Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
PhaedraW schreef:Wegens een zwaar overbelast polsgewricht, gebruik ik zelf de Logitech Lift Verticale Ergonomische Muis.
Je hoort ze niet klikken en is niet zowel links- als rechtshandig te gebruiken.
Maar mijn klachten die ik met de vorige muis had, zijn compleet weg. De muis is erg fijn en simpel in gebruik. Ze ligt heel natuurlijk in de hand en ik voel niet dezelfde druk op mijn pols/arm die ik wel voelde met normale muizen.
Er zijn twee knoppen aan de duim die je kan instellen, echter gebruik ik deze zelf niet (mijn werklaptop laat externe software niet toe). Je kan instellen hoe snel de muis over je scherm beweegt met het bolletje onder het scrollwieltje.
Ik vind het al bij al een super fijne ergonomische muis!
BartVB schreef:Geen idee wat je al gedaan hebt maar stap 1 is; kijk heel goed naar je houding (of laat daarnaar kijken). Je kan voor een super fancy ergonomische dinges gaan, maar als je beroerd zit helpt dat voor geen meter.
Zorg dus voor een goede stoel, goed bureau, zorg dat dat allemaal op elkaar is afgestemd. Zorg ook dat je een beetje ontspannen achter de PC zit, met stress (en opgetrokken schouders/verkrampte nek) gaat het veel sneller mis.
Wat muis betreft; zoveel mensen zoveel wensen. Wissel eens af met b.v. een trackball die je met je vingers bedient. Is even wennen maar heel andere beweging. Andere optie is een touchpad of een Wacom One.
Maar stap 1 is dus; check je houding. Oh, en zorg voor voldoende andere beweging/sport.
Lindsey_99 schreef:Na RSI in hand, pols, elleboog werk ik al jaren met een trackball muis. Is 2 dagen![]()
en dan ben je eraan gewend.
Hier ook een Logi. Ik wil niet meer anders.
Hoodie schreef:Ik zie dat je al de logitech lift verticale muis besteld hebt. Ik zelf en vele (kantoor) mensen in mijn directe omgeving hebben de Logitech MX vertical. Is bijna hetzelfde lijkt wel.
Je moet even wennen op het begin, maar erna wil je niet meer zonder.
Uiteraard wel op de houding van je hand letten en deze echt verticaal houden.