Wat is er gebeurd?
Er is 5000 dollar van mijn creditcardrekening afgeschreven waar ik sowieso geen opdracht voor gegeven had. Dat bedrag is omgerekend in euro's. Vrijwel direct daarna is een bedrag van 5000 dollar bijgeschreven, maar wegens een andere koers (inkoop vs verkoop) wordt er minder bijgeschreven dan er afgeschreven is. Ook wordt er 94 euro koersopslag bij mij in rekening gebracht. Er is dus slechts enkele seconden geld van mij rekening geweest. Maar dat kost mij dus 136 euro.
Maar ik heb dus nooit enige opdracht gegeven voor deze transactie. Die had dus niet mogen plaatsvinden.
Dat weet kennelijk ook de partij die het afgeschreven heeft, het is direct teruggestort, maar ik ben door deze fout die niet door mij gemaakt is dus 136 euro kwijt. In euro's was er niets aan de hand geweest, maar omdat het om dollars gaat mis ik dus geld.
De Rabobank ziet het probleem niet, de 5000 dollar is terug bij mij zeggen ze. Nou nee, er ontbreekt 136 euro.
Ik ben al de hele dag aan het bellen, maar ze ontkennen dat ik die 136 euro ook terug moet hebben. Het kan niet zo zijn dat banken als er onderling een fout gemaakt wordt, dat ze geld ontvangen van klanten die er niets mee te maken hebben. Ik heb nu een klacht op de klachtafhandeling neergelegd en daar mogen ze 6 weken over doen om die te behandelen.
Maar zo gaan banken dus om met je geld. Iets waar ik niets aan kan doen kost mij dus geld.


