Welke broodbakmachine hen jij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Welke broodbakmachine hen jij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 16:04

Welke broodbakmachine heb jij en ben je tevreden of niet? Ik kwam online de easy bread tegen maar die is overal uitverkocht. Ik wil er 1 die makkelijk in gebruik is.

Tazzey

Re: Welke broodbakmachine hen jij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 16:05

Mijn man. Ik ben heel tevreden met dit model. Niet al te zuinig met energie, want er gaat wat voer in maar dan heb je wel dagelijks versgebakken brood. Je voert hem en hebt er verder geen omkijken naar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 16:21

Tazzey schreef:
Mijn man. Ik ben heel tevreden met dit model. Niet al te zuinig met energie, want er gaat wat voer in maar dan heb je wel dagelijks versgebakken brood. Je voert hem en hebt er verder geen omkijken naar.

:') _/-\o_

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 16:26

Ik volg even. Ik mag geen tarwe en gist, en daarom wil ik graag zelf desembroden bakken. Maar ik heb een slechte oven.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 16:27

Tazzey schreef:

En eh, waar heb je die vandaan? Of is die uit het assortiment?

Mijne kan koken maar doet geen brood. Update gemist misschien -O-

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 16:51

Ik ben ook wel benieuwd, ik heb al een kokende man, maar ik volg graag verhalen over makkelijke apparaten. :')

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:48

Panasonic sd-yr2550 bijna € 200,- Heb als verjaardagscadeau gekocht voor mijn vrouw zodat ik lekker brood krijg. Bevalt prima, wel bakken onder afzuigkap of in de schuur omdat anders de lucht verontreinigd is, zal voor elke broodbakmachine zo zijn.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:52

Fortitude schreef:
Tazzey schreef:

En eh, waar heb je die vandaan? Of is die uit het assortiment?

Mijne kan koken maar doet geen brood. Update gemist misschien -O-

Die liep in het wild los op kantoor. Firmware updateje uitvoeren misschien? Gennaro Contaldo heeft een mooi boek over brood bakken. Gewoon cadeau doen als stille hint?

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:00

Nico12 schreef:
Panasonic sd-yr2550 bijna € 200,- Heb als verjaardagscadeau gekocht voor mijn vrouw zodat ik lekker brood krijg. Bevalt prima, wel bakken onder afzuigkap of in de schuur omdat anders de lucht verontreinigd is, zal voor elke broodbakmachine zo zijn.

Verontreinigd met wat? Deze info is nieuw voor mij :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 18:04

Zijn er nog bokkers die wel iets nuttigs te melden hebben?

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:06

Ik heb een inventum. Niet duur maar super makkelijk. 2 knoppen indrukken en je hebt de volgende ochtend heerlijk vers brood!

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:18

Balko schreef:
Nico12 schreef:

Verontreinigd met wat? Deze info is nieuw voor mij :')

Deeltjes in de lucht. Zal hoofdzakelijk geur zijn want je ruikt het ook. Onze luchtreiniger gaat in alarm en automatisch op hoge snelheid tijdens brood bakken. Daarom wordt hier het brood gebakken in de bijkeuken met raam open, ook in de winter.

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:20

Iventum bm55 ideaal met timer, werkt prima en goed schoon te houden.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:31

Ik heb een tefal pain en délices.
Hier kun je ook jam, cake, yoghurt mee maken. Dit heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:49

Hier sinds een week of 3 de Panasonic SD-YR2540HXD in mijn bezit. Bevalt hier fantastisch. Specifiek deze gekocht omdat er ene speciaal programma voor speltmeel op zit. Dat is ons favoriete brood hier in huis. Meel haal ik bij de molen in een klein dorpje een paar kilometer verderop. Vorige week even geweest, had voor 22 euro aan meel en gist en kan daar een maand van bakken.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:16

Wij hebben er een van Medion, werkt heel goed en het gat van de deeghaak is redelijk klein.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:18

Ik heb na haar overlijden de broodbakmachine van mijn moeder geërfd, een Princess.
Zeer eenvoudig model, heeft 3 standen "aan" (basis, frans, volkoren) of is uit. Geen timer oid. Model is niet meer nieuw te koop.

Ik gebruik alleen kant en klaar mixen van de supermarkt. Die van Koopmans krijg ik mooi brood van. Ik heb nu een paar doosjes eigen merk van de Jumbo en dat wil niet genoeg rijzen.

Ik ben matig tevreden. Als deze stuk gaat wil ik eentje met meer functies. Zodat je bijvoorbeeld alleen kneden kan instellen, in een tweede stap nog rozijnen of noten kan toevoegen en er een cake in kan bakken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:49

marleen_usar schreef:
Zijn er nog bokkers die wel iets nuttigs te melden hebben?

Gut, ik had niet door dat een klein grapje niet meer mocht. Excuus!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:59

Roodvos schreef:
Ik heb na haar overlijden de broodbakmachine van mijn moeder geërfd, een Princess.
Zeer eenvoudig model, heeft 3 standen "aan" (basis, frans, volkoren) of is uit. Geen timer oid. Model is niet meer nieuw te koop.

Ik gebruik alleen kant en klaar mixen van de supermarkt. Die van Koopmans krijg ik mooi brood van. Ik heb nu een paar doosjes eigen merk van de Jumbo en dat wil niet genoeg rijzen.

Ik ben matig tevreden. Als deze stuk gaat wil ik eentje met meer functies. Zodat je bijvoorbeeld alleen kneden kan instellen, in een tweede stap nog rozijnen of noten kan toevoegen en er een cake in kan bakken.

Tip; rijdt eens langs een molen waar ze meel maken en verkopen. Niet duur en zoveel lekkerder!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 22:29

Tazzey ik ben zelf juist van de grapjes haha maar ik was bang dat er geen merken meer genoemd zouden worden.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:41

Mijne is al bijna antiek. Toen heb ik het helemaal uitgezocht, en was Panasonic by far de beste. Of dat nu nog zo is weet ik niet (ik heb een andere trouwens), Denj dat je vooral moet kijken naar de functies. Mijne geeft bijvoorbeeld een piep en dan kan je er extra pitjes in stoppen die dan precies op het goede moment van het proces bij je brood gaan. Maar ik sta er niet naast als ik bak (bv s nachts) dus daar heb ik niks aan ,maar je kunt dus ook machines kopen die dat 'automatisch' kunnen. En even kijken naar de grootte van het bakblik, bv.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 23:12

marleen_usar schreef:
Tazzey ik ben zelf juist van de grapjes haha maar ik was bang dat er geen merken meer genoemd zouden worden.

Merken kan ik je niet aan helpen. Wij hebben er ooit een gehad van mijn ouders maar eigenlijk nooit echt gebruikt. Er gaat toch niets boven vers brood.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 23:48

Ik snap je niet; verser dan uit de broodbakmachine wordt het toch niet?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 23:53

TurdusMerula schreef:
Ik snap je niet; verser dan uit de broodbakmachine wordt het toch niet?

Ja maar het is totaal ander brood dan zelf gekneed vers brood. De smaak is niet te vergelijken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 07:44

Bedoel je dat het brood vaster is van vorm?