Te veel betaald bij de Bijenkorf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Te veel betaald bij de Bijenkorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-23 18:03

Hallo bokkers,

Ik moet dit even van mij afschrijven en hoop op informatieve tips.

Ik had al maanden een tas die verkocht werd bij de bijenkorf op mijn wishlist staan. Deze tas koste 950 euro. Op 11 januari kwam deze tas in de designersale en werd hij 50 procent afgeprijsd (475 euro). Op het moment dat ik wilde afrekenen in de webshop, ontstond er een storing. Toen ik een uurtje later opnieuw keek, was de tas online uitverkocht. Echter waren er nog 3 stuks op voorraad in mijn filiaal. Ik heb een reseveringsverzoek ingediend, en mijn vriend op pad gestuurd. Daar aangekomen was dezelfde tas wel 50 procent afgeprijsd maar koste deze 1090 euro. Uiteindelijk hierover gediscussieerd en er werden honende opmerking gemaakt zoals: het is maar 70 euro, ik ben niet de enigste die denkt recht te hebben op deze tas, er zijn genoeg andere die hem wel willen etc etc. Er viel in elk geval niet uit te komen. Tijdens het afrekenen/inpakken bleek de tas ook nog vies te zijn. De medewerkster was hem aan het inpakken en vervolgens heeft mijn vriend hier een opmerking over gemaakt. Hierop kwam de reactie dat wij hem thuis zelf konden reinigen, zij kon het ook wel doen maar dat ging tijd kosten. Mijn vriend heeft besloten te wachten op het reinigen van de tas. De intentie was dus om de tas in de vieze staat aan ons te verkopen.

Ik heb een topic geopent op facebook en er waren veel mensen die de betreffende tas die dag gekocht hebben. In elk filiaal, en online. Al die personen hebben de correcte prijs betaald van 950 min 50 procent korting. Ik heb hier bonnen en bewijs van toegestuurd gekregen. Ik heb contact opgenomen met mijn filiaal en mijn verhaal en dit bewijs doorgestuurd, ook foto's van de vieze tas aan de inpakbalie etc. Hierop kreeg ik de volgende reactie:

Bedankt voor Uw mail.

Wat vervelend dat u een tas heeft gekocht die vuil was. Wij nemen deze dan ook graag van u terug.
Wat betreft de prijs, is het een tijdelijke typ fout geweest. Hier kunnen helaas geen rechten aan ontleent worden.
De prijs die je voor de tas hebt betaald is dan ook de juiste.

Hopende je voldoende te hebben geïnformeerd.


Het betreft echter geen tijdelijke prijsfout. Deze tas wordt al zolang hij bestaat bij de bijenkorf voor 950 euro verkocht. En al zou het een prijsfout zijn dan is het geen aannemelijke fout (bijvoorbeeld van 950 voor 9 euro). Ik heb hier weer op gereageerd en stukken van de consumentenbod en het juridisch loket toegevoegd, ook heb ik weer alle bonnen en stukken van iedereen hier aan toegevoegd. Toen kwam deze reactie:

We blijven bij ons besluit. Uiteraard ben je vrij om de tas te retourneren.

Met vriendelijke groet,


Vervolgens gebeld met de normale klantenservice en deze stuurde dit weer door naar het betreffende filiaal. Hier op volgende dit:

Geachte,

Bedankt voor uw bericht aan de Bijenkorf.
Als antwoord op uw klacht omtrent uw Chloe tas.
De winkel heeft aangegeven dat ze niet akkoord gaan met het verrekenen van de korting. Mijn collega geeft aan dat in de winkel er is uitgelegd dat de korting niet word verrekend omdat de korting van toepassing was online en niet in de winkel.

Onze online kortingen kunnen ten alle tijden afwijken van de winkel kortingen. Een korting kan hoger, lager of helemaal niet van toepassing zijn in de winkel of visa versa. Mijn collega in de winkel heeft hierdoor ook aangegeven dat u de tas kunt retourneren voor het volledige aankoopbedrag retour.

