Situatie:
Nu in het bezit van een Corsa uit 2018. Vroeger waren dat kleine auto's, maar tegenwoordig is het toch een heel behoorlijke 'kleine auto'. Mijn gezin van 4 kan er prima in en dan is er zéker nog voldoende ruimte voor onze bagage. Ook geen ultra lichte auto, dus met een flinke storm waai ik niet van de weg af.
Het is echter een lease auto en de leaseperiode is bijna afgelopen.
Tot mijn schrik (maar niet zozeer tot mijn verbazing

Nu kan ik de leaseperiode nog een keer verlengen, dus dat is ook een optie.
(en ik kan hem kopen, maar: ammehoela

Maar ik kan ook een kleinere auto gaan leasen.
Dan hebben we het over Toyota Aygo's, VW Up, Citroen C1 etc. Echt de, zoals ik ze minachtend noem, de kleine gebakjes

9 van de 10x zit ik alleen of met zn tweeën in de auto. Zelden zitten we nog met zijn vieren in de auto, 1x per jaar gaan we op vakantie naar het buitenland en de oudste gaat vanaf dit jaar al niet meer mee, dus feitelijk zou zo'n klein gebakje prima genoeg zijn.
Maar ik wil dus niet in zo'n blikje rijden dat bij wat tegenwind de berm in waait, waarvan de deuren dichtkloinken, dat rammelt aan alle kanten.
Dus: hoe zit dat tegenwoordig, met de moderne gebakjes? Rijden ze comfortabel? Heb je het gevoel dat je in een degelijk auto rijdt? Voel je je veilig? En dan vooral als je dus ook gewend bent om in een wat grotere auto te rijden.
Uiteraard: proefrijden kan ik altijd nog gaan doen, maar ik dacht ik gooi eerst hier nog even een balletje op