Vriendin opvrolijken, hoe?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Vriendin opvrolijken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 12:56

Een vriendin van mij heeft slecht nieuws gehad en ik zou haar graag willen opvrolijken. Hebben jullie misschien leuke ideeën? Misschien komt er nog iets voorbij waar ik zelf nooit aan zou denken :)

Annabel

Re: Vriendin opvrolijken, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:00

Een hightea/lekkere lunch samen? dagje ergens naartoe? met vriendinnen afspreken?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:25

Staat ze er wel voor open om nu leuke dingen te ondernemen? Anders zou ik misschien voorstellen om gewoon bij haar te zijn, eventueel een film opzetten die ze zelf uitkiest dat kan een vrolijke zijn maar ook een verdrietige.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 17-03-23 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:33

Een mandje maken met lekkere en leuke dingen. Lekker maskertje, chocola, bioscoopbon etc!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 13:39

Ik krijg haar momenteel telefonisch niet te pakken. Jullie ideeën zijn lief. <3

Het zal een combinatie worden met iets lekkers, avondje thuis met een film en later dan een dagje uit ofzo.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:43

Ik heb eens een snoeppakket aangekregen met een lief kaartje erbij, toen het hier wat minder ging. Kleine gebaren, kunnen al veel doen!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:30

Koe knuffelen! Knuffelen is erg gezond ;)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:49

saunaatje met massage ofzo, lekker vertroetelen

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:51

Als ik je een tip mag geven, zou ik vooral even bij haar checken waar ze behoefte aan heeft wat betreft steun/afleiding/opvrolijken. Het is hartstikke lief om bijvoorbeeld een uitje te plannen, maar misschien heeft ze daar op dit moment niet de energie voor of staat haar hoofd daar echt niet naar. Ik heb zelf net mijn moeder verloren en hoe lief bedoeld het vaak ook is, ik heb echt niet altijd de energie/zin om erop uit te gaan. Het is soms juist heel fijn als iemand er gewoon even is en niets hoeft, dus dat zou ik even bij haar checken voor je wat gaat plannen.

Wat naar mijn idee niet snel kwaad kan is haar een lief kaartje met wat leuke en lekkere dingen geven. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 19:59

Ik plan zoiets sowieso in overleg met haar en niet perse als verrassing ( kan ze niet zo goed tegen ). Ik heb haar vandaag gesproken en alleen al luisteren naar haar helpt al iets. :knuffel:

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:04

Ga erheen en huil mee.
Tegenslagen mogen er zijn, die hoef je niet weg te stoppen met "leuke dingen".
Vaak is het meer heilzaam om gewoon die hele gifbeker leeg te drinken. Daar kun je bij helpen, domweg door er gewoon te zijn en een schouder te bieden.
Die leuke dingen komen daarna vast wel weer.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 20:13

Heb een x bij een vriendin die echt slecht nieuws had gehad aan de deur gestaan met een McFlurry, daar was ze dol op. Ze lag idd huilend in bed, na even bijkomen zijn we naar het strand gedaan. Had ik haar dit op voorhand gevraagd had ze zeker nee gezegd.
Nu was ze me enorm dankbaar dat ze er even lekker uit was geweest.
Ik ken jouw vriendin natuurlijk niet, maar soms werkt een beetje brutaal zijn alleen maar positief..

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 21:00

Vraag aan haar wat je kan doen en wat ze van je nodig heeft. Of breng een mandje met wat lekkers met een lief kaartje erbij. Zorg er in ieder geval voor dat ze het op haar manier kan en mag verwerken.

Zo hebben 2 vriendinnen een maand na het overlijden van mijn moeder iets "georganiseerd" en ik wilde eigenlijk het liefste gewoon lekker alleen zijn en ik voelde me destijds te bezwaard om er wat van te zeggen want het gebaar was lief. Maar het was niet waar ik op dat moment behoefte aan had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 23:46

Dit is van iemand die bij mij in de buurt woonde... Kende haar niet, maar ze adverteerde wel eens in het krantje en vond het zo'n leuk gebaar/initiatief :) .

https://www.pakketjeblijheid.nl/shop/

Een pakketje sterkte is misschien passender, maar je kunt de gelegenheid aanpassen.

Als iemand door de situatie (verdriet/rouw/grote verandering) even niet zo goed voor zichzelf kan zorgen kan een kaartje met een thuisbezorgd-kaart erin ook fijn zijn. Beetje het alternatief voor een schaal lasagne brengen als je niet in de buurt woont...
Het is een beetje een gek "kado" maar ik weet dat de dagen na het overlijden van mijn vader en stiefvader heel druk waren, en dan is zoiets echt welkom en praktisch.

Verder hangt het heel erg van de persoon en situatie af of afleiding zoeken het juiste ding is... Moeilijk aan te voelen soms, dus ik zou dat zelf lastig vinden om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 23:51

Wat ook leuk is een fotoboek met allemaal leuke foto's van dingen die jullie samen beleefd hebben. :)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 23:58

Een kaartje vind ik altijd fijn bij zoiets. Weten dat iemand even aan je denkt, zonder dat je verplicht bent om te reageren. Wellicht wat lekkers er bij, of juist een goed boek, of een klein plantje...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 06:27

Toen ik niet goed in mijn vel zat kwam mijn vriendin op visite koffie drinken en met een eigengemaakte hightea. Dat vond ik echt zo lief dat was echt even een lichtpuntje.