Ik sluit mij ook aan bij de beslissing van de winkel. Bij winkelaankopen is de beslissing van de winkel altijd het eindbesluit. Omdat er niet van standpunt word verandert en onze collega's in de winkel in hun gelijk staan. moet ik uw klacht hierdoor ongegrond verklaren.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd, en hoop u snel weer terug te zien in één van onze winkels of online.

Met vriendelijke groet,



Ook nu wordt weer de plank volledig misgeslagen. Het gaat niet over meer of minder korting. De tas was wel degelijk afgeprijsd voor de helft, alleen de beginprijs lag hoger. En ik heb notabene de tas vanuit de webshop gereserveerd om deze in de winkel op te halen. Ik word telkens afgescheept met reacties die helemaal niet inhoudelijk gaan over het probleem. Wat kan ik nog doen? Het is gewoon belachelijk dat iedereen dit product voor de juiste prijs heeft kunnen aanschaffen. Inmiddels gaat het én om 70 euro én het principe.

Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal, en ik hoop op informatieve reacties -O-


Lijsken
Berichten: 1020
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:07

Als je de tas online gereserveerd hebt voor ophalen in de shop, heb je daar dan geen bewijs van gekregen? (misschien in je spam?) Normaliter staat daar ook de prijs op die je zou moeten betalen.

KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-23 18:09

Lijsken schreef:
Als je de tas online gereserveerd hebt voor ophalen in de shop, heb je daar dan geen bewijs van gekregen? (misschien in je spam?) Normaliter staat daar ook de prijs op die je zou moeten betalen.



Ik heb letterlijk alles. En echt overal screenshots van en deze ook meegestuurd. Het is zo helder als hoe het helder kan zijn. Ook bonnen van andere mensen die die dag betaald hebben. Ik heb alles doorgestuurd naar ze, maar het helpt gewoon niet.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:12

Laat het gaan, dit is je energie en frustratie niet waard joh. Geniet ervan dat je een mooie tas voor jezelf hebt kunnen kopen en ga er lekker mee shinen

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-23 18:17

Serendipity1 schreef:
Laat het gaan, dit is je energie en frustratie niet waard joh. Geniet ervan dat je een mooie tas voor jezelf hebt kunnen kopen en ga er lekker mee shinen


Na mijn eerste email waarin ik mijn ervaring en probleem heb uitgelegd, is dit filiaal 'onderzoek' gaan doen. Echter niet naar het probleem, maar naar mij. Ik werd plotseling geappt door een vriendin, dat haar manager contact had opgenomen met haar over mij. Met vragen als hoe wij elkaar kennen, en of we met elkaar omgaan etc etc. Deze vriendin is werkzaam bij de bijenkorf. Dit betekent dus dat ik op social media ben opgezocht en dat er net zolang gegraven is dat ze bij deze vriendschap zijn uitgekomen. Dit kan ik helaas niet aan de klantenservice vertellen, omdat ik haar dan in de problemen breng. Daarbij kunnen mijn paarden bijvoorbeeld 2 weken lang eten voor 70 euro, en moet ik hier maarliefst bijna een hele dag voor werken.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:22

KB12 schreef:
Serendipity1 schreef:
Laat het gaan, dit is je energie en frustratie niet waard joh. Geniet ervan dat je een mooie tas voor jezelf hebt kunnen kopen en ga er lekker mee shinen


Na mijn eerste email waarin ik mijn ervaring en probleem heb uitgelegd, is dit filiaal 'onderzoek' gaan doen. Echter niet naar het probleem, maar naar mij. Ik werd plotseling geappt door een vriendin, dat haar manager contact had opgenomen met haar over mij. Met vragen als hoe wij elkaar kennen, en of we met elkaar omgaan etc etc. Deze vriendin is werkzaam bij de bijenkorf. Dit betekent dus dat ik op social media ben opgezocht en dat er net zolang gegraven is dat ze bij deze vriendschap zijn uitgekomen. Dit kan ik helaas niet aan de klantenservice vertellen, omdat ik haar dan in de problemen breng. Daarbij kunnen mijn paarden bijvoorbeeld 2 weken lang eten voor 70 euro, en moet ik hier maarliefst bijna een hele dag voor werken.


Huh, dat is echt heel erg raar. En een heel ander probleem. Kan die vriendin niet aan HR doorgeven dat haar manager contact met haar opneemt over haar prive relatie met een klant? Lijkt me echt niet de bedoeling.

Wat betreft het geld en er een hele dag voor werken, ik snap het. Maar je werkt ook om te kunnen genieten van je weekend en vrije tijd, en daar valt je hiermee bezighouden op zondagmiddag niet onder lijkt me.

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110611
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:22

Gaat het toevallig om de Chloé woody shopper?
Die staat nu ook op 1090 euro op de website?

Wat een geld trouwens voor een tas :wow:
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-01-23 18:25, in het totaal 2 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

future_vet
Berichten: 2608
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:25

Als je afrekent ga je akkoord met de prijs die ze op dat moment vragen. Take it or leave it.
Ik zou echt geïrriteerd zijn als ik zo’n klant aan m’n kassa zou hebben.

Brainless

Berichten: 29701
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:25

Prijzen kunnen onderling per filiaal (en zelfs met online) verschillen, ik zie dat bij meerdere winkels voorkomen. Zelfs bij de supermarkten verschillen de prijzen onderling.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:25

KB12 schreef:
Serendipity1 schreef:
Laat het gaan, dit is je energie en frustratie niet waard joh. Geniet ervan dat je een mooie tas voor jezelf hebt kunnen kopen en ga er lekker mee shinen


Na mijn eerste email waarin ik mijn ervaring en probleem heb uitgelegd, is dit filiaal 'onderzoek' gaan doen. Echter niet naar het probleem, maar naar mij. Ik werd plotseling geappt door een vriendin, dat haar manager contact had opgenomen met haar over mij. Met vragen als hoe wij elkaar kennen, en of we met elkaar omgaan etc etc. Deze vriendin is werkzaam bij de bijenkorf. Dit betekent dus dat ik op social media ben opgezocht en dat er net zolang gegraven is dat ze bij deze vriendschap zijn uitgekomen. Dit kan ik helaas niet aan de klantenservice vertellen, omdat ik haar dan in de problemen breng. Daarbij kunnen mijn paarden bijvoorbeeld 2 weken lang eten voor 70 euro, en moet ik hier maarliefst bijna een hele dag voor werken.
Kun je nagaan hoeveel ze dan kunnen eten voor die 535 euro, ik zou de tas terugbrengen. :+

Maar zonder gekheid: ik zou het ook laten gaan. Dit kost je alleen maar (negatieve) energie en over 10 jaar ben je die 70 euro weer vergeten, tenzij je er iets heel groots van blijft maken. Dan zal het inderdaad altijd 'de tas waar je teveel geld voor hebt betaald' blijven, in plaats van een designertas waar je trots op bent.

mvdende

Berichten: 5679
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:26

Is de tas ondertussen weer online te koop? Zo ja, je huidige tas retourneren en wachten op de volgende sale een optie?

Je vriendin werkt bij de Bijenkorf? Kan die niet voor je in de gaten houden wanneer die tas terug in de sale komt?

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:26

Oef, alleen al de mail die zij aan jou sturen.. Tenenkrommend.. Typfouten.. Het door elkaar gebruikte "U" en"je/jij"..

Totaal niet professioneel..

<3 Sneakers <3

KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-23 18:27

Serendipity1 schreef:
Huh, dat is echt heel erg raar. En een heel ander probleem. Kan die vriendin niet aan HR doorgeven dat haar manager contact met haar opneemt over haar prive relatie met een klant? Lijkt me echt niet de bedoeling.

Wat betreft het geld en er een hele dag voor werken, ik snap het. Maar je werkt ook om te kunnen genieten van je weekend en vrije tijd, en daar valt je hiermee bezighouden op zondagmiddag niet onder lijkt me.


