Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bendevelende schreef:Beste Bokkers,
Ik heb voor mijn verjaardag een Nederlandse vlag gekregen om bij schriktrainingen te gebruiken. Toen ik er mee thuis kwam kreeg ik te horen dat dat echt niet kon omdat dat disrespectvol was naar de vlag.
Hier had ik nog niet over na gedacht maar ik vroeg me af wat jullie hier van vonden?
Groetjes
DuoPenotti schreef:Lekker gebruiken.
Ja de vlag die bij "belangrijke" gebouwen hangt moet volgens protocollen gehangen worden betreft daglicht en de grond niet mogen raken enz.
Maar voor de rest is het gewoon een gekleurd doek en blauw wit rood momenteel de beste manier van hangen.
tenminste dat vinden de Belgen...
En ik ben het helemaal met ze eens
https://www.ad.nl/politiek/belgie-zet-b ... ~a3502d7c/
fleurtjeuh schreef:Bendevelende schreef:Beste Bokkers,
Ik heb voor mijn verjaardag een Nederlandse vlag gekregen om bij schriktrainingen te gebruiken. Toen ik er mee thuis kwam kreeg ik te horen dat dat echt niet kon omdat dat disrespectvol was naar de vlag.
Hier had ik nog niet over na gedacht maar ik vroeg me af wat jullie hier van vonden?
Groetjes
Ik zou je excuses aanbieden aan de vlag
Ik zie niet waarom het niet zou kunnen. T is een stuk stof.
Je bent hem niet ritueel aan het verbranden terwijl je leuzen schreeuwt en er een camera op je gericht staat. Want dan gaat t niet om de vlag, maar waar die voor staat.
Suzanne F. schreef:Disrespectvol naar de vlag?
Ten eerste is disrespectvol geen Nederlands woord dus eigenlijk is dat nog het meest respectloos van de hele post.![]()
Maarre… de vlag voelt er niks van hoor. En zolang je hem niet ritueel verbrandt is er niet veel aan de hand.
TurdusMerula schreef:Volgens mij is er idd wel een officiele enquete, maar is de gemiddelde nederlander daar iets te nuchter voor.
Bendevelende schreef:Beste Bokkers,
Groetjes
ElfBeau_067 schreef:Morganlefay schreef:Mij is geleerd dat de vlag de grond niet raken bij ophangen en moet bij donker worden binnengehaald.
Ik heb dat ook gehoord. Maar doe het zelf niet. Ook omdat ik alleen met vlaggetjes van de kaas speel.
ElfBeau_067 schreef:Morganlefay schreef:Mij is geleerd dat de vlag de grond niet raken bij ophangen en moet bij donker worden binnengehaald.
Ik heb dat ook gehoord. Maar doe het zelf niet. Ook omdat ik alleen met vlaggetjes van de kaas speel.