We hebben 3 jaar geleden een combi-oven gekocht, maar we zijn er eigenlijk nooit tevreden mee geweest. Eigenlijk hadden we hem direct terug moeten doen, maar enfin, toch maar gehouden. Maar nu ben ik er klaar mee. Dus ik zoek wat fatsoenlijks, aangezien we wel van goed koken houden.
Het hoeft niet superdeluxe, maar ik wil wel een goede grillfunctie. Dat stomen hoeft van mij niet, want dat maakt ze denk ik heel duur. Het is geen echte inbouw want we hebben zelf kasten gebouwd waar de oven in staat. Maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen, dus wellicht hebben jullie goede ervaringen.
maria500
Geplaatst: 08-02-23 18:36
Ik heb vorig jaar een nieuwe oven gekocht. Samsung NV66M3571
Heel tevreden over. Hij is in te delen als 2 kleine delen of 1 grote. Ik gebruik voornamelijk de bovenste, bespaart energie.
Ik zou in ieder geval een lijstje maken met eisen. Dan kun je er vast al een hoop wegstrepen. Zelf ben ik erg blij met mijn Whirlpool inbouwoven. Wat ik niet zou willen missen; de 35 graden stand, de 260 graden stand, de timer waarmee hij vanzelf uit springt en de warmhoud-functie. De oven van mijn moeder heeft dat allemaal niet, super irritant.
Bij ons is hij onderdeel van het fornuis dus kan je niet helpen met een bepaald type. Ik zou wel opletten per hoeveel graden je hem in kan stellen. Die van mijn moeder gaat op de hetelucht stand per 25 graden en dat is echt gruwelijk irritant haha. Onze eigen gaat per 5 dus is veel preciezer in te stellen. Met dingen als aardappeltjes of pizza is het niet echt een probleem, maar voor bakken komt het soms best heel precies.
Wij hebben er 1 van Siemens, een inbouw oven, die oa tot 300 graden kan, een fijne grill functie heeft en die ook kan combi-grillen en hete lucht. Wel een grillkleur, maar niet hoeven keren halverwege om het goed gaar te krijgen.
Ik kan ook echt niet zonder goede oven, we gebruiken hem echt heel vaak.
annepaardoes
Geplaatst: 24-02-23 19:13
Heb je inmiddels een nieuwe over TS?
Ik ben tevreden met mijn oven, maar de volgende oven moet echt zo’n schoonbrandfunctie hebben.
Wij hebben vorig jaar een nieuwe AEG gekocht voor de nieuwe keuken, dus wel inbouw. Hij kan van alles, heeft veel standen en je kan wel water toevoegen. Hij stoomt niet echt, zoals groente stomen, maar hij voegt dan stoom toe bij broodjes. Maar je kan ook aangeven wat je erin doet en kiest hij zelf de juiste stand en tijd. En hij reinigt zichzelf, maar dat vind ik wat tegenvallen.
Daarvoor hadden we een groot gasfornuis en apart een combi mmagnestron/oven van LG en die was eigenlijk heel fijn, maar bleef bij dat huis.