Een ruwere zwarte muur schoonmaken.. hoe??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Een ruwere zwarte muur schoonmaken.. hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 16:19

We hebben sinds kort een mooie serre laten plaatsen, maar helaas heeft het bedrijf ons niet gevraagd hoe we de muren gestuct wilden hebben (en hebben we er vanwege alle drukte ook niet om gedacht om dit te vragen). Het resultaat was dat ze de 'standaard' stuc erop hebben gezet, die ietwat ruwer is.

Nu hebben wij deze muren zwart laten verven en ik ben echt heel blij met de kleur maar..
er blijven maar vegen op zitten. En als ik een viscose of microvezeldoekje gebruik -gesopt in warm water met dreft- om dit schoon te maken, blijven de vezels (althans ik denk dat dat het is) achter de structuur van de muur hangen met nog meer vegen tot gevolg. Ik ben er echt al 10x met een doekje overheen gegaan maar overal waar ik aanzit blijven nog meer vegen achter :')

Afbeelding
(je ziet precies waar het dressoir normaal staat... die nu even aan de kant is vanwege kitter)

Afbeelding

Wie heeft de góúden tip om dit schoon te maken en schoon te houden?
Thanks! _/-\o_

rien10

Re: Een ruwere zwarte muur schoonmaken.. hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:20

Oververven met een verf die vullend is en glad opdroogt. Bijvoorbeeld lak.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 16:21

rien10 schreef:
Oververven met een verf die vullend is en glad opdroogt. Bijvoorbeeld lak.

Wil graag voorkomen om het over te schilderen (deze hebben we ook al laten schilderen namelijk, kostte genoeg). Maar bij gebrek aan een andere oplossing willen we het tzt wel laten doen. Maar eerst even kijken of er een schoonmaakoplossing is, want buiten de vegen vind ik de muur verder prima.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:22

Ja, dat snap ik. Dan zou ik niet meer met een vezeldoekje schoonmaken maar met een borstel. Die pluist niet.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:31

Verfreiniger (bijv st Marc) en een goede niet-pluizende doek kopen, eerst op een klein stukje testen.

Zijn het echt de vezels die achterblijven of poets je de verf weg? Zo te zien is het een matte verf, die zijn verdraaid lastig schoon te poetsen, en al helemaal met zo’n donkere kleur en een structuurtje erop. Ik ben eerlijk gezegd bang dat je de verflaag mogelijk al hebt aangetast.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:40

Misschien eens proberen met ene zachte kwast. Heb ik wel vaker iets mee schoongemaakt. Moet je wel een beetje een kwaliteits kwast nemen.
Niet te nat maken, want dan krijg je weer de druppels.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 17:46

Ik ga een kwast eens proberen :j.

@Memories: hoop toch niet dat dit beetje deppen/wrijven (zo heftig was het nl niet) de verflaag heeft aangetast, zou goede kwalitatieve verf moeten zijn

Edit: even dichterbij gekeken maar idd vezels die achterblijven. Als je er met je hand langs wrijft blijft er overigens ook een hele strook achter :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 18:22

Oké, een kwast heeft helaas niet gewerkt. De vlekken worden wat minder 'fel' maar je ziet heel goed waar er gepoetst is.

Inmiddels afspraak met de schilder gemaakt die er een laagje opvullende/lakachtige/afwasbare verf op gaat zetten. Maar tot die tijd, mocht er iemand dé gouden tip hebben dan hoor ik het graag!