zijn
Leer je van hem? Heb je respect en bewondering voor hem? Voel je dat hij respect en bewondering voor jou heeft? Voel je jezelf op en top vrouw bij hem? Voel je liefde voor hem en hij voor jou?

Zo ja, dan kan je best wat drama erbij hebben als de situatie nou eenmaal zo is. Maar als je merkt dat je juist depri wordt, minder onderneemt, allemaal slechte gewoontes ontwikkelt, je vrienden verwaarloost, een slecht zelfbeeld hebt, jezelf dik vreet, hem dom/sneu/vies vindt, verzin het maar.... dan wegwezen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:51

Storm schreef:
Netjes was het niet van deze man, maar de relatie was slechts vriendschappelijk. Ze woonden niet samen, waren alleen vrienden, dan ben je beide vrij om te gaan waar je heen wilt. Het was netter geweest om het te vertellen, dat wel.

En ja, na wat hij haar al geflikt had, had ze een vermoeden kunnen hebben, zeker nadat ze erachter kwam er er spullen weg waren uit huis. Ze wist al dat hij niet te vertrouwen was.

Grotendeels met je eens behalve dan de hond... Als ze die samen hadden, was het wel zo fatsoenlijk geweest om daar afspraken over te maken. Nu dat hij geen fatsoen had, had hij al getoond maar als je een hele periode aimabel met elkaar om gaat kan ik me voorstellen dat je misschien een beetje "lakser" wordt kwa achterdocht.

Hoe je het ook draait of keert: alles wat hier gezegd wordt is mosterd na de maaltijd. In dit geval kan je, denk ik, wel gewoon stellen dat de kerel een kl**tzak is.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:58

Maar wacht effe, hier is toch helemaal geen sprake van een relatie?
Het is afgesproken dat het vriendschappelijk is, ze wonen niet samen en ze trokken eigenlijk alleen met elkaar op omdat ze samen een hond hadden >;)
Wat verwacht je dan van iemand?