Ik was een topic begonnen over cloud opslag. Maar ik denk dat ik nog een stapje terug moet, want ik snap er niets van !
Op mijn computer is een map afbeeldingen ( staat in het rijtje met downloads etc ). Nou daarin is het chaos. foto's van 2015 die in een map zitten van 2016 etc.
Maar dan heb ik ook "map " foto's . En daarin staan alle foto's super netjes op volgorde. Is dit de onedrive gratis opslag die je bij microsoft krijgt ? Deze nette map is echter gestopt ergens in 2021. Ik denk omdat de map vol is ? Dus meer opslag nodig ?
Verzamel eerst al je bestanden (die je echt wil bewaren!) maar eens op 1 punt.
Daarna ga je een structuur opzetten in mappen. Bijv op jaartal, of op onderwerp, of wat je maar wilt.
Daarna plaats je die hele bult aan losse foto's in de juiste map. Is even een werkje, wees daarom ook selectief en gooi de foto's die niet het bewaren waard zijn gewoon weg.
Vervolgens heb je het op de ene plek nu netjes geordend. En van daar uit ga je kijken hoe je eea wilt back-up-en.
Ik heb zo'n structuur bij OneDrive. Het hele jaar door verzamel ik losse foto's op de telefoon via Google en via de camera op mijn c:-schijf (dat is niet zo veel). Na een jaar breng ik die bestanden over na OneDrive. Ik maak geen back-ups van OneDrive. Misschien onverstandig, maar ik heb daar meer vertrouwen in dan in een externe harde schijf thuis.
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-23 14:45
Maar is die super gestructureerde map bij mij op mijn computer mijn onedrive ?
Tja, dat kun je zelf zien. Zoek de map eens op vanuit je Verkenner. Staat ie op de C: of D: schijf?
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-23 15:44
Geen idee. Maar ik zie nu erboven staan foto's en aan de andere kant onedrive ... Dus dat is het antwoord.
Volgens mij zet de computer gewoon alles wat binnenkomt van mijn telefoon op die one drive. Tenminste toen one drive nog niet vol was. Daar heb ik dus niets aan hoeven doen.
Maris
Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-23 15:49
Volgende vraag
in mijn onedrive staan ook "lege" foto's. Grijs dus met een wolkje erin. Zijn dat foto's die al eerder eens verwijderd zijn geweest ?