Dood van een vriendin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:49

Wat een leuk hondje!

jiehaaa

Berichten: 5071
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:54

Leuk hondje hoor! Hoe heet ze eigenlijk?
Ik moest lachen om de foto van je katten die op een kluitje zitten toe te kijken naar de nieuwe bewoner.

lukka63
Berichten: 1410
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 12:56

Buiten haar staande oren lijkt ze veel op mijn jack,die is nu bijna 14 jaar.
Wees bedacht dat jacks graag jagen en dan oost indisch doof zijn

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110720
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:02

Wat een leuk hondje! Ik moest ook meteen aan iets van een Jack Hussel denken :D
Klikt het goed met je andere hondjes?

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:07

Wat een heerlijk dier zeg, ik snap dat je veestapel al groot was.
Maar dit is toch een dierbare erfenis zo die gelijk liefdevol is opgenomen.
Ze kijkt van boven vast en zeker heel erg dankbaar toe. <3

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:13

Wat een leukerd, lief koppie…ze heeft een vrolijke uitstraling…
Ze is ieder geval veilig bij en dan nu deel 2 van de regeling.

Urbanus

Berichten: 44951
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:24

Wat een schatje! Fijn dat dit gelukt is!

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 13:29

Cayenne Het gaat super met de andere honden. Ze is meteen al opgenomen. En zij vind het blijkbaar wel gezellig om in een troep te horen.

Ja ik heb al genoemd dat het maatje Jack Russel is, maar dit is een echte Portugese Podengo, die in drie formaten bestaan, klein, middel en groot en dan alle drie in gladharig, ruwharig en langharig (of ik denk dat dit half langharig heet in nederand)
Het is een van de oudste honden rassen, eigenlijk heztelfde als de Spaanse Podenco, naar het Iberische schiereiland gebracht door de Feniciërs al zo´n 1000 jaar voor christus.

Ze is niet raszuiver, of in elk geval niet zo gefokt, maar de meeste kleine en middelgrote honden in Portugal voeren het bloed en lijken op de raszuiveren.
Hier in de Alentejo voert een heel ander soort hond de boventoon, een grote zware lobbes, de Rafeiro Alentejano.
In het noorden hebben ze een redelijk zeldzame hond, gefokt om wolven te weren, de Castro Laboreiro, meer een soort herdershond en in het Centrum de Serra de Estrela, een grote berghond, die voor hetzelfde doel gefokt wordt.
Een bekender ras uit Portugal is de Potugese waterhond die aan een poedel doet denken en faam kreeg omdat president Obama er een heeft.

Mondy

Berichten: 11842
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 13:58

Och wat een koddig ding <3
Fijn dat het allemaal gelukt is en er zoveel fijne hulp was

speurneusc

Berichten: 5387
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:00

je stelt hun betaling aan jou steeds verder uit, hoe verder des te meer hebben ze de kans om alles te verduisteren wegsluizen dat er nix over blijft om jou te betalen, kan je fluiten naar het geld. ze wisten het van te voren dus 2 wk. en uitstel tot 2 weken erna is genoeg.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 14:57

Wettelijk is het 3 maanden.

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 15:23

speurneusc schreef:
je stelt hun betaling aan jou steeds verder uit, hoe verder des te meer hebben ze de kans om alles te verduisteren wegsluizen dat er nix over blijft om jou te betalen, kan je fluiten naar het geld. ze wisten het van te voren dus 2 wk. en uitstel tot 2 weken erna is genoeg.


Het is wettelijk 3 maanden en daarnaast is er vastgoed wat verkocht kan worden om aan het goede bedrag te komen, maar goed TS houdt zich aan die 3 maanden wat wettelijk is vastgesteld.

TS: wat fijn dat je het hondje nu eindelijk hebt en dat ze meteen super in de groep past <3 dat is toch een hele opluchting. Mooi verslag ook en fijn dat er nog behulpzame mensen zijn! Nu genieten van je nieuwste gezinslid en de boeken. Je bent een mooi mens!

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 15:32

speurneusc schreef:
je stelt hun betaling aan jou steeds verder uit, hoe verder des te meer hebben ze de kans om alles te verduisteren wegsluizen dat er nix over blijft om jou te betalen, kan je fluiten naar het geld. ze wisten het van te voren dus 2 wk. en uitstel tot 2 weken erna is genoeg.

Er is niks, dus er valt niks weg te sluizen, dat hebben ze al gedaan. Wat ik heb voorgesteld is dat ze een lening nemen, tenslotte hebben ze er een huis tegenover staan dat contact gekocht is door mijn vriendin. Ze zullen sowieso wat moeten gaan lenen, want aan hun erfenis acceptatie van onroerend goed zitten wettelijk kosten.
En als gezegd door KootMiraDrum en Mer1980, ze hebben wettelijk gewoon drie maanden, daarna volgen er automatisch boetes voor ze voor het niet uitvoeren van het testament. Ik ga er vanuit dat ze dat willen voorkomen.

Ik ga hier niet de naam van het hondje noemen, omdat dit topic dan gevonden wordt door zoekmachines en in mijn onderschrift staan mijn Facebookpaginas met adressen enzo.
Verder is het geen naam die in Nederland voor zou komen, het is een beetje nietszeggend, maar het is een harpen merk.

Ik ben op zoek geweest naar een pluche beest om haar favo speeltje te vervangen, dat was een soort langharige lama ofzo, maar nog niet gevonden, misschien morgen op de rommelmarkt.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 16:06

Zullen we haar hier gewoon Salie noemen dan? Erg leuk hondje trouwens, en fijn dat ze zo goed settelt.

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:05

Wat een schattig diertje, super leuk dat het meteen zo goed gaat!

