Vanuit mijn werk heb ik al een tijdje een iPhone 12, en prive gebruik ik een OnePlus. Echter ben ik het een beetje zat om met twee telefoons te slepen, en is mijn OnePlus ook wel aan vervanging toe.
Het lastige is dat mijn iPhone dus al geïnstalleerd is, en ook een bedrijfstelefoon is. MovetoIOS app heeft dus geen zin, want daarvoor moet hij terug naar fabrieksinstellingen (voor zover ik het heb gelezen). Inmiddels heb ik dus alle apps en mijn contactgegevens handmatig over gezet. Ik loop alleen vast bij Whatsapp. Ik wil namelijk vooral graag dat mijn gespreksgeschiedenis mee komt, en dat lijkt niet te lukken. Ik heb gebeld met de ICT afdeling maar zij geven aan dat dit eigenlijk niet te doen is, maar ik vind het echt oprecht bijna een reden om zelf een nieuwe telefoon te gaan kopen en met twee telefoons te blijven lopen

Ik hoop dus dat er hier iemand is die hier ervaring mee heeft? Ik heb nu Mobitrix gevonden, dit lijkt te kunnen maar hij vindt mijn telefoons niet als ze aan de laptop hangen. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar ervaringen van mensen die dit gedaan hebben qua veiligheid, want voor mijn gevoel kom ik ook op vrij veel sketchy sites uit en wil niet dat ik zometeen gehackt wordt

Overigens heb ik altijd braaf mijn telefoon gebackupt op Google Drive, maar daar heb ik dus niks aan voor zover ik begrijp omdat je voor iPhone een iCloud backup zou moeten hebben...
Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen