Verkeersbord vraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Verkeersbord vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 20:35

Onder het motto, bokt weet raad...
Ik parkeerde vandaag bij dit bord

Afbeelding
Leuk en aardig...

Kom ik terug, wordt net mijn auto opgetakeld -O-

Snel erheen gerend en gelukkig zetten ze hem weer terug, aan de bekeuring konden ze niks doen die was al uitgeschreven. Snap ik.
Maar de parkeerwachter zei: bij dit bord mag je enkel in de vakken parkeren. En er moest een patatkraam komen. Prima.
Ik allang blij dat ik niet mijn auto weet ik waar moest ophalen maar oke gezegd.

Nu toch... Twijfel ik.
Ik ga morgen even terug voor extra fotos maar dit was de situatie. Het was dus vandaag. 3x mijn agenda gecheckt, het is woensdag vandaag.

Afbeelding

De auto naast mij was al weggesleept..

Wat denken jullie?

Ik ga er sowieso een bezwaar tegenaan gooien :Y)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:38

Heb je via google maps een foto van de hele situatie?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 20:45

Ja dat is zo, daar staat idd weer die frietkraam :') en het bord staat daar een kwartslag gedraaid
Afbeelding

Afbeelding

Ik stond dus op de plek van het busje, alleen dan achteruit geparkeerd

Alwiene

Re: Verkeersbord vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:56

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:02

Ik snap het antwoord van de anwb over parkeerschijfzones niet.. ik heb t 6x gelezen en toen opgegeven ..

En als ik het goed begrijp bestaan er parkeerplaatsen zonder vakken? En normaal mag je dan overal staan, maar als er een blauw bord staat moet je in een vak staan?
Laatst bijgewerkt door Cer op 15-02-23 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:04

Dat je alleen in de vakken mag parkeren lijkt me meer dan logisch, maar mij is niet helemaal duidelijk of je wel of niet in één van die vakken stond? Als dat wel het geval is zou ik bezwaar aantekenen, dat ze dan maar aantonen dat je daadwerkelijk fout stond (tegenwoordig maken ze foto's, dus als je fout stond is de kans groot dat ze de foto's kunnen tonen als bewijs), maar is dat niet het geval zou ik zeker bezwaar aantekenen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:04

Maar er zijn geen vakken? Ik zie tenminste geen vakken op die plek.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 21:07

Nee aan deze kant zijn geen vakken, aan de andere kant wel (waar de motor staat) Ik ga morgen even duidelijkere fotos maken.
Maar als je naast een bord met een P parkeert, dan verwacht je toch dat het mag :=

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:09

Dus je mag daar eigenlijk nooit parkeren?
Je moet altijd aan de overkant in een vak, behalve op vrijdag, dan mag t nergens .. zoiets?

Is t een plein dan ofzo?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:11

Ik vind het eigenlijk vrij logisch dat je, als er vakken zíjn, ook daadwerkelijk ín die vakken moet parkeren.

Het zou niet eens in mijn hoofd opkomen om het anders te doen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 21:12

Cer schreef:
Dus je mag daar eigenlijk nooit parkeren?
Je moet altijd aan de overkant in een vak, behalve op vrijdag, dan mag t nergens .. zoiets?

Is t een plein dan ofzo?

Nee zoals ik het begrijp mag ik idd niet aan deze kant parkeren. Op vrijdag is het markt en nemen ze ook de kant waar nu de motor staat in beslag

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:14

Zijn aan die andere kant wel parkeervakken uitgetekend?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:14

Suuszels schreef:
Nee aan deze kant zijn geen vakken, aan de andere kant wel (waar de motor staat) Ik ga morgen even duidelijkere fotos maken.
Maar als je naast een bord met een P parkeert, dan verwacht je toch dat het mag :=

Ja, dat is dan toch logisch? Dan stond je toch hartstikke fout geparkeerd als je niet in een vak staat? := Je kunt toch niet lukraak 360 om een P-bord parkeren.

Er zal op vrijdag markt zijn op het plein gok ik, waardoor het plein leeg moet zijn voor de kraampjes. Is hier in de regio ook overal op zulke pleinen.

Snadrem schreef:

Dat doet er toch niet toe? Het is toch al duidelijk op de foto's van maps waar wel en niet geparkeerd mag worden?

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:19

KimD schreef:
Suuszels schreef:

Ja, dat is dan toch logisch? Dan stond je toch hartstikke fout geparkeerd als je niet in een vak staat? := Je kunt toch niet lukraak 360 om een P-bord parkeren.

