Zelf bekijk ik minimaal 1 keer per jaar mijn voorraad voedingsmiddelen. Ik schrijf altijd op de verpakking van een voedingsmiddel wanneer ik het gekocht heb en als het al een jaar in mijn kast ligt, ik ga het niet binnenkort gebruiken, en het is nog minimaal een paar maanden houdbaar, dan breng ik het naar de weggeefkast. Dit doe ik ook met schoonmaakmiddelen.
Bij mij heeft het onderwerp menstruatie-armoede altijd wel geleefd en door prive-omstandigheden is dit weer opgelaaid. Als je elk dubbeltje om moet draaien, stop je helaas niet zonder meer met menstrueren en maandverband/tampons kosten geld. Er bestaan speciale weggeefkasten voor menstruatieproducten, maar daar zijn er niet zoveel van.
Voor ik maandelijks via automatische overschrijving geld doneerde aan de voedselbank, bracht ik ze altijd maandverband bij een inzamelingsactie.
Maar soms verdien je net te veel voor de voedselbank, maar wel zo weinig geld dat maandverband best een uitgave is

Voor de bokkers die menstrueren (of dat deden voordat ze bv de pil namen) de vraag: wat heb jij liever? Maandverband of tampons? Ivm kosten zal dit Etos huismerk, AH huismerk en Kruidvat huismerk zijn

In 'mijn' weggeefkast zie ik bijna altijd boterhamzakjes met O.B. tampons liggen - meestal de mini-variant. Zelf neig ik dus naar maandverband - zelf gebruik ik het liefst de nachtvariant en de 'heavy flow'variant. Sowieso wordt het maandverband met vleugels, opdat het maandverband niet verschuift in je ondergoed.
Ik wil er geen menstruatiecups inleggen. Goed voor het milieu; maar ik vrees dat mensen (dwz handelaren) deze menstruatiecups door zullen verkopen. Zelf kan ik trouwens geen menstruatiecups en grotere tampons gebruiken door te strakke bekkenbodemspieren - ik ben wellicht niet de enige.
Ik overweeg wel bij de volgende inzameling van de voedselbank menstruatiecups te doneren.
Is er bij jullie in de buurt een weggeefkast? Stoppen jullie daar weleens iets in, en zo ja, wat dan?
Heb jij het idee dat alleen de mensen die de producten nodig hebben ze ook pakken?
Of geloof je in het karma-principe en ga je ervan uit dat mensen die de spullen pakken zonder ze echt nodig te hebben of om de spullen te verkopen zichzelf nog wel tegenkomen of over deze gewoonte rekenschap/verantwoording mogen afleggen?

Ik probeer te vinden of iemand een website bijhoudt met locaties van weggeefkasten, zodat Bokkers kunnen zien of een weggeefkast bij hun in de buurt is. Tot nu heb ik niets gevonden