Zij heeft mij gevraagd om hier echt niets over te zeggen, dus dan doe ik dit ook niet. Ik laat het aan haar over wat zij hier intern mee wilt doen. Ze vertelde dat er nog later, na dat dit gebeurt is, ze wederom lachend is aangesproken over mij. Het kwam er op neer dat mijn probleem werd bespot en uitgelachen. Het was ook niet mijn intentie om hier lang mee bezig te zijn. Ik had verwacht dat het na mijn email wel afgehandeld zou worden. Echter is het uitgelopen tot dit, en wil ik zeker zo uitgelachen te zijn achter de schermen gewoon mijn geld terug. Ik heb er recht op en verdien het niet zo behandelend en bespot te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:28

nine1987 schreef:
Oef, alleen al de mail die zij aan jou sturen.. Tenenkrommend.. Typfouten.. Het door elkaar gebruikte "U" en"je/jij"..

Totaal niet professioneel..
Ik wilde het niet zeggen, maar die werknemers kunnen inderdaad wel toe met een cursus Nederlands. Helemaal omdat de Bijenkorf - zeker tegenwoordig - een high-end winkel is.

KB12 schreef:
Serendipity1 schreef:
Huh, dat is echt heel erg raar. En een heel ander probleem. Kan die vriendin niet aan HR doorgeven dat haar manager contact met haar opneemt over haar prive relatie met een klant? Lijkt me echt niet de bedoeling.

Wat betreft het geld en er een hele dag voor werken, ik snap het. Maar je werkt ook om te kunnen genieten van je weekend en vrije tijd, en daar valt je hiermee bezighouden op zondagmiddag niet onder lijkt me.


Zij heeft mij gevraagd om hier echt niets over te zeggen, dus dan doe ik dit ook niet. Ik laat het aan haar over wat zij hier intern mee wilt doen. Ze vertelde dat er nog later, na dat dit gebeurt is, ze wederom lachend is aangesproken over mij. Het kwam er op neer dat mijn probleem werd bespot en uitgelachen. Het was ook niet mijn intentie om hier lang mee bezig te zijn. Ik had verwacht dat het na mijn email wel afgehandeld zou worden. Echter is het uitgelopen tot dit, en wil ik zeker zo uitgelachen te zijn achter de schermen gewoon mijn geld terug. Ik heb er recht op en verdien het niet zo behandelend en bespot te worden.
Je hebt er alleen geen recht op: https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... et-artikel
Je bent immers akkoord gegaan met de koop én je hebt in de winkel kunnen zien dat de tas daar duurder was dan online.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-23 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-23 18:30

Cayenne schreef:
Gaat het toevallig om de Chloé woody shopper?
Die staat nu ook op 1090 euro op de website?

Wat een geld trouwens voor een tas :wow:


Dat klopt. Deze tas kreeg een prijsstijging. Dit was ook de reden waarom hij voor de oude prijs in de uitverkoop ging. Echter had mijn filiaal de prijsstijging te vroeg doorgevoerd. Dit moest echter pas gebeuren als de tassen met de oude prijs op waren.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:32

KB12 schreef:
Serendipity1 schreef:
Huh, dat is echt heel erg raar. En een heel ander probleem. Kan die vriendin niet aan HR doorgeven dat haar manager contact met haar opneemt over haar prive relatie met een klant? Lijkt me echt niet de bedoeling.

Wat betreft het geld en er een hele dag voor werken, ik snap het. Maar je werkt ook om te kunnen genieten van je weekend en vrije tijd, en daar valt je hiermee bezighouden op zondagmiddag niet onder lijkt me.


Zij heeft mij gevraagd om hier echt niets over te zeggen, dus dan doe ik dit ook niet. Ik laat het aan haar over wat zij hier intern mee wilt doen. Ze vertelde dat er nog later, na dat dit gebeurt is, ze wederom lachend is aangesproken over mij. Het kwam er op neer dat mijn probleem werd bespot en uitgelachen. Het was ook niet mijn intentie om hier lang mee bezig te zijn. Ik had verwacht dat het na mijn email wel afgehandeld zou worden. Echter is het uitgelopen tot dit, en wil ik zeker zo uitgelachen te zijn achter de schermen gewoon mijn geld terug. Ik heb er recht op en verdien het niet zo behandelend en bespot te worden.


Dan juist is het je energie niet waard. Laat ze lekker gaan joh, wat kan jou dat nou schelen. Daarbij, gelijk (denken te) hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen. Maar goed, ik wens je succes

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Janine1990

Berichten: 43794
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:33

KB12 schreef:
Serendipity1 schreef:
Laat het gaan, dit is je energie en frustratie niet waard joh. Geniet ervan dat je een mooie tas voor jezelf hebt kunnen kopen en ga er lekker mee shinen


Na mijn eerste email waarin ik mijn ervaring en probleem heb uitgelegd, is dit filiaal 'onderzoek' gaan doen. Echter niet naar het probleem, maar naar mij. Ik werd plotseling geappt door een vriendin, dat haar manager contact had opgenomen met haar over mij. Met vragen als hoe wij elkaar kennen, en of we met elkaar omgaan etc etc. Deze vriendin is werkzaam bij de bijenkorf. Dit betekent dus dat ik op social media ben opgezocht en dat er net zolang gegraven is dat ze bij deze vriendschap zijn uitgekomen. Dit kan ik helaas niet aan de klantenservice vertellen, omdat ik haar dan in de problemen breng. Daarbij kunnen mijn paarden bijvoorbeeld 2 weken lang eten voor 70 euro, en moet ik hier maarliefst bijna een hele dag voor werken.


What the heck? >;)

Dat is écht niet oke... Ik zou bij het hoofdkantoor een klacht indienen over de manager die dit heeft gedaan.

Ten aanzien van het prijsverschil... Het is niet zo dat het logisch was dat de werkelijke prijs 1090 was, het was prima aannemelijk dat de prijs 950 euro was. Als er stond 95 had Bijenkorf een punt aangezien het niet aannemelijk is dat je een écht Chloé voor dat geld kan krijgen, dat was echter niet het geval.

Dat zou ik dan ook meenemen in het verhaal. Dat de Bijenkorf om 70 euro zo jouw privacy schaadt is natuurlijk absoluut niet oke'!!!

KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-23 18:37

future_vet schreef:
Als je afrekent ga je akkoord met de prijs die ze op dat moment vragen. Take it or leave it.
Ik zou echt geïrriteerd zijn als ik zo’n klant aan m’n kassa zou hebben.


Ik ben pas geïrriteerd als ik een artikel aan het afrekenen ben, de webshop storing krijgt, vervolgens een reservering plaats voor een artikel, iemand stuur om het op te halen, en hetzelfde artikel ineens 140 euro duurder is. Er vervolgens over gediscussieerd wordt of ik wel recht heb om deze tas te kopen want er zijn genoeg anderen, oh en dan wordt hij in deze staat in de zak gepropt.
Afbeelding

Hier heeft de persoon ook nog 45 minuten kunnen wachten totdat hij gereinigd was. (Na er zelf wat gezegt te hebben)

En het is niet dat ik hier nooit wat koop, ik heb hier duizenden euro's het afgelopen jaar achtergelaten.

Brainless

Berichten: 29701
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Te veel betaald bij de Bijenkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:40

Maar dat doe je toch ook zelf?
Stel ik koop wat (heel) duurs, dan doe ik het 1: helemaal zelf en 2: kijk ik het heel goed na.
Als het mij niet bevalt laat ik het staan/liggen.
Ik zou dat dus nooit gekocht hebben voor 500+ E, ik vind 50E al veel voor een tas :+ en zelfs dan verwacht ik dat hij volledig schoon/nieuw is.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:42

Volgende keer willen ze, in plaats van er 45 minuten aan besteden om hem schoon te maken, vast ook wel gewoon even wat Dreft eroverheen gooien voor je. Bovendien kan de verkoopster er ook niks aan doen dat de onderkant vies is geworden; ze had misschien wel even de tas rondom kunnen bekijken voor ze hem in de zak deed, maar imo kun je de verkoopster dit niet kwalijk nemen. Het is netjes voor je opgelost.

