Welk lees/luister abbonement?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Welk lees/luister abbonement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 09:37

Ik zit al een tijdje met deze vraag en dacht net, bokt is zo divers dat hier vast mensen antwoord op kunnen geven!

Ik wil al een tijdje een lees en luister abbonnement afsluiten zodat ik eindelijk mijn boeken hobby weer wat op kan pakken.
Ik heb genoeg fysieke boeken in mijn kast staan maar kom er gewoon niet toe.
Luisterboeken zijn natuurlijk ideaal omdat ik ze kan luisteren terwijl ik het huishouden of de verzorging van de paarden doe. En af en toe een ebook vind ik ook wel leuk omdat dit makkelijker mee te nemen is.

Maar nu komt de vraag, waar?
Er zijn zoveel aanbieders..

Ik lees uitsluitend in het Engels, Nederlandstalige content is dus absoluut overbodig, en als ik een luisterboek wil luisteren is het absoluut noodzakelijk dat ik de snelheid kan aanpassen. Andere mensen lezen me altijd te langzaam dus dat moet een beetje sneller anders haak ik binnen 2 minuten al af.

Oh en dan lees ik niet de "standaard" boeken maar mag de inhoud best wat eh expliciet zijn :Y)

Wie heeft er een goede tip voor mij?
Ik zit in een fb groep die bijna allemaal Kindle unlimited gebruiken maar die is niet beschikbaar voor Nederland.
Ik heb wel familie in Duitsland die mij daarmee kunnen helpen maar gezien de aard van mijn leesboeken wil ik dat liever voorkomen :+

Alvast bedankt!

zonnebloem18

Re: Welk lees/luister abbonement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:20

Ik zweer bij Storytel. Dat gebruik ik nu al 4 jaar denk ik. Goed aanbod in Engelstalig, zowel luisterboeken als ebooks.
Afspeelsnelheid is makkelijk aan te passen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 18:40

zonnebloem18 schreef:
Ik zweer bij Storytel. Dat gebruik ik nu al 4 jaar denk ik. Goed aanbod in Engelstalig, zowel luisterboeken als ebooks.
Afspeelsnelheid is makkelijk aan te passen.

Dat klinkt goed, even gespiekt en er staan best wat interessante boeken op, en ze hebben nu een mooie aanbieding! Ga er even over denken hihi

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:10

Afbeelding
Ik heb inmiddels heel wat geluisterd. Ik deel het familie account met mijn schoonmoeder, ideaal want zo is het weer iets goedkoper.
En van die 210 boeken waren er hooguit 15 Nederlandstalig.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 19:21

Als je het familie abbonement neemt, kun je dan elkaars boeken bekijken of is dit afgeschermd?
Ik begreep dat je met het "gewone" account niet tegelijkertijd kan lezen, dus geen optie om te delen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:26

Dat is volledig gescheiden, elk account heeft een eigen inlog. Ik heb geen idee waar mijn schoonmoeder naar luistert.

Tegelijk lezen/luisteren zou misschien wel kunnen op verschillende apparaten. Dat heb ik nooit geprobeerd eigenlijk.

Charmander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:52

Ik heb al een jaar of 5 Kobo via bol. Bevalt uitstekend, ik lees ook alleen Engelstalig. Luisterboeken kun je ook in afspeelsnelheid aanpassen. Storytel heb ik ook gehad maar die vond ik minder fijn. En ik heb nu een hele fijne Kobo ereader.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:55

Hier ook fan van Storytel! Ik luister alleen maar Engels en er is echt genoeg keus vind ik.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:59

Ik gebruik naar tevredenheid Nextstory. Goed aanbod en ben daar door bij Bonnie van YouTube gekomen. Zij doet soms ook kortings actie zodat je het kan proberen. Ben niet snel in zee gegaan met influencers, maar met deze wel super blij om het op die manier uit te kunnen testen en blijven plakken.:)

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:18

Ik gebruik Storytel. Heb een tijdje Kobo geprobeerd, maar ben toch weer snel terug gekeerd naar Storytel.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:21

Ik gebruik ook al een tijdje storytel :o

Afbeelding

Heerlijk tijdens het schoonmaken, wandelen etc. :D
Ik zet het ook aan om in slaap te vallen, dus ik spoel regelmatig terug - vandaar zoveel uur over maar een of een paar boeken :))

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:40

Ik ben tevreden met de online bibliotheek en heb hiervoor storytell gehad.

Het aanbod van storytell is absoluut beter. Maar ik merkte dat ik voor de prijs per maand eigenlijk te weinig lees

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 20:47

Nextory en storytel kun je als het goed is ook gratis proberen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 16:32

Ik heb Audible van Amazon.

Je betaalt voor 1 credit per maand en hebt dan ook toegang tot de Audible Originals, waar best wat explicatie dingen bij zitten.

Paar keer per jaar hebben ze uitverkoop waar je dan voor weinig kunt kopen.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 16:58

Zo zie je maar dat het heel persoonlijk is. Ik lees liever en luister af en toe. Ben van storytel naar Kobo plus gegaan en laatste bevalt mij veel beter. Het syncen tussen mijn telefoon, ereader en tablet gaat ook heel goed wat ik extra fijn vind.