Dresscode chique

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jermaine

Dresscode chique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 20:28

Op zaterdag 21/1 zijn we uitgenodigd voor het Nieuwjaarsfeest van het werk van mijn man. Dresscode is chique. In januari 2020 (voor Corona, in de tussenliggende jaren is het daardoor niet doorgegaan) had ik een zwart jurkje met cardigan en voelde mij underdressed. Doordat het 3 jaar geleden is weet ik niet meer precies wat iedereen droeg. Ik heb deze keer een lange jurk besteld, donkerblauw satijnen stof, one shoulder maar ik twijfel zo hard. Het gaat om deze: https://www.hugoboss.com/be/nl/avondjur ... 9_401.html
Ik wil deze keer niet overdressed zijn en twijfel ook of deze wel handig is tijdens het dansfeest. Ik heb eventueel ook een blauwe jumpsuit met kanten rug. Maar kan dit bij deze dresscode? Bijkomende info: ik heb een kniebrace dus een kort jurkje is niet echt een optie. Wie helpt mij de knoop door te hakken?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:35

Op het nieuwjaarsfeest van m’n mans werk waar ik gister was met dezelfde dresscode zou dit prima kunnen. De meesten hadden hun kerstjurkje aan (dus veel kant of glitter en donkere kleuren). De meesten hadden een jurk tot de knie aan maar met een kniebrace zou ik ook een lange jurk aantrekken denk ik.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:55

Ik was op het zelfde feest als Selina en daar kan wat jij laat zien prima!
Ik had zelf een kanten jurkje met 3/4 mouw, maar zag ook mensen met wat meer gala jurkjes.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 20:56

Eerlijk ik vind hem afschuwelijk, de kleur prachtig maar een beetje vormeloos.
Ik vind hem ook niet chique, ik weet niet of je een iets strakkere jurk kan dragen?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:01

Steppe schreef:
Ik vind hem ook niet chique, ik weet niet of je een iets strakkere jurk kan dragen?

Ik ook, geen gezicht ook met die laarzen. :')

Ik zou ook voor iets anders gaan, al is de kleur zeker mooi en geschikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:01

'Chique' is geen dresscode, dus al kom je aan in een badpak afgezet met diamanten, niemand die je wat kan maken. :') Maar een jump suit zou ook prima kunnen! Als je voor onder de knie gaat, zou ik ook voor echt lang gaan en niet voor midi (of het moet een asymmetrische jurk zijn).

Steppe schreef:
Ik vind hem vooral afschuwelijk gestijld in die foto's met die laarzen. := Denk dat het er met een paar hakken al heel anders uitziet, hoewel ik de lengte ook een beetje net niet vind, zeker voor zo'n evenement.

jermaine

Re: Dresscode chique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 21:08

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:14

Ik vind hem ook vormeloos en denk dat die bijna niemand complimenteert qua figuur. Vind t heel veel geld daarvoor.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:18

Veel te veel geld voor die jurk als je het mij vraagt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:19

Dresscode chique? Nog nooit van gehoord :o. Is t niet white tie oid?

De jurk is niet mijn smaak, maar wel geschikt voor het feest, denk ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:21

marleen_88 schreef:
Veel te veel geld voor die jurk als je het mij vraagt.

Dat vraagt ze niet :7.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:24

Wel, ik vind hem mooi in zijn eenvoud. Prachtige kleur en mij zou hij qua vorm juist complementeren. Dus dat is echt heel persoonlijk. Past m.i. ook prima in de dresscode.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:27

jermaine schreef:
Dit is de link naar Zalando, andere foto's met hakken. Ik zou er blauwe pumps onder dragen.https://www.zalando.be/hugo-kassie-cock ... d-k11.html
Ik ben maar 1,62m dus valt langer dan bij de modellen.
Ik vind hem er daar al anders uitzien inderdaad. :j

En wbt dat 'vormeloze': gelukkig sta je niet de hele avond stil met je armen naast je lichaam. :)) Denk dat als je beweegt hij alweer heel anders toont.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:28

Steppe schreef:

Idd dat vormloos herken ik wel

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:34

Echt chique vind ik hem niet, maar als jij je er goed in voelt dan kan het best, zeker met je pumps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:44

Guinevere schreef:
Echt chique vind ik hem niet, maar als jij je er goed in voelt dan kan het best, zeker met je pumps.
Maar dat is ook meteen het probleem met zo'n non-dresscode: iedereen vindt iets anders chique. Is het nou gewoon white tie of black tie, weet iedereen waar 'ie aan toe is, in plaats van al die "hippe," moderne onzin waarbij niemand nou weet wat 'ie aan moet en de ene helft van je gezelschap zich underdressed voelt, terwijl de andere helft zich overdressed voelt en iedereen zich vooral ongemakkelijk voelt. :=

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:47

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 22:59

Misschien als je die sjaal om je middel knoopt dat er meer vorm inzit.
Ziet er idd beter uit met pumps.
Maar als jij hem mooi vindt en je er goed in voelt gewoon doen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:14

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:20

jermaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 23:59

Ik vind hem bij mezelf eigenlijk niet vormeloos maar ik snap wat jullie bedoelen. Het is inderdaad een ruime dresscode wat het lastig maakt om in te schatten of de jurk in het plaatje zou passen. Bedankt iedereen voor de feedback, ik neem het mee.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 00:13

Bij ons was het voornamelijk ook glitter, kant en wat veel dames ook tijdens kerst aan hadden. Prachtige jumpsuit met wat wijdere pijp en kanten rug doet het altijd goed. Persoonlijk beweeg ik me daar ook fijner in omdat ik weet dat jumpsuits me goed staan. Dus heel geen gekke keuze TS.

Wat betreft de Hugo, het moet idd je smaak zijn. De kleur is in ieder geval prachtig. Zelf zou ik kijken naar een mooie fijne riem om hem persoonlijker te maken. Iets wat matcht bij je tasje en schoenen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 08:37

SCC schreef:

Perfect voor black tie. Een dresscode die wel daadwerkelijk bestaat :)).

Ladyson schreef:
SCC schreef:

Oh nee dit vind ik dan weer veels te overdressed voor deze dresscode.

De jurk die je hebt lijkt me prima en een jumpsuit lijkt mij minder geschikt. Denk bij chique aan een beetje glanzende stoffen inderdaad.

Kijk, daar ga je al. Chique is zo multi-interpretabel. Er zijn ook mensen die een fleecetrui chiq vinden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 08:46

_San87_ schreef:
Kijk, daar ga je al. Chique is zo multi-interpretabel. Er zijn ook mensen die een fleecetrui chiq vinden.

Ja wat een flut dresscode.. Dat wordt zo anders geïnterpreteerd door iedereen. De één komt in fleecetrui met afritsbroek en bergschoenen en de ander helemaal rode loper high fashion.

Google: “Een dresscode voorkomt sowieso dat gasten underdressed of juist zwaar overdressed komen.”

Dat werk je met “chique” juist in de hand. :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 10:03

jermaine schreef:
Dit is de link naar Zalando, andere foto's met hakken. Ik zou er blauwe pumps onder dragen.https://www.zalando.be/hugo-kassie-cock ... d-k11.html
Ik ben maar 1,62m dus valt langer dan bij de modellen.

Ik vind het jurkje ook mooi in zijn eenvoud. Maar dat model.... (niet het model jurkje, maar degene die het showt) complementeert het jurkje zeker niet. Staat er zakkerig en chagrijnig bij. :D :D
Belangrijk is ook dat jij je er prettig in voelt. Dat maakt het jurkje dan ook gelijk mooier