Sinds enkele maanden ondervinden wij problemen met een website waarop wij bestanden moeten uploaden. De eerste 1 of 2 uploads werken. Daarna krijg ik deze foutmelding:
De bewerking kan niet worden voltooid. Bewerking niet toegestaan (NSPOSIXErrorDomain:1)
De vorige keer dat ik dit aangaf is dit bekeken en kreeg ik een bericht: Werkt het nu? Inderdaad, het werkte, dus prima! Maar sinds deze week is het weer zo ver dat het niet lukt en krijg ik te horen dat het wel zal liggen aan onze iMac zelf want wij zijn de enigste met dit probleem. Nu ga ik niet ontkennen dat het niet aan ons kan liggen. Maar uit de foutmelding maak ik op dat het de website zelf is die een foutmelding geeft? Voor ik de computer onnodig binnen steek en hier veel geld aan geef, wil ik graag even horen of iemand eventueel aan de hand van deze foutmelding kan zien of het aan ons of de website ligt.
Yessy
Geplaatst: 10-01-23 00:05
Wat bijzonder dat het specifiek aan jouw computer zou liggen. Geven verschillende browsers hetzelfde probleem?
Edit: een snelle Google search op de foutmelding geeft een reeks aan websites met mogelijke oplossingen, zoals niet gebruiken van vpn en je firewall instellingen veranderen. Ik ga er vanuit dat je dat allemaal al geprobeerd hebt?
Alles is al gecontroleerd. Ik vind het vooral erg gek dat het voor enkele uploads goed gaat en dan blokkeert die weer. Of: Wij uploaden 1 document. Het moment dat zij dit document in verwerking zetten, kunnen wij weer 1 document uploaden voor het probleem zich voor doet. Moest het aan de computer liggen zou ik eerder denken dat wij dan of niets meer kunnen uploaden of dat bewerkingen zoals het verwerken van een upload geen invloed mogen hebben. Het kan prima dat er ook iets niet helemaal soepel gaat met de computer hoor, maar ik vind het hele: Soms gaat het wel, dan weer niet en het: Op hetzelfde moment kan document 1 wel maar document 2 niet. Maar als wij document 1 in verwerking zetten dan komt document 2 wel door, een raar verhaal.
SCC
Geplaatst: 10-01-23 00:18
tip: geef ook even aan om wat voor website het gaat. misschien zijn er meer met problemen.....
Ik denk persoonlijk dat het NIET aan de iMac ligt in jouw geval. maar dat het een fout is binnen de website waar je mee bezig bent. Ik heb zoiets ook met bepaalde sites van vacatures als ik mijn motivatie en cv wil uploaden. Zowel werken via safari of google maakt dan ook geen verschil.
Moet toegeven dat ik soms een fout heb via de MacBook of iPhone als ik op bepaalde sites wil komen, maar dat heeft te maken dat ze automatisch websites blokkeren waar geen beveiligingscertificaat op zit.... En het updaten naar de nieuwste software wil soms ook wel eens helpen (net als het wissen van cookies)
En naast dat het probleem toch aan de website ligt, kan het probleem ook nog bij je router of provider liggen of de hosting ('computer'/netwerk waar website staat) van de website. Eigenlijk is de kan klein dat het aan je computer zelf ligt.
Ik zou zeggen dat het sowieso aan de website moet liggen als jij het vanuit meerdere browsers hebt geprobeerd. Wat je als laatste test zou kunnen doen is uploaden vanaf een andere computer, als je ergens een laptop kan lenen bijvoorbeeld. Je zou ook bv Virtualbox kunnen gebruiken om binnen Mac os nog een versie van Linux of Windows te installeren en via daar uploaden.
Anoniem
Geplaatst: 10-01-23 08:17
Bowo schreef:
Als ik Google lijkt het toch vanuit je apparaat te komen.
Ik ga eens zoeken. Nu is dit een werk computer en het enigste dat er is op geïnstalleerd is alles van Word, Excel etc. Geen andere programma’s of apps. Hij is vrij leeg eerlijk gezegd. Ik ga even zoeken wat misschien de boosdoener kan zijn.