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:09

Wat een leuk hondje!
Kon haar speeltje niet mee? Hopelijk vind je snel een ander favoriet speeltje.

jiehaaa

Berichten: 5071
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:17

Ik begrijp je overwegingen om haar naam niet te noemen. Hoop dat jullie veel plezier aan elkaar zullen beleven, ze is een prachtige levende herinnering aan je vriendin.

imaudy
Berichten: 5061
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 17:22

Ah wat een schatje! Die katten whaha. We kunnen haar hier Bokkie noemen.
Nu de erfenis nog.

lukka63
Berichten: 1410
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 18:04

Ha nou je het zegt zie er welbiets van een podenco in.Mijn vriendin woont in Spanje en heeft er een heel stel,daar doen ze vreselijke dingen met die honden als ze niet meer gebruikt worden voor de jacht.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 19:10

Ja Bokkie kan ook natuurlijk.

En jullie raden het nooit maar de meneer van het stel belde net op hoe het gegaan was.
Ik had hen natuurlijk gisteren ok kunnen bellen, maar ja, ik had van alles aan mijn hoofd.

Ja dat pluche speeltje, weet ineens weer dat het zo´n zachte teddy was en best een grote. Die zat aarschijnlijk in de vuilniszak waar haar bed ook in zat. Misschien ook wel haar etensbak en voer, maar ik moest even spijkers met koppen slaan dan en daar en het was dus boeken over kieperen, hond in d etas en echt geen hand over voor nog wat. Achteraf had het erbij gekunt in de tas, denk ik, maar ja, dat is achteraf, en ik heb ook nog even gedacht om bij het postkantoor wat boeken te brengen om te versturen, maar ik wilde gewoon beslist op tijd op het perron zijn en geen risico lopen om de trein te missen. uiteindleijk heb ik thuis genoeg manden en dekens etc.
Ooit van een vriending gehad die verhuisd is en wel 16 honden heeft gehad die inmiddels bijna allemaal dood waren, ze had er og twee, en een is nog voor de verhuzing dood gegaan.
Ik heb al een boel riemen en tugen voor veel grotere en veel kleinere honden dan de mijne en voor katten weggegeven aan iemand die een asiel in de Algarve steunt om aan hen te geven, maar nog heb ik meer tuigen en riemen en hondenbaken dan honden.

Eten is nog wel een dingetje, ik had haar gister in de badkaer gegeven, even alleen achter een deur en nu probeerde ik het buiten, waar twee andere krijgen (een eet binnen anders steelt de teef zijn eten.) maar daar werd ze nerveus van dus toch maar wer achter de deur en toen hoorde ik haar meteen het bakje leeg eten.
Toen ik daarna ging wandelen ging ze best ver weg langs de omheining, ze is aan het peilen hoe groot het land is, maar ze komt wel als ik roep. Wel in haar eigen tijd, natuurlijk.zo van ik heb je gehoord, ik ben onderweg, maar nog even dit snuffelen en dat. Als ik dan enthousiast roep in het engels dan zet ze wel de vaart er even in.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 19:14

jiehaaa schreef:
Ik moest lachen om de foto van je katten die op een kluitje zitten toe te kijken naar de nieuwe bewoner.

Ik ook, ik moest daar gewoon even een foto van nemen en laten zien.

moonfish13 schreef:
Wat een heerlijk dier zeg, ik snap dat je veestapel al groot was.
Maar dit is toch een dierbare erfenis zo die gelijk liefdevol is opgenomen.
Ze kijkt van boven vast en zeker heel erg dankbaar toe. <3

Zeker, en dat denk ik ook.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 22:46

Wat heeft ze een vreselijk leuk koppie <3
Ik denk dat je vriendin je onwijs dankbaar is dat hij nu veilig bij jouw is.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 02:21

Zo, ben een paar jaar niet op bokt geweest en nam toevallig eens een kijkje. En ben in dit topic verzeild geraakt. Wat een feuilleton! Ik heb het net helemaal doorgelezen, tot en met het happy end dat het hondje veilig en wel bij TS is aangekomen en daar is opgenomen in een roedel. Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan, en vooral heel fijn dat je de wens van je vriendin hebt kunnen vervullen.

Veel succes nog met de rest van de erfenis (het geld wat bij het hondje hoort), en veel plezier ook gewenst met de nieuwe aanwinst.

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-23 15:12

Dank jullie wel.

Vannacht heeft ze neem ik aan lekker geslapen, geen gehuil. Gisteravond heeft ze een hele tijd naast me gezeten op de luie stoen. Éen van mijn andere honden doet dat ook graag, of gewoon op schoot. Enfin, toen heeft ze ook lekker liggen slapen, ze is niet meer de hele tijd áán.
Vanmorgen heeft ze in grotere cirkels het land verkend in volle galop, maar kwam steeds weer terug naar mij, ook als ik niet riep ik roep alleen als ik den dat ze niet weet waar ik ben.
De katten lopen gewoon om haar heen, ze kan een lel krijgen van de oude kater (mijn honden opvoeder) als ze te intiem wordt met snuffelen.
Ik heb op de rommelmarkt drie knuffels gekocht, twee beren en een hond, maar het is het niet voor haar. Een van mijn andere honden ging er meteen met de hond vandoor. Ik spaar beren, dus dat is verdere ook geen verspild geld en ze waren maar een euro per stuk.
Maar omdat ik denk dat het wel belangrijk voor haar is en hoe fijn het is om iets van huis te hebben, heb ik die mensen gevraagd of ze haar eigen knuffel kunnen sturen.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 15:58

Hopelijk hebben ze hem nog. Wat er nog is van thuis zou toch wel fijn zijn voor d'r om bij zich te hebben denk ik :+: