Ik moet dit even van mij afschrijven en hoop op informatieve tips.
Ik had al maanden een tas die verkocht werd bij de bijenkorf op mijn wishlist staan. Deze tas koste 950 euro. Op 11 januari kwam deze tas in de designersale en werd hij 50 procent afgeprijsd (475 euro). Op het moment dat ik wilde afrekenen in de webshop, ontstond er een storing. Toen ik een uurtje later opnieuw keek, was de tas online uitverkocht. Echter waren er nog 3 stuks op voorraad in mijn filiaal. Ik heb een reseveringsverzoek ingediend, en mijn vriend op pad gestuurd. Daar aangekomen was dezelfde tas wel 50 procent afgeprijsd maar koste deze 1090 euro. Uiteindelijk hierover gediscussieerd en er werden honende opmerking gemaakt zoals: het is maar 70 euro, ik ben niet de enigste die denkt recht te hebben op deze tas, er zijn genoeg andere die hem wel willen etc etc. Er viel in elk geval niet uit te komen. Tijdens het afrekenen/inpakken bleek de tas ook nog vies te zijn. De medewerkster was hem aan het inpakken en vervolgens heeft mijn vriend hier een opmerking over gemaakt. Hierop kwam de reactie dat wij hem thuis zelf konden reinigen, zij kon het ook wel doen maar dat ging tijd kosten. Mijn vriend heeft besloten te wachten op het reinigen van de tas. De intentie was dus om de tas in de vieze staat aan ons te verkopen.
Ik heb een topic geopent op facebook en er waren veel mensen die de betreffende tas die dag gekocht hebben. In elk filiaal, en online. Al die personen hebben de correcte prijs betaald van 950 min 50 procent korting. Ik heb hier bonnen en bewijs van toegestuurd gekregen. Ik heb contact opgenomen met mijn filiaal en mijn verhaal en dit bewijs doorgestuurd, ook foto's van de vieze tas aan de inpakbalie etc. Hierop kreeg ik de volgende reactie:
Bedankt voor Uw mail.
Wat vervelend dat u een tas heeft gekocht die vuil was. Wij nemen deze dan ook graag van u terug.
Wat betreft de prijs, is het een tijdelijke typ fout geweest. Hier kunnen helaas geen rechten aan ontleent worden.
De prijs die je voor de tas hebt betaald is dan ook de juiste.
Hopende je voldoende te hebben geïnformeerd.
Het betreft echter geen tijdelijke prijsfout. Deze tas wordt al zolang hij bestaat bij de bijenkorf voor 950 euro verkocht. En al zou het een prijsfout zijn dan is het geen aannemelijke fout (bijvoorbeeld van 950 voor 9 euro). Ik heb hier weer op gereageerd en stukken van de consumentenbod en het juridisch loket toegevoegd, ook heb ik weer alle bonnen en stukken van iedereen hier aan toegevoegd. Toen kwam deze reactie:
We blijven bij ons besluit. Uiteraard ben je vrij om de tas te retourneren.
Met vriendelijke groet,
Vervolgens gebeld met de normale klantenservice en deze stuurde dit weer door naar het betreffende filiaal. Hier op volgende dit:
Geachte,
Bedankt voor uw bericht aan de Bijenkorf.
Als antwoord op uw klacht omtrent uw Chloe tas.
De winkel heeft aangegeven dat ze niet akkoord gaan met het verrekenen van de korting. Mijn collega geeft aan dat in de winkel er is uitgelegd dat de korting niet word verrekend omdat de korting van toepassing was online en niet in de winkel.
Onze online kortingen kunnen ten alle tijden afwijken van de winkel kortingen. Een korting kan hoger, lager of helemaal niet van toepassing zijn in de winkel of visa versa. Mijn collega in de winkel heeft hierdoor ook aangegeven dat u de tas kunt retourneren voor het volledige aankoopbedrag retour.
Ik sluit mij ook aan bij de beslissing van de winkel. Bij winkelaankopen is de beslissing van de winkel altijd het eindbesluit. Omdat er niet van standpunt word verandert en onze collega's in de winkel in hun gelijk staan. moet ik uw klacht hierdoor ongegrond verklaren.
Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd, en hoop u snel weer terug te zien in één van onze winkels of online.
Met vriendelijke groet,
Ook nu wordt weer de plank volledig misgeslagen. Het gaat niet over meer of minder korting. De tas was wel degelijk afgeprijsd voor de helft, alleen de beginprijs lag hoger. En ik heb notabene de tas vanuit de webshop gereserveerd om deze in de winkel op te halen. Ik word telkens afgescheept met reacties die helemaal niet inhoudelijk gaan over het probleem. Wat kan ik nog doen? Het is gewoon belachelijk dat iedereen dit product voor de juiste prijs heeft kunnen aanschaffen. Inmiddels gaat het én om 70 euro én het principe.
Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal, en ik hoop op informatieve reacties