Alternatief voor een bruidsjurk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Alternatief voor een bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 14:18

Mijn vriend en ik hebben besloten in het huwelijksbootje te stappen :)F

Het wordt een hele down to earth affaire. Directe familie en 2 goede vrienden worden uitgenodigd op het gemeentehuis en na afloop gaan we gezellig met zn allen uit eten. Voornamelijk omdat we geen van beide zitten te wachten op een enorm feest.

Wel willen we allebei graag leuk gekleed, daar doen we graag moeite voor.

Nu mijn probleem.

Ik ben opzoek naar een A-lijn, knielange jurk of een broekpak. NIET in wit of lichte kleurtjes. Liefst met chiffon achtig materiaal en met een korte mouw.
Voorbeeldje 1

voorbeeldje 2

Punt is alleen dat ik het zo moeilijk vind zoiets te vinden dat NIET uit China moet komen -O-

Hebben jullie aanraders? Plekken waar ik kan zoeken?

MyWishMax

Re: Alternatief voor een bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 14:20

Asos? Daar heb ik zulke jurkjes regelmatig langs zien komen in allerlei kleuren.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 14:24

Wat wil je er aan kwijt en hoeveel tijd heb je?

Mijn zus heeft haar (niet traditionele) trouwjurk laten maken bij een naaister. Dat kost wat meer, maar dan heb je wel meteen wat je wil op maat gemaakt.

JMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 14:26

Bij veel bruidswinkels hebben ze ook een afdeling met mooie jurken en jurkjes voor gasten, daar ben ik ook goed geslaagd! En anders even zoeken op bijvoorbeeld het merk 'Vera Mont', ook verkocht via About you of 'Phase eight' o.a. via de Bijenkorf verkrijgbaar! Van beide een paar jurkjes en is mooie kwaliteit en zit goed!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 14:31

Goeie tips!! Een naaister daar heb ik nog niet aan gedacht. Het mag best wat kosten. Een budget heb ik niet echt, omdat ik nog niet een idee van de prijzen van dit soort jurken heb (wanneer ze niet bij bv. Shein vandaan komen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 14:57

Lol. Ik had dit hele topic geschreven kunnen hebben. Wij hebben precies een zelfde plan voor ons bruiloft. En ik het zelfde kledingdilemma (hoewel mijn vriend er ook niet uit is) . Ik lees mee.

Ik heb op Shein hele mooie betaalbare jurken gezien. Maar geen haar op mijn hoofd die in het dagelijkse leven bij Shein zou bestellen. Dat maakt het idd erg moeilijk.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 15:04

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 15:34

Honneloeloe in Leiden heeft een groot assortiment jurken, daar zit vast wel iets tussen naar jouw smaak :)

www.honneloeloe.nl, ze hebben ook een fysieke winkel.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-23 15:34

Menino schreef:
Lol. Ik had dit hele topic geschreven kunnen hebben. Wij hebben precies een zelfde plan voor ons bruiloft. En ik het zelfde kledingdilemma (hoewel mijn vriend er ook niet uit is) . Ik lees mee.

Ik heb op Shein hele mooie betaalbare jurken gezien. Maar geen haar op mijn hoofd die in het dagelijkse leven bij Shein zou bestellen. Dat maakt het idd erg moeilijk.

Dit klinkt inderdaad helemaal als het zelfde verhaal :+ So far best wat dingetjes gezien die ik leuk vind adhv. dit topic, maar nog niet HET.

Shein en dergelijke vind ik gewoon dood eng.

EDIT: overigens blijkt Vera Mont, gevonden bij de verschillende gelinkte winkels, inderdaad het grootste succes *\o/*

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 16:10

Vriendin van mij maakt bruidsjurkjes en avondjurken, alles wat je wilt zeg maar.

Oh sew sweet artelier heet ze. Website, Facebook en insta heeft ze.. ik zou persoonlijk daar wat laten maken, of bij een andere naaister. Dan kan je aangeven wat je wilt. En misschien daarna nog wel zo laten aanpassen dat het in dagelijks leven nog kan dragen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 16:22

Ken je het merk Swing? Ik bestel via Zalando. Prachtige jurkjes in de stijl die jij zoekt.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:09

Ik zou naar een filiaal van Peek & Cloppenburg gaan. Daar hebben ze werkelijk schitterende jurken ook in de stijl die je zoekt :)

Enne, gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk!

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:12

ik heb een trouwjurk bij die site weg, waar je de voorbeelden van laat zien. en echt het is mooie kwaliteit! ik heb er geen spijt van.

wij gaan in sept trouwen en dacht ik bestel hem mooi op tijd, maar hij was binnen 3 weken binnen dus mooi vlot.

ennuh gefeliciteerd!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:28

Ik koop mijn jurkjes altijd bij Gerjo Dresses en zij heeft voor alle gelegenheden iets, wel wat aan de dure kant maar wel kwaliteit.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 17:29