Bank tips en tops?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floemii

Bank tips en tops?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-23 14:46

Na een verbouwing zijn we opzoek naar een nieuwe bank. Maar met alle keuzes die te maken zijn zien we door de bomen het bos niet meer… Ik ben benieuwd hoe jullie tot de keuze van de perfecte bank zijn gekomen.

Wat voor bank hebben jullie?
Waar heb je rekening mee gehouden toen je hem uitkoos?
En wat zou je bij een volgende bank anders doen/willen?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 15:02

Ik heb net een nieuwe bank in huis staan. Ik ben gewoon gaan kijken, proefzitten en vergelijken. Toen kwam ik tot deze bank. Ik heb helaas een dure smaak, maar gewoon gespaard tot ik deze kan kopen. Ik wilde geen concessies doen, dus het is een montel giant met medium armleuning geworden in een suède uitvoering ( dit ivm hond die op de bank mag en dit daarvoorde beste stof-keuze was die bij mijn wensen paste). Met een zo'n zijstuk zodat ik met de pootjes omhoog kan ;) Ik ben er heel blij mee en krijg van iedereen heel veel positieve berichten over mijn bank. Ik hoop er vele jaren plezier van te hebben.

Wildgirl

Re: Bank tips en tops?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 15:08

Geen concessie doen op basis van prijs.
Ik heb hier nu na jaren van low budget banken en 2e hands een dure staan van 2500 euro en wat een verademing!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 15:13

Ik wil lage armleuningen want ik lig graag op de bank met een dekentje. Dan vallen er al veel af. :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:02

Ligt ook deels aan wat je wilt. Wij hebben een kind in huis. Dus ik wilde wasbare hoezen. We houden niet van smalle leuningen en hoge pootjes.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:14

Ga proefzitten en heb een budget.
Meet je huis op met wat erin kan staan.

Ik ben 2e kerstdag geslaag met een leuke korting en met een beetje mazzel komt hij eind volgende maand :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:21

oh en als je een bank hebt gezien die je echt gaaf vind.
wacht dan niet te lang met kopen!

ik had na wel 6 keer proefzitten en weken twijfelen eindelijk de moed gevonden om de bank die ik graag wilde te gaan kopen.
dus ik naar die zaak toe, is die bank uitverkocht |o

ik wil persé een bank rond de 210cm.
leer, losse kussens en hoge brede leuning.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:56

In ieder geval een (elektrisch) uitklapbare voeten steun. Echt nooit anders meer, zo relaxed. Ik ben verder wel tevreden over het model maar zou voor een betere kwaliteit (nep) leer gaan. (Of andere stof natuurlijk).

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:20

Ik heb een soderhamn van Ikea met chaise longue er aan. Heerlijke diepe hangbank en als de kleur gaat vervelen is het een kwestie van een andere hoes er overheen. Reden dat ik voor deze bank heb gekozen is wat ik fijn vind qua zitcomfort, hoe het staat in de ruimte en onderhoudsvriendelijkheid ivm huisdieren.

Ik ben er erg tevreden over, maar smaken verschillen natuurlijk enorm! Mijn ouders vinden het bijvoorbeeld helemaal niks omdat hij te diep en te laag is voor wat zij weer fijn vinden.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:54

Geen losse kussens.. Vond ik echt drama bij ons dure bank. Die hebben we uiteindelijk ook maar 2 jaar gehad.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:01

Wij hebben een hele fijne bank, hij is vooral heel diep. Mijn man is behoorlijk lang en bij de meeste banken heeft hij als hij zit dat het zitvlak ophoudt na 3/4de van zijn bovenbenen. Dat was hij ook gewend, maar echt lekker zit het niet. De bank die we nu hebben is voor de meeste mensen te diep (vaak hebben ze een of meerdere kussentjes nodig om er lekker op te zitten) maar voor mijn man is hij zo perfect en aangezien ik altijd in de kleermakerszit of met m'n benen opgetrokken op de bank zit, is het voor mij zo helemaal prima.

We hebben gekozen voor een hele grote hoekbank met een extra hocker erbij. Genoeg plek voor 7 tot 8 personen, totaal niet nodig, maar stiekem ook heerlijk voor een luie zondagmiddag waarbij je beide heerlijk op de bank een dutje kunt doen.