En eerlijk, als je daar zo dwars doet als dat je hier doet, snap ik wel dat ze op een gegeven moment zeggen "je hóeft hem niet mee te nemen." :=

En wat is 70 euro op duizenden euro's, waar je ook héél veel paardenvoer voor had kunnen kopen? :')

justdiesel
Berichten: 4948
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:46

KB12 schreef:
future_vet schreef:
Als je afrekent ga je akkoord met de prijs die ze op dat moment vragen. Take it or leave it.
Ik zou echt geïrriteerd zijn als ik zo’n klant aan m’n kassa zou hebben.


Ik ben pas geïrriteerd als ik een artikel aan het afrekenen ben, de webshop storing krijgt, vervolgens een reservering plaats voor een artikel, iemand stuur om het op te halen, en hetzelfde artikel ineens 140 euro duurder is. Er vervolgens over gediscussieerd wordt of ik wel recht heb om deze tas te kopen want er zijn genoeg anderen, oh en dan wordt hij in deze staat in de zak gepropt.
[ [url=m/isIt1b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier heeft de persoon ook nog 45 minuten kunnen wachten totdat hij gereinigd was. (Na er zelf wat gezegt te hebben)

En het is niet dat ik hier nooit wat koop, ik heb hier duizenden euro's het afgelopen jaar achtergelaten.


IK zou de tas terug brengen en geld terug nemen, mooi niet dat ik bij zo'n bedrijf nog ooit iets zou kopen.
Niet om de tas maar wel om dat achterbaks onderzoek.

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

Janine1990

Berichten: 43794
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:47

Mkango schreef:
Volgende keer willen ze, in plaats van er 45 minuten aan besteden om hem schoon te maken, vast ook wel gewoon even wat Dreft eroverheen gooien voor je. Bovendien kan de verkoopster er ook niks aan doen dat de onderkant vies is geworden; ze had misschien wel even de tas rondom kunnen bekijken voor ze hem in de zak deed, maar imo kun je de verkoopster dit niet kwalijk nemen. Het is netjes voor je opgelost.

En eerlijk, als je daar zo dwars doet als dat je hier doet, snap ik wel dat ze op een gegeven moment zeggen "je hóeft hem niet mee te nemen." :=

En wat is 70 euro op duizenden euro's, waar je ook héél veel paardenvoer voor had kunnen kopen? :')


Voor een relatief high-end company vind ik dit niet bepaald passend gedrag...
Die verkopen geen showroommateriaal voor een nieuwprijs (ik neem aan dat die tas tentoon gesteld heeft gestaan met zo'n onderkant), daarbij moeten dergelijke verkopers ook bekend zijn met 'high-end buyers' als je het mij vraagt...

Als ik daar de manager zou zijn, dan neem ik aan dat degene aan wie ik dien te rapporteren me dit soort grappen niet in dank af neemt. Dit schaadt het imago van een dergelijk bedrijf. Het is niet bepaald een Action te noemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110611
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:50

KB12 schreef:
future_vet schreef:
Als je afrekent ga je akkoord met de prijs die ze op dat moment vragen. Take it or leave it.
Ik zou echt geïrriteerd zijn als ik zo’n klant aan m’n kassa zou hebben.


Ik ben pas geïrriteerd als ik een artikel aan het afrekenen ben, de webshop storing krijgt, vervolgens een reservering plaats voor een artikel, iemand stuur om het op te halen, en hetzelfde artikel ineens 140 euro duurder is. Er vervolgens over gediscussieerd wordt of ik wel recht heb om deze tas te kopen want er zijn genoeg anderen, oh en dan wordt hij in deze staat in de zak gepropt.
[ [url=m/isIt1b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier heeft de persoon ook nog 45 minuten kunnen wachten totdat hij gereinigd was. (Na er zelf wat gezegt te hebben)

En het is niet dat ik hier nooit wat koop, ik heb hier duizenden euro's het afgelopen jaar achtergelaten.


