Wat een verschrikkelijke lucht.....

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelucydan

Berichten: 2070
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-23 18:51

Ik heb al een paar maanden dat ik bij behoorlijk veel mensen ( vreemde overigens) een bepaalde geur ruik. Het is echt zo'n vreselijke geur dat ik er helemaal naar van word. Een soort metaal geur en zo ontzettend sterk.
En ik kan niet vragen aan die mensen welk luchtje ze op hebben. Maar de laatste maand lijkt dit geurtje steeds populairder te worden.

Nu was ik in de parfumerie en ik ben er achter welk parfum deze stank veroorzaakt Jean Paul Gaultier scandal.....

Hebben jullie ook een parfum waar je helemaal niet goed van word. Of kent iemand dit specifieke luchtje en heeft ook dit "probleem"?

Of ben ik de enige met dit parfum probleem?

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 18:57

Ik wordt vaak niet goed van een parfum als ik er iets mee associeer wat ik er niet mee wil associeren :') Zoals de aftershave of parfum van een bepaalde docent ofzo van de middelbare :') Maar kan dit gelukkig ook andersom hebben, dat ik bepaalde geuren met iets leuks associeer :)

Sizzle

Berichten: 35757
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:00

Ik wordt van alle parfums en deo geurtjes misselijk. Vreselijk vind ik het. Warenhuizen probeer ik dan ook te vermeiden. Als er iemand in het OV naast me komt zitten met parfum dan ga ik ergens anders zitten want anders krijg ik hoofdpijn of blijf ik misselijk.

Maflinger_S
Berichten: 12190
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:01

O, jakkes, parfums ...

Jaren geleden, een collega die enorm naar glassex rook. Zo vies. Ik heb nooit gevraagd welke geur het was en haar (vaag) kennende was het vast iets duurs maar zij en haar parfum waren in mijn beleving zó geen match.

Soms op de fiets kom ik wel eens iemand tegen of iemand fietst langs die niet zo lekker ruikt, dan denk ik altijd: "je moet er niet mee douchen, 1 klein kneepje is genoeg".

lovelucydan

Berichten: 2070
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-23 19:15

Maflinger_S schreef:
O, jakkes, parfums ...

Jaren geleden, een collega die enorm naar glassex rook. Zo vies. Ik heb nooit gevraagd welke geur het was en haar (vaag) kennende was het vast iets duurs maar zij en haar parfum waren in mijn beleving zó geen match.

Soms op de fiets kom ik wel eens iemand tegen of iemand fietst langs die niet zo lekker ruikt, dan denk ik altijd: "je moet er niet mee douchen, 1 klein kneepje is genoeg".



Weet je dat er een luchtje bestaat welk de flacon een glassex sprayfles is hahaha

Supervixen

Berichten: 13027
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:16

Van die mannen die zo'n mannengeur-met-teveel-aftershave twee meter achter zich aan hebben hangen.
Smerig!

lovelucydan

Berichten: 2070
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-23 19:17

Maar het vreemde is ik ben wel altijd wel echt dol geweest op parfum.

Maar sinds ik kennis heb gemaakt met dit luchtje ik het bij zo veel mensen ruim. ( Kan natuurlijk ook komen omdat het geurtje net uit is)

puppy1128

Berichten: 5024
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:17

Mensen die naar van die lavendel wc spray ruiken... :=

Laibadji

Berichten: 1690
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 19:17

Parfum valt mee tot zolang het niet te sterk van geur is. Deo kan slechter zijn. Bah.

Waar we hier thuis het meeste last van hebben is wasproduct en wasverzachter. Vreselijk! Door allergie zijn we verplicht van de zachtste producten te gebruiken die anti allergeen zijn. Vaak zijn deze bijna geurloos.

Als ik was ruik dat met andere producten gewassen is vind ik het vreselijk stinken. Zo kunnen we ook nooit kledij van vrienden overnemen voor onze zoon want die vreselijke lucht krijg ondanks verschillende malen wassen niet meer uit de kledij. :n

lovelucydan

Berichten: 2070
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-23 19:18

Supervixen schreef:
Van die mannen die zo'n mannengeur-met-teveel-aftershave twee meter achter zich aan hebben hangen.
Smerig!



