Creatieve tekst/leus/slogan gezocht voor protest tegen huizenbouw

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22828
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:01

November108 schreef:
Janneke2 schreef:
Ik zag van de week een vvd poster met een halve waarheid
en een hele leugen.

"Bouwen in Zuid-Holland is geen rechtse hobby, maar noodzaak."

Dat er gebouwd moet worden is noodzaak, dat klopt.
Dwz: sociale huurwoningen, kleine starterswoningen, kleine bejaardenvoozieningen.

... maar wat de vvd wil/ de afgelopen tien jaar gedaan heeft,
is wel degelijk rechtse hobby/ kassa spekken: dure villa's in het groen.


@TS: op basis van de OP weet ik niet wat ik er van vind.
Als er 'inbreiding' in het dorp mogelijk is, beter dat doen.
En als het echt niet anders kan, dan graag de huizen die nodig zijn.

Citaat:
Oh dit vind ik zo lekker makkelijk. Er is ook gewoon tekort aan huizen in duurdere prijsklassen (middenstand en hoger) :+

Pardon...?
Makkelijk...?

Ten eerste is er scheefwonen en gebrek aan doorstroming, en is er een enorm gat geslagen 'wie een eerste huis wil kopen, moet nu het viervoudige betalen tov dertig jaar geleden'.
Gezien het aantal villa's dat wordt gebouwd, zou ik graag een onderbouwing lezen van het gebrek aan dure woningen.

En in het kader van makkelijk scoren: ik schreef over het bouwen van woningen die nodig zijn.
Kun je echt aantonen dat die villa's nodig zijn (ik kocht er een tijdje terug ééntje en ik had keuze) dan heb ik daar geen bezwaar tegen.

DuoPenotti

Berichten: 29880
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:05

Mkango schreef:
AyDeeDee schreef:
Ik vind het oprecht heel vervelend voor jullie en voor de natuur, maar waar wil je dan precies dat er extra woningen gebouwd gaan worden? Ik weet niet of je er van op de hoogte bent maar er is een verschrikkelijk dramatisch woningtekort in Nederland waar heel veel mensen heel erg onder lijden..
Net als op iedere andere plek waar ruimte schaars is en de bevolking groot: de hoogte in.

dat
Daar zijn steden voor.
Dat pietse grond wat wij hier hebben daar moet geen afvalt en steen op.

Vergeet verder niet dat de bevolking niet groeit door de inwoners die er al zijn....

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132167
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Creatieve tekst/leus/slogan gezocht voor protest tegen huizenbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:21

Als je het echt voor de vogeltjes doet, dan zou je natuurlijk ook je eigen huis op kunnen offeren zodat daar weer vogeltjes kunnen wonen :))

Dit soort dingen zijn best wel dubbel he. Iemand vindt dat ie zelf wel recht heeft om ergens te wonen, maar iemand anders mag daar niet wonen want dat gaat ten koste van <vul maar in>.

Elisa2

Berichten: 37497
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Creatieve tekst/leus/slogan gezocht voor protest tegen huizenbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:10

Nou ik snap het enorm goed, zou daar ook gigantisch van balen. Gaat weer een mooi stuk natuur en een stuk fijn wonen.

Misschien kan er berekend worden hoeveel stikstof die woningen met mensen en auto's allemaal generen en kan er op die manier bezwaar tegen gemaakt worden.

Qua leuzen ben ik niet zo creatief.

Dees

Berichten: 18934
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Creatieve tekst/leus/slogan gezocht voor protest tegen huizenbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:34

Ze willen binnen 7 jaar 900.000 woningen realiseren.
Die passen echt niet allemaal binnen de huidige bestaande kommen. Het gaat hoe dan ook grond kosten, of dat nou natuurgrond is of knap bijgehouden grasfalt.