Morgenmiddag heb ik met een deel van de familie (14 personen) een high tea. Iedereen neemt iets mee. Ik mag soep en sandwiches/broodjes verzorgen.
3 personen hebben dieetwensen, namelijk:
- Vegetarisch
- Lactosevrij & geen varkensvlees
- Koolhydraatarm
Vegetarisch vind ik makkelijk. Ik eet vegetarisch en ik red me meer dan prima met soepen en lekkere broodjes/sandwiches. Geen varkensvlees is daarom ook geen enkel probleem.
Lactosevrij, daar heb ik geen ervaring mee. Moet ik dan bijvoorbeeld denken aan een broodje/sandwich met hummus en gegrilde groenten? Zoiets eet ik zelf ook graag. Brood is meestal lactosevrij, las ik, als dat gewoon brood is met een harde korst. Klopt dat? Niet dat ik hierin een domme fout maak...
Koolhydraatarm, daarbij zal de uitdaging met name in het brood zelf zitten, denk ik? Zouden jullie dan gaan voor koolhydraatbeperkt brood of dan liever géén brood? Naast soep en brood is er natuurlijk nog veel meer te eten, snacken en snaaien, maar een high tea lijkt me in een koolhydraatarm dieet een uitdaging...
Natuurlijk hoeft niet alles geschikt te zijn voor iedereen. Als er maar íets is wat binnen het dieet past.
Qua soep leek het me eenvoudiger. Geen aardappels o.i.d. verwerken in de soep en geen melkproducten met lactose gebruiken. Dan moet er nog genoeg overblijven.
Hebben jullie toevallig ideeën, recepten of tips?