Nikon D3100 geeft geen teken van leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Nikon D3100 geeft geen teken van leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 15:37

Ja... ik denk dat dit het einde is, helaas... Maar misschien heeft een bokker de tip om hem te reanimeren. Of wellicht de tip voor een goede nieuwe camera voor huis,tuin en keuken kiekjes. Ik ben geen professioneel fotograaf,maar wil wel graag de paarden thuis fotograferen (mijn telefoon is daar te sloom en wazig voor)

Ik ben afgelopen weekend met het vliegtuig naar Engeland gegaan. Ik wou de camera mee. Die zat in de koffer. Ik haal de camera uit de koffer en hij doet helemaal niks meer. Ik heb de accu thuis 100% opgeladen. Die is vol. Ik kan niks zien aan de camera of hij een tik heeft gehad oid. Hij is helemaal heel zonder deuken of krassen. Ik had 'm ook redelijk goed ingepakt. Het meest logische is dat ie toch een tik heeft gekregen. Of door de kou in het luchtruim wellicht??

Normaal als je de accu of sd kaart plaatst brand er kort een groen lampje. Net als je hem aan doet. Het groene lampje blijft uit. Scherm gaat ook niet aan. Hij klikt ook niet. Doet dus gewoon niks. Baal er van! Heb hem ook al langer dan 8 jaar denk ik nu.

Weet iemand of dit te maken is? Of naar welke winkel ik hem kan brengen evt? (Heerenveen)
Mocht ie echt overleden zijn, welke raden jullie mij aan met welke lens? Het gaat dus gewoon om thuis foto's. Hoef echt niet het duurste van het duurste te hebben. Maar wel kwalitatief redelijk :+ Ik moet op de automatische stand ermee uit de voeten kunnen. (Rennende) paarden foto's.

Zulke foto's zijn prima om te kunnen maken. De laatste foto's van mijn Nikon D3100
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt!

Ibbel

Re: Nikon D3100 geeft geen teken van leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 15:43

Heb je de accu al opnieuw in de oplader gezet? Maw, zegt de oplader ook dat de accu vol is? Het is best mogelijk dat de accu ontladen is door de kou, dat je hem hebt opgeladen wil dus niet zeggen dat-ie nog vol is.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 15:45

Oh dat zou een makkelijke oplossing zijn. Nou voel ik mij een beetje blond :+

Zit nu aan de lader en hij laadt inderdaad op!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 16:07

Of een dode batterij, kan natuurlijk ook nog. Die van mij ging met laden dan heel raar knipperen tijdens het laden (eerste minuut wel normaal). Was bang dat die van mij ook kapot was, gelukkig een nieuwe batterij kunnen kopen. Dus mocht ie het straks alsnog niet doen, kan dat ook nog het probleem zijn.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 00:06

Ibbel schreef:
Heb je de accu al opnieuw in de oplader gezet? Maw, zegt de oplader ook dat de accu vol is? Het is best mogelijk dat de accu ontladen is door de kou, dat je hem hebt opgeladen wil dus niet zeggen dat-ie nog vol is.

Oplossing was inderdaad zo simpel. Hij doet het weer! Dankjewel!

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 08:39

Ik zou dan wel even in de gaten houden of de accu het nog wel goed en lang genoeg volhoudt. Het kan ook zijn dat die aan het einde van zijn leven is, dan kun je op internet wel vervangende accu's vinden (en-el14 als ik het goed heb). En mocht je een keer een winkel nodig zijn: Dalsheim in Leeuwarden is een goede winkel, daar komt mijn D7100 ook weg.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 09:00

Kabayo schreef:
Ibbel schreef:

Oplossing was inderdaad zo simpel. Hij doet het weer! Dankjewel!

Geweldig!

Accu kan er idd wel een tik aan overgehouden hebben. Tip voor de volgende keer: doe de accu in je handbagage (en liefst de camera ook)