Instax, polaroid ed - ervaring?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Instax, polaroid ed - ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 19:38

Hoi,

ik speel al langer met het idee om een polaroid fototoestel te kopen. Het merkt maakt me niet zoveel uit.
Ik twijfel echter of ik zoiets op lange termijn zou blijven gebruiken, en ik zou het zonde vinden als dat ding dan maar stof ligt te pakken in de schuif.

Anderzijds maak ik me een beetje "zorgen" over de prijs van het fotopapier, als ik zo snelsnel wat opzoekwerk verricht, is dat toch pittig geprijsd voor wat het maar is..

En dan vraag ik me ook af: wat doe je in vredesnaam met al die foto's? :')

Ik ben oldskool, dus ik hou wel van foto-albums, maar ik vraag me dus af in hoeverre je daar achteraf nog plezier van hebt. Ik schuif de beslissing wel/niet al lang voor me uit, maar ik ga eind april naar Auschwitz en dat doet me toch wel erg veel zin krijgen in zo'n "oldskool" fototoestel! Ook voor op de jaarlijkse zonzeestrand-vakantie lijkt het me wel tof.

Welk toestel hebben jullie? Zijn jullie tevreden over de kwaliteit? Veel mislukte foto's? Kleur, of enkel zwart/wit?
Is het de prijs van het toestel en het fotopapier waard?
Blijven jullie het toestel gebruiken, of is het leuk voor even en dan niet meer?
Wat doen jullie met al de foto's?

Ik hoor graag jullie ervaring! *\o/*

Polly
Moderator Algemeen

Re: Instax, polaroid ed - ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:55

Onze zoon heeft een instax voor bijzondere gelegenheden, bv vakantie of feestjes. Kwaliteit is niet te vergelijken met digitaal maar wel heel leuk en ze blijven hangend aan de muur ook best heel goed qua kleur

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:08

Ik heb een Instax die ook foto's van je telefoon kan printen, vind ik echt ideaal! Heb zelf een touwtje bij m'n werkhoek hangen waar ik met clipjes de foto's op hang, maar je hebt bij Kruidvat, Hema en dergelijke ook speciale lijstjes ervoor. Plus fotoboeken natuurlijk! :)

Ik ben prima tevreden over de kwaliteit, ben er heel blij mee! Die van mij kan zowel kleur als zwart wit. Het papier is wel wat duur, maar dan denk je "net als vroeger" wat meer na over welke je wel en niet wil printen. Vaak is er wel ergens een aanbieding 1+1 gratis ofzo, dus dan ff inslaan :+ Je hebt ook papier met leuke randjes enzo. Ik heb 'm al een hele tijd en blijf 'm toch wel gebruiken merk ik. Vorig jaar waren we met de hele familie op vakantie en toen had ik ook wat foto's geprint voor mensen om mee te nemen naar huis, dat was wel heel leuk!

Ik heb de Instax Mini Liplay https://www.bol.com/nl/nl/p/fujifilm-in ... uctPageUrl

Edit, qua lijstjes heb je bv dit bij Hema:
Foto rekje voor 9 foto's https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/ ... 00540.html

Magnetische foto frames https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/ ... 00534.html

Fotolijstje met floating glitters ervoor https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/ ... 00530.html

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:52

De instax evo staat ook nog steeds op mijn lijstje. Juist omdat ik dat wat ik leuk vind gelijk kan printen.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 14-03-23 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:53

Ik werk er wel eens mee bij bruiloften, voor de gastenboeken. De foto’s zijn op zich mooi scherp en best netjes belicht, maar natuurlijk niet te vergelijken met een goede fotocamera of een goede telefoonfoto.
Het zijn foto’s die vooral leuk zijn voor bv scrapboeken, vakantiefoto’s om op een kaartje te plakken voor oma, om mee te hobbyen en voor feestjes enz. Maar de foto’s zijn bv al gauw te klein om echte details te zien, en daarmee gaat ook wel wat emotie verloren in zo’n kleine foto.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 23:03

Jennyj01 schreef:
De instax evo staat ook nog steeds op mijn lijstje. Juist omdat ik dat wat ik leuk vind gelijk kan printen.

Ik ben zo'n beetje aan het twijfelen tussen een instax (of ander merk) en een draagbaar printertje.

Heb je bij instax de keuze om te zeggen "oei nee, dit vind ik geen mooie foto, ik print niet?" Ik ben echt een leek :+

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:21

Ja je print alleen wat je de moeite waard vind

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 00:19

Mijn dochter heeft al een paar jaar een instax. Ze was er heel fanatiek mee maar ligt nu te verstoffen..

Afgelopen zomer tijdens bedrijfsuitoefening een digitale instax gebruikt. Echt top, dan zie je voor het afdrukken of de foto goed gelukt is.

Ingrid_ms

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 07:33

Ik heb ook en Instax maar op de een of andere manier lijken alle foto's altijd overbelicht. Hebben jullie dat ook wel eens en hoe krijg ik betere foto's eruit?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 09:37

Ik heb een HP Sprocket, misschien niet helemaal wat je bedoelt omdat het geen old school foto’s maakt, maar je zou er altijd een filter over heen kunnen doen. :P
Het is een mini printertje, je verbind met Bluetooth naar je telefoon en print direct de foto’s uit die je op je telefoon hebt gemaakt. Ik heb hem al 2/3 jaar en werkt nog goed, ik neem hem wel eens mee naar verjaardagen/feestjes, dan kun je mensen gelijk een leuke foto geven. Het voordeel is dus dat je nog op je telefoon een nabewerking kan doen en je wat scherpere foto’s maakt dan met een Instax.

Voor de sprocket heb je ook gewoon mini foto papier nodig en dat is prijzig, maar hoeveel foto’s maak je, tja.. volgens mij zitten er 10/15 papiertjes in zo’n verpakking en daar doe ik nu al een jaar mee omdat ik hem niet heel fanatiek gebruik. Hij was overigens 100€ toen ik hem kocht.

Succes met je keuze!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 10:02

Hier ook een instax. Super leuk ding. Foto’s blijven aardig qua kwaliteit.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-23 22:27

Ik was nog volop aan het twijfelen, toen ik vandaag naar de kringwinkel ging met een vriendin..
Jullie raden het al he haha..

Het was retroweek.. 10 euro..
Afbeelding
Ik weet niet hoe oud hij is, maar sowieso oud, want de prijs staat er nog in BEF op :')

Hij is daar niet getest, dus ik weet nog niet of hij het doet. Spannend :')
Overmorgen komt het papier aan, ik ben ZO benieuwd!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 00:44

Ah, wat leuk zeg!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 07:59

Wie kringt die wint! Ik heb maandag pas tijd om te gaan en hoop dat er nog wat spulletjes zijn die ik op de foto's heb gezien.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 21:04

Het fotopapierding is aangekomen vandaag!!

Ik had er verder nog niet naar omgekeken, en toen ik de batterij-klep opende, zakte de moed me even in de schoenen.. Ik heb met een droog penseeltje de corrosie proberen verwijderen, heb de batterijen vervangen, en hij deed het niet..

Afbeelding

Maar gelukkig heb ik slimme vrienden haha, één van mijn Breendonk-buddy's is cameraman/fotograaf, en die raadde me een azijnbadje aan..

En kijk eens..

Afbeelding
HIJ DOET HET!! *\o/*

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:14

Ohhh leuk! Wat azijn wel niet kan doen :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-23 22:22

L_iek schreef:
Ohhh leuk! Wat azijn wel niet kan doen :')

Op een bepaald moment zal ik de azijn echt beginnen schuimen :')