Wij hebben recentelijk onze meterkast laten vervangen i.v.m. zonnepanelen (en omdat de oude meterkast heel oud was).
Nu zouden ze ook extra groepen in de meterkast aansluiten (waarvan de kabels al in het huis aangelegd waren zegmaar) en dat zijn ze vergeten, had het mss ook niet helemaal duidelijk doorgegeven. Ze zijn wel teruggekomen maar toen hebben ze er ook maar 1 aangelegd (waar ze al duidelijk geen zin in hadden) en weer weg gegaan.
Inmiddels heb ik dus maar een oproepje op werkspot gezet, aangezien het een klein klusje zou moeten zijn. En ik er ook wel klaar mee was.
Maar goed ook, want ik krijg alleen maar reacties dat de meterkast niet conform normen is aangelegd. Als ik verder advies zou vragen zouden die mensen voor mij als “lead” moeten betalen, terwijl ik natuurlijk gewoon ga klagen bij het vorige bedrijf als dingen niet kloppen. Dat vind ik niet zo netjes, dus hopelijk kan bokt mij helpen.
Zo weet ik inmiddels wel dat het echt niet de bedoeling is dat we een 1fase draad hebben waar onze zonnepanelen op terugleveren, maar dit moeten we door de regionale energieleverancier (enexis in ons geval) laten aanpassen. Dat is dus niet de taak geweest van de elektricien maar ik vind het wel behoorlijk discutabel dat dit niet van te voren is gemeld aangezien dit onveilig (en volgens mij zelfs niet verzekerd is)

Verder heb ik de ballen verstand van meterkasten en kan iedere elektricien mij alles wijsmaken. Ik weet van mijn vorige topic dat hier een aantal gepassioneerde meterkastfans (

Alvast onwijs bedankt!

En de kabels die er op aangesloten moeten worden. De ene is voor een quooker, de anderen hebben nog geen bestemming maar zijn “voor het geval dat” als we overstappen naar inductie of andere inbouw apparatuur (maar dat gaat niet op korte termijn gebeuren