We hebben een vaatwasser maar her en der wassen we losse dingen even met de hand af. Maar een grote ergernis zijn theedoeken die dus alleen vocht verspreiden ipv opnemen. Ik heb nu diverse geprobeerd van Albert Heijn, Hema, Blokker etc maar het is het allemaal niet.
Altijd eerst theedoeken wassen, zonder wasverzachter en aan de lucht laten drogen voor gebruik en dit op dezelfde manier herhalen als ze vies zijn. Ze drogen altijd slecht in het begin.
Ja ik was ze wel maar gewoon in mijn was erbij met wasverzachter daarna hang ik ze op. Ze moeten dus apart eigenlijk?
Rongyos
Geplaatst: 11-01-23 16:32
Geen wasverzachter gebruiken
Suliko
Geplaatst: 11-01-23 16:33
Ja, wasverzachter zorgt ervoor dat de vezels weer sluiten waardoor ze niet drogen. Azijn kan je er wel bij doen, dit maakt ze juist meer absorberend (en werkt ook als een natuurlijke wasverzachter + houdt je wasmachine schoon, de azijngeur merk je niets van).
Lindor92
Geplaatst: 11-01-23 16:33
Wasverzachter zorgt ervoor dat er geen vocht opgenomen wordt.
Kan ik mn huidige theedoeken nog ‘redden’ of zijn die nu reddeloos verloren?
MareVeer
Geplaatst: 11-01-23 16:36
Vreselijk irritant, ik herken het. Ik heb een setje keukendoeken hangen voor de sier, maar voor afdrogen gebruik ik van die microvezeldoeken vd Action, probleem opgelost
Ik zou doen alsof ze nieuw zijn, tijdje in de azijn leggen en dan wassen zonder wasmiddel. Als het dan nog niet helpt...
Boras
Geplaatst: 11-01-23 16:40
Aight schreef:
Martine schreef:
DDDDD theedoeken
Deze. En inderdaad wassen van te voren.
Mijn oude moedertje zweerde ook bij DDDDD
Nicjuh_
Geplaatst: 11-01-23 16:44
Ik heb er van hema en action, drogen prima! Ik zie het al enkele malen voorbij komen, maar ook mijn tip. Wassen met azijn. Ik doe ze altijd op 90 graden, klein beetje zeep, flinke scheut azijn. Is meteen de wasmachine grote deels gereinigd.
Suliko
Geplaatst: 11-01-23 16:46
Mars schreef:
Oo wat erg dat ik dat niet wist
Kan ik mn huidige theedoeken nog ‘redden’ of zijn die nu reddeloos verloren?
Ja, zeker! Het is gewoon een laagje wat erop komt waardoor de vezels niet meer absorberen, na weken in azijn of paar keer wassen met azijn is dat helemaal opgelost en heb je prima absorberende handdoeken.
Naast de goede tip van GEEN wasverzachter te gebruiken, zijn theedoeken met (een deel) linnen de allerfijnste. Maar ook mijn theedoeken van de action en Hema werken prima. Ik gebruik nooit wasverzachter, wel een scheut natuurazijn.
Ik zweer bij mijn linnen theedoeken van PUUR lifestyle. Maar die mogen dus echt nooit in de droger! Ik was ze momenteel nog op 60 graden met mijn handdoeken, maar ik overweeg een aparte linnen-textiel-was op 40 graden te gaan draaien.