Verlichting voor onder de boom in tuin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Verlichting voor onder de boom in tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 15:07

Een tijdje geleden zag ik bij een of ander woonprogramma (ik weet niet meer welk) iets voorbijkomen van een soort lichtslang in het gras wat een boom van beneden uit deed verlichten.
Zag erg mooi uit.
Het is dus geen losse spot die zichtbaar op het grasveld staat, maar echt een ronde streep in het gras wat behoorlijk veel licht geeft en een boom dus in het donker van beneden uit verlicht.

Ik heb zitten googelen, maar vindt het nergens, ik kom alleen op pagina's waar spotjes staan, maar die wil ik niet. Of waar lampjes/lichtslangen op staan die je in de boom moet hangen, maar dat wil ik ook niet. Dat geeft zo'n kerstboomgevoel en dat was niet de bedoeling.

Weet iemand wat ik bedoel en waar ik dat kan uithalen?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:13

Is die verlichting echt noodzakelijk of vind je het gewoon mooi?

Is het tweede het geval, dan wil ik je vragen je in te lezen over lichtvervuiling en je af te vragen of een donkere boom in de nacht die een schuilplaats biedt/kan bieden aan allerlei dieren en diertjes niet veel mooier is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtvervuiling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:18

Roodvos schreef:

Is het tweede het geval, dan wil ik je vragen je in te lezen over lichtvervuiling en je af te vragen of een donkere boom in de nacht die een schuilplaats biedt/kan bieden aan allerlei dieren en diertjes niet veel mooier is.

_/-\o_

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:21

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 18:07

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:10

Roodvos schreef:

Hier branden de lampen tot 22.00 doordeweeks en 23.00 weekend en gaan dan vanzelf uit. Dus verlichting als we zomers in de tuin zitten en als we gaan slapen is het donker.

Philips hue heeft lichtslangen, is dat wat je zoekt?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 18:12

Roodvos schreef:

Ik vind het mooi. Mijn plataan biedt weinig beschutting, aangezien we hem ook elke twee jaar terug moeten snoeien.
Elk jaar proberen wel een paar duiven een nest erin te bouwen, maar wat zijn dat een onhandige bouwers zeg. Soms kukelt het hele nest met eieren uit de boom (of van een balk bij de hooizolder, waar ze ook elk jaar proberen).

De boom staat trouwens langs het pad naar mijn achterdeur en wat licht in de duisternis maakt het ook wat eenvoudiger om niet over de plantenbakken heen te struikelen en om het sleutelgat beter te vinden :+ , dus ook enige noodzaak.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 18:18

secricible schreef:
Roodvos schreef:

Hier branden de lampen tot 22.00 doordeweeks en 23.00 weekend en gaan dan vanzelf uit. Dus verlichting als we zomers in de tuin zitten en als we gaan slapen is het donker.

Philips hue heeft lichtslangen, is dat wat je zoekt?

Ik weet niet of je de Hue in de grasmat kunt verwerken. Moet eens goed gaan kijken.
Het is inderdaad wel de bedoeling dat er een tijdklok op komt, zodat niet de hele nacht het licht brandt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:35

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:55