Oordopjes met goede noise cancelation

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

conejo

Oordopjes met goede noise cancelation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 21:03

Heb gezocht via de zoekfunctie hier op bokt, maar niet echt wat kunnen vinden.

Ik ben op zoek naar goede oordopjes draadloos, in ear en geschikt voor kleine oren. En wat heel belangrijk is een goede noise cancelation (en natuurlijk dat ze fijn zitten).

Ik heb helaas post covid nu heb ik luisterboeken ontdekken die mij rust geven. Maar ook 2 kinderen van 6 en 8 en in de zelfde kamer spelen als dat ik rust op de bank. Helaas is anders niet mogelijk (boven geen verwarming en gehorig huis).

En nu wil ik dus goed kunnen luister en door dat ik ook last heb van prikkels zoals geluid dus ook dat ik de kinderen niet of nauwelijks hoor.

Budget is onder de 200 euro.

Vind het erg lastig omdat ik erg gevoelige oren heb.

Een koptelefoon is geen optie. Is niet fijn bij het liggen en helaas lig ik grootste deel van de dag. En heb ik precies op de plek waar ze op het hoofd steunen een gevoelige plek die snel pijn gaat doen. Heb al heel veel geprobeerd voor mijn werk en uiteindelijk iets gevonden voor achter mijn hoofd en voor de oren.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:08

Vervelend zeg dat je genoodzaakt bent om oordoppen te dragen waar je kinderen bij zijn.
Ik heb zelf ook kleine en haakse gehoorgangen en nog geen enkele goed passende oordoppen gevonden. Daar volg ik dus even voor.

Bagheera_206

Re: Oordopjes met goede noise cancelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 21:31

Ik heb zelf de Sony WF-1000XM4. Die zijn inmiddels onder de 200 euro.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:12

Bagheera_206 schreef:
Ik heb zelf de Sony WF-1000XM4. Die zijn inmiddels onder de 200 euro.

Ik ook! Een paar weken geleden tweedekansjes gekocht bij Coolblue voor ongeveer 150 euro. Maar hoe goed deze ook zijn: ik weet niet of kinderstemmen in dezelfde ruimte wegfilteren gaat lukken met ear buds.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:40

Ook met een koptelefoon is noise cancelling er niet op gemaakt om acute geluiden (zoals schreeuwen) weg te filteren. NC is juist meer bedoeld voor de meer constante geluiden. De NC reageert op wat ie hoort dus dat werkt eigenlijk alleen bij ''voorspelbaar'' geluid. Omdat een koptelefoon over je oren valt filtert dat vaak wel al meer geluid weg dan wanneer je alleen oordopjes (met NC) hebt.

Dat gezegd hebbende, ik heb een koptelefoon van Bose, de quietcomfort 35 II, die ik geweldig vind. Bose heeft in dezelfde lijn volgens mij ook NC earbuds, maar ik weet eerlijk gezegd niet precies wat die kosten en of die geschikt zijn voor kleine oren. Zelf heb ik naast mijn koptelefoon ook nog de Samsung Buds Pro en ik zie dat ze inmiddels ook al de Buds2 Pro hebben. NC werkt daarop eigenlijk beter dan ik verwacht had. Ik kan qua NC/omgevingsgeluid verschillende settings instellen waarbij je duidelijk verschil hoort in versterkt of juist gedempt geluid. Ik heb bij die alleen wel dat ik ze echt goed in mijn oren moet stoppen omdat ze anders niet altijd even goed blijven zitten.

Toen ik mijn koptelefoon kocht las ik vooral dat Bose en Sony vaak in 1 adem genoemd werden. Ik heb ze daarom in de winkel gepast en toen bleek bijv. dat ik de Sony niet prettig vond zitten, terwijl heel veel ook juist weer bij de Sony zweren. Het lastige van oordopjes is alleen dat je die vaak niet zo makkelijk kan passen. Ik zou denk ik vooral aanraden of je mensen in je omgeving kent met oordopjes die je aanspreken en of je dan kan kijken of je ze even kan passen/lenen. Of of er een winkel/merk is waarbij je ze evt. weer terug kunt sturen. Ik denk namelijk dat de pasvorm van oortjes nog weer preciezer komt dan die van een koptelefoon, zeker als je zegt dat je kleine oren hebt en je daarnaast wilt dat ze goed aansluiten om de NC goed te laten werken.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 23:21

Bedankt voor de reacties. Heb die van Samsung in de media markt kunnen passen en zaten goed. Net ook bij Samsung en cool blue na vraag gedaan en mag je ze gewoon terug sturen.

Weet idd dat koptelefoon beter werkt, maar is helaas echt geen optie lig namelijk grootste deel van de dag op de bank. En kan ze dus niet dragen door pijnlijke plek. Heb al heel veel geprobeerd ook waarvan de reacties waren dat ze juist zo fijn zaten en geen druk op het hoofd gaven. Ook al voor gamen gekeken (had ze nodig voor werk calcenter werk en moet ze dan 8 uur op een dag op kunnen hebben) van goedkoop tot duur. Maar helaas niks gevonden.

