kind in het zonnetje zetten hoe?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

kind in het zonnetje zetten hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 20:52

Als je als kind nooit echt een onbezorgd kind kon zijn, omdat er medisch veel met je mis is. Nu weer en hersenoperatie die is omdat er een bacterie bij kwam weer op nieuw uitgevoerd. Je hebt veel pijn maar ze hebben je bed weer nodig dus is het volgens hun nodig dat je snel alles weer kan. Met morfine kan je langzaam steeds wat rechter op zitten, en wat mis je je hond en je vogel. Volgende week ben je thuis, je bent pas 14 maar je gaf al duidelijk aan ik wil de 1e maand niemand zien.

Als je zo`n kind even alles wil laten vergeten wat doe je dan? Ze is helemaal gek van papagaaien, dus in die richting moet ik het zoeken. Hebben jullie een idee?

annepaardoes

Re: kind in het zonnetje zetten hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:01

Misschien in samenwerking met een papegaaienopvang een uitje regelen? Wie weet willen ze wel tijd voor jullie vrijmaken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:08

Ken je de wensambulance?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:22

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 09:00

Ik ga kijken voor een papagaaien opvang lijkt me zo leuk voor haar. ze heeft zelf een kleine papagaai de grotere die ze had daar kon ze helaas niet tegen dat deed haar echt verdriet.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:17

Super lief, maar de situatie klinkt nogal complex dus ik zou vooral ook aan haar vragen wat zij wil. Ook omdat ze aangeeft de eerste maand niemand te willen zien.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:31

ik zou dan idd kijken voor papegaaienopvang, maar dan ook proberen te regelen dat ze bijv een bon krijgt om heen te gaan met wie zij wil, en op een moment dat zij dat wil.

Want dit is heavy oliebol, ook voor een volwassene. Dus ik kan me voorstellen dat je dan ook op een goede dag heen wilt, en niet op een dat je er net niet van kan genieten.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:50

Waar kom je vandaan? In Den Haag zit avonturia de vogelkelder. Is een dierenwinkel maar met een groot belevingsaspect. Veel mensen gaan daar ook heen als uitje en niet om te winkelen.
De naam zegt t al ze hebben er ook veel vogels en papegaaien. Tegelijk ook andere leuke dieren.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 11:56

marleen_usar schreef:
Ik ga kijken voor een papagaaien opvang lijkt me zo leuk voor haar. ze heeft zelf een kleine papagaai de grotere die ze had daar kon ze helaas niet tegen dat deed haar echt verdriet.

Dan zou ik wel nog informeren naar wat maakt dat ze niet tegen alle papegaaien kan, het zou zonde zijn als ze allergisch zou zijn en een uitje haar extra gezondheidsklachten geeft. Misschien dat er dan aanpassingen nodig zijn om het fijn te laten verlopen :) Om maar wat te noemen, stel, als ze allergisch is voor schilfers dan kan ze denk ik beter niet in een relatief kleine binnenruimte komen waar meerdere vogels zitten, maar wellicht dat het minder of geen klachten geeft als het outdoor kan?

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 12:05

moi22 schreef:
Waar kom je vandaan? In Den Haag zit avonturia de vogelkelder. Is een dierenwinkel maar met een groot belevingsaspect. Veel mensen gaan daar ook heen als uitje en niet om te winkelen.
De naam zegt t al ze hebben er ook veel vogels en papegaaien. Tegelijk ook andere leuke dieren.

De Vogelkelder is zeker een goed idee, maar hou er rekening mee dat er veel mensen rondlopen. Dus het is ook gewoon een drukke winkel. Misschien dat dat teveel prikkels kunnen zijn?

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 12:27

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 14:18

Is het een idee om haar kamer een leuke update te geven?
Of een mooi schilderijtje van haar vogel te laten maken?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 14:24

Vanillia schreef:
Super lief, maar de situatie klinkt nogal complex dus ik zou vooral ook aan haar vragen wat zij wil. Ook omdat ze aangeeft de eerste maand niemand te willen zien.

Precies, vraag of ze het ziet zitten.
Het ergste wat je kan doen bij iemand die al geen fijne, onbezorgde jeugd heeft gehad is over diens wensen/grenzen heen te gaan.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 26-02-23 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 14:32

Kies in ieder geval iets dat niet op een vast moment móet.

(Uitje, afspraken ergens, whatever)

Iemand met medische problematiek en energie problemen, wil doorgaans graag zelf bepalen wanneer er waar hoeveel energie in gaat.
Dat kun je nooit voor een ander bepalen of inschatten.

Een fotoboek over papagaaien (dat je dus zelf in kunt kijken áls er energie is)

Iets creatiefs (als ze dat leuk vindt) dat je niet in 1x af hoeft te maken maar eenvoudig weg kunt leggen en later weer op kunt pakken (vroeger ministeck, nu wellicht diamond painting ofzo)
Etc.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 14:50

Femke_Tweety schreef:
Kies in ieder geval iets dat niet op een vast moment móet.

(Uitje, afspraken ergens, whatever)

Iemand met medische problematiek en energie problemen, wil doorgaans graag zelf bepalen wanneer er waar hoeveel energie in gaat.
Dat kun je nooit voor een ander bepalen of inschatten.

Een fotoboek over papagaaien (dat je dus zelf in kunt kijken áls er energie is)

Iets creatiefs (als ze dat leuk vindt) dat je niet in 1x af hoeft te maken maar eenvoudig weg kunt leggen en later weer op kunt pakken (vroeger ministeck, nu wellicht diamond painting ofzo)
Etc.

Lego heeft een papegaai in de collectie.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 15:22

ista schreef:
moi22 schreef:

De Vogelkelder is zeker een goed idee, maar hou er rekening mee dat er veel mensen rondlopen. Dus het is ook gewoon een drukke winkel. Misschien dat dat teveel prikkels kunnen zijn?

contact zoeken met ze, nee heb je ja kun je krijgen, ze zijn daar ook op tijden dat de winkel niet open is voor publiek om de dieren te verzorgen... dus gewoon er even naartoe gaan je voorstellen en je verhaal doen.. wie weet

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:35

Kun je haar misschien verrassen door een muurschildering van papegaaien op haar kamer te laten maken? Misschien in combinatie met een junglethema?
Zo zit ze op haar kamer steeds tussen de papegaaien.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:39

Voor iemand van 14 (puber) is dat iets dat je beter niet zonder overleg kunt doen eigenlijk.

Op 14, zeker degenen die het eea aan ernstige zaken meegemaakt hebben, hebben ze echt (terecht) een eigen mening over de indeling en aankleding van hun kamer.

Voor een 6-jarige zou ik dat (ook zonder overleg) in sommige geval een prima verrassing vinden.
Maar minder voor een 14jarige.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 18:36

Als ze het leuk vind, mag je altijd ( in het weekend) hier komen. Ik heb 6 honden, 4 katten en 8 papegaaien. 4 zitten buiten ( grijsjes en edels) 2 ara's in de woonkamer en 2 ( bonte boertjes) boven. ( kunnen naar beneden gehaald worden). Honden kunnen vast zodat het niet zo druk is.
Als ik zo'n meid er een plezier mee kan doen.
Maar in Dordrecht zit Hareco, misschien kan die ook wat betekenen.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 19:07

Idd Hareco, de eigenaar doet ook veel met free flight, super mooi om te zien!