Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
8nnemiek schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar![]()
Ik heb begrepen dat de teruggeleverde stroom niet in kWh wordt gesaldeerd, maar dat je gewoon de prijs die op dat moment geldt inclusief de belastingen terug krijgt. En het energieplafond wordt berekend per maand dacht ik? De gemiddelde kWh prijs over een maand berekend mag dan niet boven de 40 cent zitten.
8nnemiek schreef:robert45 schreef:Wek je (veel) meer op dan je verbruikt dan krijg je de geldende uurprijs incl btw uitbetaald, zonder energiebelastingen!
Wordt dat bekeken per jaar, of per maand?
Cchanny schreef:Ik heb een energycontract die per uur de kWh prijs bepaald en per dag de gasprijs. En als het hard waait dan is soms de kWh inkoopprijs € 0 of een min bedrag. We hebben nog geen zonnepanelen. Die hopen we van de zomer aan te kunnen schaffen
Een collega van mijn vriend die heeft ook een elektrische auto en die kijkt echt van te voren wanneer het het meest gunstig is om de auto op te laden.
Wij kijken er ook naar naar het meest gunstige tarief voor de wasmachine en vaatwassen
8nnemiek schreef:Cchanny schreef:Ik heb een energycontract die per uur de kWh prijs bepaald en per dag de gasprijs. En als het hard waait dan is soms de kWh inkoopprijs € 0 of een min bedrag. We hebben nog geen zonnepanelen. Die hopen we van de zomer aan te kunnen schaffen
Een collega van mijn vriend die heeft ook een elektrische auto en die kijkt echt van te voren wanneer het het meest gunstig is om de auto op te laden.
Wij kijken er ook naar naar het meest gunstige tarief voor de wasmachine en vaatwassen
Lijkt me erg fijn om van die heel lage tarieven te kunnen profiteren inderdaad!
En ik begrijp dus dat je, bij het terugleveren van stroom uit je zonnepanelen, je zelfs als de prijs in de min is, alsnog rond de 10 tot 15 cent per kWh terug krijgt door de energiebelasting, totdat het salderen vervalt dus. Dat is wel fijn!