Jep. Gewoon alsof ze het over al op gespoten hebben

Memories

Berichten: 2637
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:07

Dior Sauvage := ook een populair geurtje maar ik vind het vreselijk ruiken.
Verder houd ik wel van parfums, ik ruik liever een veel te sterk parfum dan iemands lichaamsgeur.

Nicje87

Berichten: 9870
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:13

Ik ben nu heel benieuwd hoe hij ruikt haha

Autumnn

Berichten: 8119
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:14

Light blue van Dolce & Gabanna! Ik word er echt misselijk van

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34877
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:17

Heb je niet toevallig pas corona gehad? Dan kunnen luchtjes ook anders ruiken?

Morganlefay

Berichten: 8726
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:33

L'air du Temps van Nina Ricci, dat stinkt, een pure scherpe zeepgeur die echt pijn aan mijn neus doet.
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 04-02-23 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Berichten: 11494
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:34

Alles met patchouli, ik word er agressief van :D

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:49

Axe deo! Mijn vroegere kantoorgenoot spoot dat meerdere keren per dag, vooral als hij moest gaan lesgeven (om het angstzweet te maskeren denk ik), zo goor, ik werd er misselijk van. De man kwam op de fiets 's morgens en na die fietstocht van 25 km moest ie eerst ff deo spuiten op kantoor :r

Ik heb zelf al zo'n 30 jaar white musk van de Body shop, nog nooit iemand tegengekomen die dat smerig vond. Nu hebben de er een vegan formule van gemaakt en nu vind ik het smerig. Ik heb nog geen vervangend geurtje gevonden helaas

Yessy

Berichten: 23054
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:52

Morrie schreef:
Ik heb zelf al zo'n 30 jaar white musk van de Body shop, nog nooit iemand tegengekomen die dat smerig vond. Nu hebben de er een vegan formule van gemaakt en nu vind ik het smerig. Ik heb nog geen vervangend geurtje gevonden helaas

Hee wat grappig, een familielid van me was hier altijd gek van en ik heb het nooit een hele fijne geur gevonden maar recent dacht ik echt 'wat is dit ineens voor iets goors?' en niet veel later stapte ze zelf ook over omdat ze hem niet meer prettig vond. Kortom je bent niet de enige!

ellepel

Berichten: 47557
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:53

puppy1128 schreef:
Mensen die naar van die lavendel wc spray ruiken... :=



ja echt zo ranzig!!! :r

wat ik ook echt zo smerig vind is fresh up aftershave

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 20:57

Ben je misschien zwanger? :+ Dan kun je ook last krijgen van geurtjes die opeens ranzig ruiken.

lovelucydan

Berichten: 2070
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-23 21:00

Nicje87 schreef:
Ik ben nu heel benieuwd hoe hij ruikt haha



Nou ik zou zeggen probeer maar. Hahah daarom ben ook zo benieuwd of meer mensen het ook zo'n vreselijke geur vinden

Hevonen

Berichten: 5658
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:04

Sommige mensen ruiken zo vies dat je niet in hun buurt wilt komen, of in een winkel waar ze kennelijk net zijn geweest. Geur is kennelijk erg persoonlijk. Ik vind sommige geurtjes best lekker, maar andere (vooral deo's) ruiken voor mij heel sterk naar uien. Ben dol op uien, maar niet in een deo.

Laatst liep ik achter een mevrouw in een winkel en ze rook onmiskenbaar naar wc-blokjes :D

lovelucydan

Berichten: 2070
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-23 21:05

Cayenne schreef:
Ben je misschien zwanger? :+ Dan kun je ook last krijgen van geurtjes die opeens ranzig ruiken.



Nee ik denk het niet, toch maar ff een test doen voor de zekerheid.
Maar goed ik heb het echt enkel met dit specifieke parfum. Verder met niks dus ga er niet van uit

jiehaaa

Berichten: 5076
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Wat een verschrikkelijke lucht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:36

Ik vind de geur van Lush winkels, en winkels waar veel wierook en geurkaarsen staan heel onprettig.

soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 21:40

Ik heb dat met meloengeur in deo's en parfums. Vreselijk! En ik lust anders best een stuk meloen. :+