Het gaat er op dat ik ze niet hoor praten als ze aan het spelen zijn. Gelukkig zijn ze de leeftijd dat ze met normaal spelen niet echt meer schreeuwen. En als ze ruzie hebben op zich wel fijn dan wel te horen (liefts wel iets gedempt) omdat ik ze vaak wel uit elkaar moet halen omdat ze vaak niet zelf stoppen en uiteindelijk toch bij mij komen.

Maar gaat bij ook om geluiden als van het potlood, pen of stift op het papier tekenen. Geritsel van speelgoed/papier en zo.
Die geluiden kan ik zeker als ik moe ben (en dat is al als ik ze uit school heb gehaald bv) niet zo goed tegen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 23:38

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 00:43

Ik heb de AirPods Pro 2 van Apple en die hebben een heel fijne noise canceling. Je voelt ze niet zitten in tegenstelling tot een hoofdtelefoon en de prijs is prima voor de kwaliteit van het product.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 17:37

apple AirPods Pro is fijn in pasvorm en ze worden ook geleverd met meerdere maten dopjes. dus dan kun je ze aanpassen op jouw oorgrootte.

de noice cancelling is prima voor jouw doel! als ik in de kantine van de basisschool zat hoorde ik alleen het schreeuwen of echt luide geluiden, en verder lekker niks. Ook wel fijn dat ze op 1 lading lang meegaan en ze zijn eenmaal leeg ook weer snel geladen :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 21:14

Wat SCC zegt dat klopt. Bij de Airpods Pro 2 zitten zelfs vier maten dopjes, een meer dan de eerste Airpods Pro. Je kunt ze perfect aanpassen. Mijn ervaring is wel dat het helpt om ze minstens eens per week goed te reinigen en met een olie te behandelen, daarvan blijven ze veel langer goed. Ik haal de dopjes eraf en maak ze schoon onder warm water, meestal met Rituals badschuim, even goed insmeren en afspoelen. Dat herhaal ik met Rituals bad olie, niet alleen ruiken ze heerlijk maar ze lijken hun vorm veel langer te behouden. Toen ik de Airpods Pro 1e generatie had moest ik om het half jaar nieuwe dopjes kopen en dat probleem heb ik niet meer sinds ik ze zo behandel.

Qua noise canceling zijn ze echt fantastisch. Hulpdiensten en ons alarm komt er keurig doorheen maar gillende koters van de naastgelegen school lijken niet meer te bestaan <3 Ik doe ongeveer 7 uur met 1 lading op noise canceling met muziek aan.
Ook handig, ze zijn keurig te koppelen aan een Windows pc. Ik gebruik ze zowel op mijn iPhone als op mijn pc, dat gaat naadloos over zonder dat ik steeds opnieuw hoef te koppelen.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 21:42

Bose Quietcomfort earbuds II en Apple Earpods Pro 2 zijn inderdaad ook goede opties wat betreft noise cancellation, maar zover ik weet niet verkrijgbaar binnen het budget van TS (onder de 200 euro). Samsung komt wat betreft NC minder goed uit de testen dan de eerder genoemde van Sony, Bose en Apple.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 11:42

Iedereen bedankt voor de tips en reacties.

Reageer in het algemeen want door de pist corona raak ik anders in de war omdat mijn hoofd dan kortsluiting gaat maken en het niet meer snapt.

Airpods zijn voor mij geen optie dit omdat ik Android heb een je dan heel veel functies niet kan gebruiken en ze zijn idd ook te duur.

De bosen zijn helaas ook te duur maar houd ik wel in mijn achterhoofd voor het geval dat.

De Samsung heb ik kunnen uitproberen kwa pas vorm in de media markt er zaten fijn.

De Sony niet kunnen proberen maar deze komen uit de testen toch wel heel erg goed naar voren.

Omdat coolblue aangaf dat we ze gewoon terug mochten stuur binnen 30 dagen. Deze daar besteld en worden vanavond tussen half 9 en half 10 bezorgd. Ben heel erg benieuwd hoe ze zitten en of ze voldoende werken. Wand onder de 200 euro lijken dit toch echt de beste te zijn.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 17:13

Ik heb de sony geprobeerd maar blijken toch te groot. Dacht altijd dat het probleem bij de ingang van de gehoorgang zat dat die te klein is en ik daarom laat krijg. Maar ben er nu achter dat het de oorschelp gaat. De sony gaan terug.

Vandaag de samsung buds2 pro binnen gekregen (had een kortingcode van Samsung zelf gekregen dus dat scheelde ook nog eens) en deze zitten wel fijn.

Hoor de kinderen op zich nog wel iets, maar een heel stuk minder ook minder dan met mijn oordopjes van loops. En kan zo ook mijn luisterboek luisteren zonder dat de kinderen ook mee luisteren (niet alle boeken zijn geschikt voor hun oren). Hoor nu niet meer als ze veel bewegen op de bank waar ik niet tegen kan op dit moment en ook niet het tekenen op papier. Kan me dus beter afsluiten.