Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iriscope schreef:Goh hoe kunnen wij daar nu iets over zeggen zonder dat we enige afmetingen hebben? Ik heb geen idee hoe breed al die dingen zijn, laat staan hoe breed jouwe zijn.
Ik zou zeggen, tel ze bij elkaar op qua breedte, tell er nog eens 5 meter bij op om er tussen te kunnen lopen/uit te stappen en dan zit je wel goed?
ikke schreef:Ik kan je wel even over de emmer helpen, een beetje paardenvrachtwagen is 9mtr lang, 3,5mtr hoog en 2,55m breed, excl spiegels. Korter kan nog als je minder eisen hebt maar lager niet en smaller rekenen gaat je ook opbreken. Met de nieuwe regels in aantocht gaan die B-rijbewijsgebakjes er zeker niet kleiner op worden en verkijk je niet op de grootte van die dingen!
Beetje flinke caravan heeft 5,5mtr opbouw en is daarmee goed 6,5mtr lang inkl dissel bij 2,5mtr breed.
Paardentrailer is wat korter (ong 4mtr) maar niet smaller en houdt er rekening mee dat 50cm aan beide zijdes om te manoeuvreren toch minimaal is, op voorwaarde dat je voldoende ruimte vóór je loods hebt om je wagen er enigszins recht voor te zetten!
Kortom, 3,5mtr breedte voor elk parkeervak is het minimum en de lengte, tja, je denkt nu wel in kleine vrachtwagentjes maar die 9mtr zuig ik echt niet uit de duim; de onze is zo lang en dat is stomweg omdat iets kleiners niet te vinden was bij voldoende laadvermogen.
En ja, daar is ruim twee jaar naar gezocht!
tamary schreef:Uitgaande van hoe groot is een parkeervak voor gehandicapten, want die zijn meestal breeder. Hoewel geen wettelijke eisen is dit wat ik vinden kan : 3.5m breed bij 6-7.5m lang.
Beetje afronden en je komt uit op 12m breed bij 8m diep carpoort/kapschuur.
KPet schreef:Daarom heb ik een Cheval Liberté gekocht en geen Sirius. Overkapping was gebouwd voor een andere trailer, en de Sirius kon net niet onder de goot doorNok hoogte is voor ons niet de issue, want puntdak, maar inrijhoogte wel. En ik heb helaas ervaring, want ik heb het bij mijn ouderlijk huis meegemaakt dat de trailer op 4cm niet onder de nieuwe schuur paste
Roodvos schreef:tamary schreef:Uitgaande van hoe groot is een parkeervak voor gehandicapten, want die zijn meestal breeder. Hoewel geen wettelijke eisen is dit wat ik vinden kan : 3.5m breed bij 6-7.5m lang.
Beetje afronden en je komt uit op 12m breed bij 8m diep carpoort/kapschuur.
Een ex-vriendje had (heeft?) een caravan van bijna 11 m lang, dus als je zo'n bakbeest hebt kom je er met 7.5 m niet
KPet schreef:Daarom heb ik een Cheval Liberté gekocht en geen Sirius. Overkapping was gebouwd voor een andere trailer, en de Sirius kon net niet onder de goot doorNok hoogte is voor ons niet de issue, want puntdak, maar inrijhoogte wel. En ik heb helaas ervaring, want ik heb het bij mijn ouderlijk huis meegemaakt dat de trailer op 4cm niet onder de nieuwe schuur paste.