Er zal op vrijdag markt zijn op het plein gok ik, waardoor het plein leeg moet zijn voor de kraampjes. Is hier in de regio ook overal op zulke pleinen.

Snadrem schreef:

Dat doet er toch niet toe? Het is toch al duidelijk op de foto's van maps waar wel en niet geparkeerd mag worden?

Dit inderdaad. Zo'n bord geeft een parkeergelegenheid aan (terrein, strook, etc.) en met belijning wordt aangegeven waar je precies moet parkeren. Dergelijke borden staan vaak bij de in-/uitrit van parkeerterreinen. Zou dus wat zijn als iedereen zijn auto gewoon onder zo'n bord zou parkeren want er staat toch een P op... Dan kan niemand meer het parkeerterrein op of af. :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:20

Ik zie t als een soort grote parkeerplaats… maar goed, wij hebben hier ook weinig tot geen loze pleinen waar je een auto zou kunnen zetten … als t ook maar enigszins kan, maken ze er dan betaald parkeren van.. :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:47

Met zo'n bord zou ik ook verwachten dat ik er vandaag wel zou mogen staan, maar vrijdag niet. Ik zou zeker bezwaar maken.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:53

Ik heb altijd geleerd dat dit bord een parkeerterrein (dus meerdere vakken) aangeeft. Deze staat altijd voor het terrein zelf. Dus er direct naast mag niet. Ook ik heb geleerd dat je alleen in de vakken mag staan.
Laatst bijgewerkt door Biebz op 15-02-23 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 21:53

KimD schreef:
Suuszels schreef:

Snadrem schreef:

Dat snap ik, het is ook niet dat zodra ik zo'n bord zie ik denk ja hier ga ik staan.
Maar als links en rechts er op het eerste oog hetzelfde uitziet... Dan parkeer ik gewoon. De vakken aan de andere zijde zijn enkel met hoekjes afgetekend dus wel herkenbaar als vakken maar niet met doorgetrokken omlijningen dat het echt onwijs opvalt.
Ik ga ook niet lukraak mijn auto ergens zetten in de hoop dat het mag.
Ik zag het bord en dacht, ah vrijdag mag niet. Woensdag wel.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:54

Hm als ik de enige zou zijn zou ik daar denk ik niet parkeren, maar als er een ander zou staan zou ik er ook wel naast parkeren. Ik vind de situatie ook niet duidelijk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:55

Ik kan me de verwarring wel voorstellen :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:01

Ik denk dat je blij mag zijn dat je nog op tijd was om je auto te redden van de sleepwagen en die kosten je dus bespaard zijn gebleven en je verlies moet nemen voor het fout parkeren, want je stond ook daadwerkelijk verkeerd geparkeerd. Heel zuur en domme pech maar ik denk dat je weinig kans maakt, maargoed, aan de andere kant, bezwaar aantekenen kan nooit kwaad. De boete is gelukkig niet heel hoog.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:04

Naar mijn idee staat zo’n bord bij een (grotere) parkeerplaats waar je in de vakken moet parkeren en niet pal voor zo’n bord.

Afbeelding

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:11

Cer schreef:
Ik snap het antwoord van de anwb over parkeerschijfzones niet.. ik heb t 6x gelezen en toen opgegeven ..

En als ik het goed begrijp bestaan er parkeerplaatsen zonder vakken? En normaal mag je dan overal staan, maar als er een blauw bord staat moet je in een vak staan?

Hoewel voor deze kwestie niet relevant; daar staat dat als een gebied (zone) parkeerschijfgebied is je ook alleen mag staan op plaatsen die duidelijk als parkeerplaatsen zijn aangegeven of dmv de blauwe lijn, dat je hem daar dus ook niet zomaar overal neer mag knallen als je je blauwe schijf maar neerlegt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:19

Ah oke..

Als er sprake is van een parkeerschijfzone dan is het verboden in een parkeerschijf-zone te parkeren, behalve op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven of plaatsen die zijn voorzien van een blauwe streep.

Ze hadden dat makkelijker op kunnen schrijven denk?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 22:38

KimD schreef:
Ik denk dat je blij mag zijn dat je nog op tijd was om je auto te redden van de sleepwagen en die kosten je dus bespaard zijn gebleven en je verlies moet nemen voor het fout parkeren, want je stond ook daadwerkelijk verkeerd geparkeerd. Heel zuur en domme pech maar ik denk dat je weinig kans maakt, maargoed, aan de andere kant, bezwaar aantekenen kan nooit kwaad. De boete is gelukkig niet heel hoog.

Zeker! Ik had hem hoger verwacht eigenlijk