Kraal met paardenhaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CaptainJS

Kraal met paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 00:01

Ik ben opzoek naar een kraal waar ik paardenhaar in kan doen wat ik gevlochten heb. Alleen kan ik nergens een kraal vinden waarmee dat kan,. De kraal moet wel om een Pandora armband passen en zilver(kleurig) zijn.

Weet er iemand waar ik zo’n kraal kan kopen of vinden?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 00:07

Ik heb ooit eens een haarlokje van mijn overleden hond in kraal laten verwerken bij solilly (zij maakt sieraden met moedermelk). Heel blij met het resultaat. Misschien kun je haar benaderen met je vraag?
Afbeelding
Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 00:07

Oei, ik denk dat het erg lastig word om dit er zelf in te doen. De meeste van die bedels zijn van glas/hars en worden tijdens het maken gevuld met haar.

Asbedels kan je zelf wel eens vullen, maar dan zie je het haar dus niet zitten.

Of wil je het best opsturen dat er een kraal gemaakt word?

FleurSandro

Re: Kraal met paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 00:09

Atelier Marjolein kan dit maken. Denk niet dat je het zo snel zelf kan maken eerlijk gezegd

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 00:14

Ik heb mijne laten maken bij paardenring. Maar daar zijn nu blijkbaar nogal wat leveringsproblemen.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 00:17

Ik heb onderzoek gedaan om het op te sturen, alleen lijkt me dit best wel een gedoe. Dus ik zat eraan te denken om het zelf te maken.

Ik zat meer aan zoiets te denken. Afbeelding

Dus ik dacht als ik zo een soort kraal kan krijgen dat ik het zou kunnen proberen om te maken.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 00:19

Ik heb al meerdere dingen bij Aviiso laten maken en nooit geen enkel probleem of gedoe gehad.
Ook super netjes opgelost toen mijn hanger een keer per ongeluk kapot ging.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 06:58

Gedoe om te laten maken? Je hoeft het alleen op te sturen. :') Zelf maken lijkt me meer gedoe, daar komt best wel wat bij kijken, zeker bij zo'n bedel waar de vlecht erg kort is.

Ik heb even gezocht op internet, maar ik denk dat de websites waar je ze kan bestellen de bedels zelf smeden en dus niet inkopen.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 10:57

Ja niet zozeer een gedoe, maar er zijn best wat bedrijven die het aanbieden dus is het even uitzoeken bij welke bedrijf ik het kraaltje wil laten maken.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 11:10

ik weet alleen maken met epoxy, dat kan je wel zelf, heb je mal nodig, epoxy, mengbeker stokje, nitril handschoenen en eyelets (die metalen binnen ringen) kan dat voor je samenstellen als je dat wil. Met handleiding en je kan er dan evt meer maken.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 12:01

Ik heb ook naar zulke kralen gekeken alleen vind ik die iets minder mooi dan de kraal hierboven.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 12:34

Ik heb zo'n bedel aan mijn armband, beetje vergelijkbaar met het voorbeeld op jouw foto. De bedel is gemaakt door een zilversmid bij de juwelier. Officieel geen pandora, maar hij past perfect om mijn armband en hangt daar al heel wat jaar.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 17:15

Ik ben wat meer onderzoek aan het doen naar de hars kraal met het haar erin. Deze lijkt mij langer mee te gaan en is minder fragiel. Weet er iemand een goede website om deze te laten maken.

JOanieke bedankt voor de suggestie. Ik zal zeker een kijkje nemen op de website.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 17:21

CaptainJS schreef:
Ik ben wat meer onderzoek aan het doen naar de hars kraal met het haar erin. Deze lijkt mij langer mee te gaan en is minder fragiel. Weet er iemand een goede website om deze te laten maken.

JOanieke bedankt voor de suggestie. Ik zal zeker een kijkje nemen op de website.

Zou haar zeker ook een mailtje sturen met je idee als je niet kan vinden wat je precies in je hoofd hebt. Heb ik destijds ook gedaan en daar kwam dit uit :D

Charmander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 17:36

Je kan dit maken als je zelf heel precies kan werken met epoxy, mallen hebt en de overige materialen. Ik maak ze ook en nou ja, de eerste poging gaat een interessant uiterlijk hebben. Dus als je geen haar in overvloed hebt zou ik adviseren het haar wel op te sturen en te laten maken.

Aviiso is altijd een goede optie.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 19:31

CaptainJS schreef:

Ik maak ze ook wel, moet dan wel even mallen bestellen want heb er voor mijn shop en workshops wel 100den verschillende, alleen nou niet niet voor deze kraal.

ik maak ze van epoxy, evt in kleur (transparant) weet niet hoeveel haar je daarvoor beschikbaar hebt.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 19:47

Ik heb best wel een groot stuk van der staart. Ik denk dat ik wel genoeg heb. Ik weet niet hoeveel er nodig is?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:27

CaptainJS schreef:
Ik heb best wel een groot stuk van der staart. Ik denk dat ik wel genoeg heb. Ik weet niet hoeveel er nodig is?

ligt er aan hoeveel wil je er, van heel dun vlechtje dat 3x om je vinger kan haal je denk ik al 2 kralen uit.
Er kan niet veel in in de kraal.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 21:28

Ik hoef maar 1 kraal te hebben, ik weet niet of het dan rendabel is voor je om een mal te gaan kopen. Ik heb een pluk van 40cm lang, dus daar kan ik gemakkelijk een paar plukken haar vanuit halen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 21:33

CaptainJS schreef:
Ik hoef maar 1 kraal te hebben, ik weet niet of het dan rendabel is voor je om een mal te gaan kopen. Ik heb een pluk van 40cm lang, dus daar kan ik gemakkelijk een paar plukken haar vanuit halen.

jawel hoor, gebruik ik wel weer als mal voor workshops, deelnemers mogen hier kiezen wat ze allemaal willen maken, was meer dat het miss paar dagen duurt voordat ie hier is, maar zag net dat mijn groothandel hem heeft dan kan ie er al morgen avond zijn.