Assessio assessment

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Assessio assessment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 12:05

Hi Bokkers,

Heeft er iemand ooit een Assessio assessment moeten doen? Heb je toen geoefend en waar? Ik zie bijvoorbeeld betaalde pakketten, zijn die de moeite waard?

Ik weet waar ik op getest ga worden qua onderdelen.
Een deel van de onderdelen moet me lukken, maar ik zit een beetje met de rekenvaardigheid en cijferreeksen te klooien. :+

Tips zijn van harte welkom!

pateeke

Re: Assessio assessment

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 12:22

Geen ervaring mee (denk ik). Als ik zo’n testen krijg, weet ik op voorhand al dat ik slecht ga scoren en onderpresteren. Ik kan wel zo’n testen afnemen en scoren, maar ze zelf maken lukt me gewoon niet…
Wat cijferreeksen betreft: ik denk dat je zo’n dingen ook wel (gratis) online kan vinden om te oefenen. Het blijft daarentegen ook wel voor een deel afhankelijk van inzicht.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 12:42

Yes, de gratis oefeningen heb ik wel gevonden maar ik zocht eigenlijk echt ervaringen en tips of tricks die niet voor de hand liggen, hopelijk helpt me dat. :))

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 17:14

Ik denk niet dat daar echt tricks voor zijn. Enerzijds heb je natuurlijk kennis nodig van wiskundige bewerkingen, maar je moet ook inzicht hebben en de bewerkingen kunnen toepassen. Zulke testen staan doorgaans op tijd net om ook te voorkomen dat je trucjes gaat toepassen en te peilen naar het wiskundig inzicht.
Bij bepaalde tests is de volgorde wel zodanig dat je van gemakkelijk naar moeilijk gaat. Passen / opdrachten overslaan om tijd te winnen, is meestal ook niet zo'n goed idee want je mag meestal maar x aantal fouten maken of vragen open laten voordat de test 'afgebroken' wordt.
De beste tip lijkt me te zijn te zorgen dat je er niet teveel over gaat stressen. Hoe meer je jezelf voor de geest haalt dat je die test niet gaat kunnen, hoe groter de kans dat het inderdaad moeilijk gaat verlopen. Vergelijk het een beetje met paardrijden: als jij denkt dat je paard ieder moment op hol kan slaan, is de kans groter dat dit ook gebeurt. Onbewust neem je dan wellicht een andere, meer gespannen houding aan, ben je zelf alerter enz. Je paard voelt die spanning en gaat zelf ook meer op zijn hoede zijn, want jij bent niet op je gemak dus er zal wel ergens gevaar zijn. Ben je daarentegen zelfverzekerd en ontspannen, dan geef je dat ook mee door aan je paard en verkleint de kans dat hij op hol gaat slaan. Een trucje voor topsporters is om die reden zich inbeelden dat ze die belangrijke wedstrijd zullen winnen, hoe dat dan eruit ziet enz.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 19:09

Bedankt voor het meedenken!

Ik heb al vrij lang mn hersenen niet op deze manier moeten gebruiken dus ik ben maar flink aan het oefenen geslagen. Ik heb bij 123 een pakket gekocht om me zo optimaal mogelijk voor te bereiden. Dat lijkt alleszins mee te vallen, alle tot nu toe gedane tests voldoende afgerond.

Dan weet ik in ieder geval wat ik zo ongeveer kan verwachten. :j