Vinted, tips en trucs?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnebloem18

Berichten: 24969
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Vinted, tips en trucs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-23 20:43

We zijn deze vakantie aan het opruimen geweest en we hebben best wel wat spullen die we willen verkopen.

Nu begrijp ik dat verkoop via Vinted best goed loopt dus dat ben ik gaan proberen.

1 paar laarsjes is nu verkocht en ik ben langzaam wat dingen aan het plaatsen.

Hebben jullie nog tips om spullen sneller te verkopen? Heeft het zin om iets er op te zetten voor 3 a 4 euro, kan dat uit?

Ook zag ik dat je spelletjes en puzzels kan verkopen, loopt dat een beetje.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:59

Ik doe vaak de bundels aan zodat mensen korting krijgen als ze meer producten van je kopen. En een beetje kijken wat de andere aanbieders doen. Ik vind Vinted erg fijn

Appeltje00

Berichten: 5044
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Vinted, tips en trucs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:59


_Charlot
Berichten: 1283
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Vinted, tips en trucs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:21

Ik heb al veel gekocht en verkocht op vinted.
De prijzen zijn misschien wat laag, maar altijd beter als niets of weggooien.

Bundelkorting werkt vaak wel goed!

Alja

Berichten: 25945
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Vinted, tips en trucs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:34

Ik heb er miss wel 500 dingen opstaan van een euro, elke euro is er eentje :+

zonnebloem18

Berichten: 24969
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-23 22:48

Appeltje00 schreef:
Wellicht heb je hier wat aan: [LZP] Ervaring met vinted

Ah dank je, die kwam ik ondanks zoeken op de naam vinted op 1 of andere manier niet tegen.

pmarena

Berichten: 48916
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Vinted, tips en trucs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:52

Het hangt er ook een beetje vanaf hoe makkelijk je pakjes weg kan brengen. Heb je op loopafstand je pakketpunten zitten dan is het toch weer anders dan wanneer ze zoals hier al snel 10km verderop zitten en je er niet dagelijks langs komt.

Ik zet er in principe geen dingen op voor minder dan 4 euro, want dat vind ik de moeite van inpakken en wegbrengen echt niet waard...ik zal een beetje voor 1 euro in gaan lopen pakken en met de auto op pad gaan, doeiii dan kost het meer dan het oplevert :=

_Charlot
Berichten: 1283
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:56

pmarena schreef:
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe makkelijk je pakjes weg kan brengen. Heb je op loopafstand je pakketpunten zitten dan is het toch weer anders dan wanneer ze zoals hier al snel 10km verderop zitten en je er niet dagelijks langs komt.

Ik zet er in principe geen dingen op voor minder dan 4 euro, want dat vind ik de moeite van inpakken en wegbrengen echt niet waard...ik zal een beetje voor 1 euro in gaan lopen pakken en met de auto op pad gaan, doeiii dan kost het meer dan het oplevert :=


Mensen kopen vaak ook niet voor een paar euro, omdat de verzendkosten dan hoger zijn.
Ik zie toch vaker bundels voorbij komen.

En wegbrengen is vaak prima te combineren met boodschappen doen, of op de terugweg van werk.

Ik rij ook niet alleen voor een pakketje naar een pakketpunt. :+

Azmay
Berichten: 18034
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Vinted, tips en trucs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:00

Pakketpunt van Homer zit hier een beetje op een onhandige plek waardoor ik er wel echt voor moet rijden, maar ik bestel toch wel veel via Vinted. Verkopen heb ik van de week voor het eerst gedaan en dat beviel ook heel goed.

Moet zeggen dat ik er vaak meer en voor een leukere prijs vind dan op marktplaats, dus kijk er net iets te vaak O:)

pmarena

Berichten: 48916
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:00

_Charlot schreef:
pmarena schreef:
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe makkelijk je pakjes weg kan brengen. Heb je op loopafstand je pakketpunten zitten dan is het toch weer anders dan wanneer ze zoals hier al snel 10km verderop zitten en je er niet dagelijks langs komt.

Ik zet er in principe geen dingen op voor minder dan 4 euro, want dat vind ik de moeite van inpakken en wegbrengen echt niet waard...ik zal een beetje voor 1 euro in gaan lopen pakken en met de auto op pad gaan, doeiii dan kost het meer dan het oplevert :=


Mensen kopen vaak ook niet voor een paar euro, omdat de verzendkosten dan hoger zijn.
Ik zie toch vaker bundels voorbij komen.

En wegbrengen is vaak prima te combineren met boodschappen doen, of op de terugweg van werk.

Ik rij ook niet alleen voor een pakketje naar een pakketpunt. :+


Ik had het in ieder geval dermate vaak dat ik er daarom mee gestopt ben.

_Charlot
Berichten: 1283
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Vinted, tips en trucs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 17:40

@pmarena, dat is wel begrijpelijk hoor! Zonde van je tijd en benzinekosten dan.

zonnebloem18

Berichten: 24969
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Vinted, tips en trucs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-23 17:42

Homerr zit hier in het centrum, daar kom ik normaal gesproken maar 1 keer in de maand ofzo. Gelukkig zit er 1 heel dicht bij mijn werk dus dat is wel goed te doen. Al zag ik dat je verschillende postbedrijven ook uit kan vinken als optie.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:14

Alja schreef:
Ik heb er miss wel 500 dingen opstaan van een euro, elke euro is er eentje :+


En weggooien is zonde :o

Durven jullie iets te kopen bij iemand zonder reviews? Ook nog uit Frankrijk..

Azmay
Berichten: 18034
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:18

x_Milou schreef:
Alja schreef:
Ik heb er miss wel 500 dingen opstaan van een euro, elke euro is er eentje :+


En weggooien is zonde :o

Durven jullie iets te kopen bij iemand zonder reviews? Ook nog uit Frankrijk..

De verkoper krijgt het geld pas als jij zegt dat het ok is. Anders krijg je het terug volgens mij.
Maar alles wat via parijs gaat blijft daar wel ellendig lang hangen en er is ook wel eens iets nooit aangekomen bij mij.

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 23:23

Azmay schreef:
x_Milou schreef:


En weggooien is zonde :o

Durven jullie iets te kopen bij iemand zonder reviews? Ook nog uit Frankrijk..

De verkoper krijgt het geld pas als jij zegt dat het ok is. Anders krijg je het terug volgens mij.
Maar alles wat via parijs gaat blijft daar wel ellendig lang hangen en er is ook wel eens iets nooit aangekomen bij mij.


Hmm dankje.
Krijg je dan ook gewoon je geld terug? Als het niet aankomt?
Is dat makkelijk te regelen?

Ik heb tot nu toe alleen nog maar bestellingen gedaan die gewoon goed waren. Maar dit gaat om dure schoenen.

_Nadia_

Berichten: 2679
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Vinted, tips en trucs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:35

Hou er rekening mee dat als het niet goed is dat je dan zelf moet betalen om t terug te sturen.
Als t niet aan komt krijg je je geld terug ja.

Gitana

Berichten: 2736
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:46

Vinted loopt bij mij supergoed.
Als ik mn best doe verkoop ik best veel per week. Het nadeel vind ik alleen dat veel via mondial relay wordt verstuurd en die moet je uitprinten, dpd moet je ook printen, en ik heb geen printer :+
En ik vind het erg jammer dat paardenspullen zoals hoofdstellen of halster niet via vinted verkocht mogen worden. Ik heb daar nu 2 waarschuwingen voor gehad want ik wist het echt niet. Maar als je daar over heen gaat wordt je account dus permanent geblokkeerd :* paardrijkleding enzo mag natuurlijk wel.