Airco bevestigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xbelieveitx

Airco bevestigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 21:59

Hoihoi Bokkers!

Ik woon sinds vorig jaar in een heel leuk Bakhuisje! Nu ben ik er echter achtergekomen dat mijn huisje niet zo goed is geïsoleerd. Met de huidige gasprijzen erg vervelend maar in de zomer ook niet prettig. Afgelopen zomer was het met regelmaat 35 graden in huis en als iemand die niet tegen hitte kan is dit echt niet fijn.

Nu wil ik graag een mobiele airco neer gaan zetten van de zomer maar ik zit een beetje met hoe ik de slang ga bevestigen. Omdat ik in het buitengebied woon heb ik altijd een hor voor mijn ramen, anders heb ik ik heel veel vliegen en muggen binnen. Zijn er hier mensen die hier ook ervaring mee hebben en een handige constructie hebben bedacht wat niet al te moeilijk te maken is?
Afbeelding

little_birdy

Re: Airco bevestigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:28

Ik weet niet wat je budget is maar een mobiele airco werkt echt heel slecht.
Als je het geld hebt kun je misschien een split unit airco laten installeren?
Dan kan je verwarmen in de winter en koelen in de zomer

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:30

Wij hebben 2 mobiele aircos waar we heel blij mee zijn die het prima doen (merk = Delonghi). Beneden gaat de slang via het kattenluik naar buiten. Wij hebben geen kat, luik zat er nog in van vorige bewoners. Boven op de slaapkamer gebruiken wij zo'n ding om het raam heen:
https://www.bol.com/nl/p/trendosa-raama ... androidapp
Is bedoeld om lucht tegen te houden uit het raam dat op een kier staat voor die slang, maar houdt ook ongedierte buiten ;).
Weet wel dat mobiele aircos echt voor kleine ruimtes zijn, anders werken ze vrijwel niet.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 01:31

Wij hebben een plaat hout op maat gezaagd en die voor het raam gezet. Met een gat voor de slang.

Zo geen last van muggen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 01:37

Wij hadden een huis met de woonkamer onder het dak en was bloedheet. Toen ook een mobiele airco gekocht.
Wij hebben een plank gezaagd die precies in raam opening paste en gat voor de slang. Het houdt muggen tegen, maar ook de warmte.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 08:13

Beter geen mobiele airco aanschaffen maar een split airco. Werkt veel beter en heb je ook ‘s winters plezier van.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 08:50

Wij hebben een grote kartonnen plaat met daarin de afvoerslang tegen de raamopening geplaatst

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 09:08

Ik zou kijken of je een pir isolatieplaat aan kunt komen. Ze zijn wel bij de gamma te koop, maar dan een heel pak. Vaak heeft iemand nog wel een plaat over.
Die kun je zelf op maat snijden en er ook een gat voor de slang in maken.
Dan hou je de hitte nog wat buiten, ipv dunne constructies zodat de airco nog harder moet werken door de hitte die je weer binnen laat.

Maar ik zou zelf als je de mogelijkheid hebt voor een split unit gaan.
Mijn moeder heeft ook zo'n ding. Een krachtige.
Maar die krijgt het van 30 net terug naar 26 met die hittegolven. En dan staat hij dag en nacht te blazen met veel herrie.
Duur en niet comfortabel.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 09:55

Ik heb deze airo https://www.tristar.eu/nl-nl/tristar-pr ... r-ac--5562.
Ben er echt blij mee, heb een redelijk grote huiskamer met keuken en het wordt heerlijk koel.
Had er eerst een van 7000 btu maar dat was niets.
Ik kan hier geen vast airco ophangen, die had ik van mijn vorige huis maar met geen mogelijkheid is die te plaatsen.

Edit,
Ik heb nu even zo’n raamafsluiting van de Action voor mijn raam, werkt met een rits want heb geen handig iemand in de omgeving die een triplex plaat kan maken met een gat :')