Verder is het een wat duurdere bank, maar we hebben 'm nu ruim 6 jaar, met een kindje, de eerste paar jaar een hond en al die jaren een kat en hij ziet er echt nog als nieuw uit. Het is van dat koudschuim spul, zit heerlijk en blijft heel mooi in vorm. Was even een investering, maar het was het absoluut waard!

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:24

Angelaa2 schreef:
Geen losse kussens.. Vond ik echt drama bij ons dure bank. Die hebben we uiteindelijk ook maar 2 jaar gehad.

Dit, verschrikkelijk.

En geen ribstof meer voor mij. De delen waar nooit iemand zit zien er na 4 jaar nog prachtig uit. Maar de standaard zitplekjes zijn enorm versleten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:32

Angelaa2 schreef:

Ja! wat een ellende is dat.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:05

Heel resoluut proefzitten. Zitten op de bank. Direct het gevoel hebben dat het lekker zit. Twijfel=next.
Verder wilde wij ook absoluut geen losse kussen toen wij onze bank uitkozen. Ik ben echt niet het type die elke dag/week die kussens gaat opkloppen. Verschrikkelijk.

En wij waren heel blij dat we de vlekbehandeling met bijbehorende garantie hadden laten uitvoeren door de meubelzaak. Een jaar later veroorzaakte de hond een poep/plas incident op de bank (ik bespaar je de details, maar alles zat eronder). De bank is helemaal professioneel gereinigd onder de garantie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:11

Wij hebben een ruime 2 zits bank die helemaal achterover kan, dus zowel de voeten als de rugleuning.
Maar hoeft daarvoor niet extra ver van de muur te staan.
En aan de zijkant zit een usb aansluiten, ook erg handig.

Hij is van leer want dat vind ik met de honden het fijnste bij te houden.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:13

Geen losse inzakkussens, die dingen gaan altijd schuiven en zien er afschuwelijk uit na een tijdje...

Ik ben heel erg blij met mijn donkergroene hoekbank van Kwantum of Leenbakker ofzo. Geen peperdure (hij was ongeveer 1000 euro geloof ik), maar hij voldoet prima en ik koop een bank voor 5 jaar, niet voor 10 of 20 jaar. Dus prima zo.

En durf te kiezen wat je mooi vindt. Ik vind die uitklapbare voetenbanken en hoofdsteunen en leer enzo allemaal echt afschuwelijk. Leuk dat de verkoper zegt dat het 'in' is en 'oh zo comfortabel', maar je moet wel de komende jaren tegen het ding aankijken. En dus heb ik daar geen concessie in gedaan.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:02

Ik vind wasbare hoezen zelf erg fijn! Een bank wordt nou eenmaal vies en dan is het fijn als je het zelf kan wassen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:14

Jildau schreef:
Ik wil lage armleuningen want ik lig graag op de bank met een dekentje. Dan vallen er al veel af. :D

Mijn ouders hebben er eentje met een lage armleuning ook vanwege het liggen op de bank.
Maar die kwamen er erg snel op terug. Omdat ze nu iedere keer de leuning 'verhogen' met kussentjes. Want als er bezoek is, zit je rechtop of als je tv kijkt.

Die balen er ontzettend van, want het was een best prijzige bank.

Wij hebben onze bank uitgekozen door veel te gaan zitten op verschillende soorten banken, vullingen en stoffen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:19

Vraag altijd in welke categorie je de stof kunt uitzoeken. Kost iets meer, maar hoe 'dichter en slijtvaster' de stof, hoe langer je er plezier van hebt. Onze vorige bank zag er na 2 kleine kinderen, hond en 2 katten echt nog super uit. Dit wat een zandkleurige bank, maar we hebben er echt 10 jaar plezier van gehad.
De huidige bank staat nu ook alweer 6 jaar en ook nog keurig door de juiste stofsterkte te kiezen. Let wel op met de verwerking van wol in je stof. Die kan gaan pillen, waardoor je dit gaat zien/voelen. Met een anti pil machine is het zo weg, maar dergelijk stoffen slijten dus wel sneller.