Hun communicatie vind ik idd niet oké, maar deze tas had ik sowieso niet meegenomen als hij er zo uit ziet.
Voor zo'n hoog bedrag zou ik een tas willen die in perfecte conditie is.
Dat is ook wel een beetje je eigen schuld natuurlijk.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

KB12
Berichten: 516
Geregistreerd: 01-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-23 18:52

Mkango schreef:
Volgende keer willen ze, in plaats van er 45 minuten aan besteden om hem schoon te maken, vast ook wel gewoon even wat Dreft eroverheen gooien voor je. Bovendien kan de verkoopster er ook niks aan doen dat de onderkant vies is geworden; ze had misschien wel even de tas rondom kunnen bekijken voor ze hem in de zak deed, maar imo kun je de verkoopster dit niet kwalijk nemen. Het is netjes voor je opgelost.

En eerlijk, als je daar zo dwars doet als dat je hier doet, snap ik wel dat ze op een gegeven moment zeggen "je hóeft hem niet mee te nemen." :=

En wat is 70 euro op duizenden euro's, waar je ook héél veel paardenvoer voor had kunnen kopen? :')


In welk opzicht vindt jij mij dwars? De verkoopster kan er niets aan doen , en ben er alleen maar blij mee dat de tas gereinigd is. Overigens was ik daar ook niet bij dus ik kan niet dwars tegen haar gedaan hebben. Het gaat er om dat de 'vieze' tas oorspronkelijk zo aan mij verkocht zou worden. Het hele punt is dat er te veel betaald is, en er uiteindelijk ook nog een vieze tas zou arriveren. Zodra je hier achteraf iets van zou zeggen, of het product zelf zou reinigen en dit zou mislukken, zijn het gebruikerssporen en heb je geen poot meer om op te staan. Als jij ineens 40 euro te veel voor een ps dekje zou betalen, mag je er dan ook niets van zeggen, want tja wat is dit nou op duizenden euro's aan dekjes? Wat een vreemde redenatie is dat.
Laatst bijgewerkt door KB12 op 22-01-23 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 18:52

Janine1990 schreef:
Mkango schreef:
Volgende keer willen ze, in plaats van er 45 minuten aan besteden om hem schoon te maken, vast ook wel gewoon even wat Dreft eroverheen gooien voor je. Bovendien kan de verkoopster er ook niks aan doen dat de onderkant vies is geworden; ze had misschien wel even de tas rondom kunnen bekijken voor ze hem in de zak deed, maar imo kun je de verkoopster dit niet kwalijk nemen. Het is netjes voor je opgelost.

En eerlijk, als je daar zo dwars doet als dat je hier doet, snap ik wel dat ze op een gegeven moment zeggen "je hóeft hem niet mee te nemen." :=

En wat is 70 euro op duizenden euro's, waar je ook héél veel paardenvoer voor had kunnen kopen? :')


Voor een relatief high-end company vind ik dit niet bepaald passend gedrag...
Die verkopen geen showroommateriaal voor een nieuwprijs (ik neem aan dat die tas tentoon gesteld heeft gestaan met zo'n onderkant), daarbij moeten dergelijke verkopers ook bekend zijn met 'high-end buyers' als je het mij vraagt...

Als ik daar de manager zou zijn, dan neem ik aan dat degene aan wie ik dien te rapporteren me dit soort grappen niet in dank af neemt. Dit schaadt het imago van een dergelijk bedrijf. Het is niet bepaald een Action te noemen.
Je zegt het al: relatief high-end. Het is ook weer niet bepaald Harrods. Ik weet niet anders dan dat je bij de Bijenkorf ook "showroommateriaal" gewoon kunt kopen en daar in principe de volle prijs voor betaalt, tenzij er iets mis mee is. Laten we nou ook niet doen alsof het een tas van 10k is - op de schaal van designertassen en -kleding is dit wel een beetje de onderkant van de schaal, ondanks dat het wel een hoop geld is.

En dat je ergens veel geld uitgeeft, betekent niet dat je ook altijd gelijk hebt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Britta31, Chan88, DDD3, GoogleAdsense, Ik_is_Ik, MuffinX, Peachy, Pellelilly en 106 bezoekers