Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Dorine92 schreef:Ja hier dus van 105.000 in 2021 naar 152.000 in 2022 naar 317.000 in 2023
Ga zeker bezwaar maken, maar ik snap eerlijk gezegd niet waar ze het lef vandaan halen
Janneke2 schreef:De WOZ hangt mede af van de economische waarde van je huis.
En van de financiële nood van de gemeenten.
(Ik heb er aan moeten wennen toen ik tot rijkdom verviel. 1x slikken, en geen boterham minder hoeven eten, zo is mijn ervaring.)
Dorine92 schreef:Janneke2 schreef:De WOZ hangt mede af van de economische waarde van je huis.
(Ik heb er aan moeten wennen toen ik tot rijkdom verviel. 1x slikken, en geen boterham minder hoeven eten, zo is mijn ervaring.)
Nou ik moet het allemaal in m’n eentje ophoesten he... als ik 8 keer per jaar een halfvolle container aan de straat zet is het veel. Mag ik mooi dik 300 euro voor betalen. Het totaalbedrag is over de 700 euro. En ik zit niet eens op het riool.
Kan je eigenlijk die afvalstoffenheffing niet vermijden? Ik maak amper afval dus het is echt onnodig eigenlijk.
Achterom schreef:Dorine92 schreef:Ja hier dus van 105.000 in 2021 naar 152.000 in 2022 naar 317.000 in 2023
Ga zeker bezwaar maken, maar ik snap eerlijk gezegd niet waar ze het lef vandaan halen
Uhm, misschien omdat je WOZ destijds ook gewoon veel te laag was?
Hier is de WOZ ook flink omhoog gegaan, en das op zich terecht aangezien de huizenprijzen in de periode waar de WOZ betrekking op heeft ook flink door het dak zijn gegaan.
We hebben toen zelfs nog een taxatie laten doen voor de hypotheek, die zat nog hoger dan de WOZ. Dus ja...
Dorine92 schreef:Janneke2 schreef:De WOZ hangt mede af van de economische waarde van je huis.
Nou ik moet het allemaal in m’n eentje ophoesten he... als ik 8 keer per jaar een halfvolle container aan de straat zet is het veel. Mag ik mooi dik 300 euro voor betalen. Het totaalbedrag is over de 700 euro. En ik zit niet eens op het riool.
Kan je eigenlijk die afvalstoffenheffing niet vermijden? Ik maak amper afval dus het is echt onnodig eigenlijk.
Dorine92 schreef:Spenk schreef:Maar scheelt het zoveel in prijs dan?
Hier is de WOZ met 80.000 omhoog gegaan en ten opzichte van vorige jaar aan de gemeentelijke heffingen scheelt het 2 euro in de maand....
Ja het scheelt behoorlijk. In 2021 betaalde ik 422 euro, in 2022 478 euro, en nu dit jaar ineens 700 euro
Janneke2 schreef:Of je een rijke man naast je hebt of alleen woont, daar gaat de WOZ niet over.
Hoeveel afval je produceert ook niet.
Maar de jeugdzorg zit omdat de VVD dat graag wilde bij de gemeente
en daar is een schreeuwend tekort aan geld.
Dorine92 schreef:Jessix schreef:Hier met een 100.000 omhoog gegaan weer. Al een keer eerder bezwaar gemaakt en ga ik nu weer doen.
Had je de vorige keer succes?
Ik heb nu echt spijt dat ik er niet gelijk de vorige keer al werk van heb gemaakt. Toen was het ook al een stijging van bijna 50% in 1 jaar tijd