Pakket in container

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flooooo
Berichten: 2606
Geregistreerd: 11-06-10

Pakket in container

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-23 14:45

Mijn man heeft een tijd terug iets uit het buitenland besteld met een lange levertijd. Nu is het donderdag geleverd maar schijnbaar in de papiercontainer die vrijdagochtend geleegd is. Wij hadden donderdag de brievenbus niet geleegd omdat we ook nog geen pakket verwachten (zou pas februari worden) en ook niet op andere post rekenden. Waarschijnlijk is het pakket dus weg. Dit terwijl er prima bij de buren kan worden aangebeld (zijn wegens ziekte/pensioen vrijwel altijd thuis) of het onder de overkapping mag.
Pas had ik ook al een doos met schoenen en een doos met kleding op de oprit liggen.
Kunnen we hier iets mee richting post NL?
Ik vind de papiercontainer namelijk niet echt een goede plek voor een pakket. Heb de bezorger de vorige keer ook aangesproken op het leveren op de oprit, normaal hebben we een vaste bezorger en die mikt alles onder de overkapping met mijn toestemming. Scheelt ons beiden tijd.

moonsparkle
Berichten: 22200
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:51

Wij krijgen soms daarna bericht met het ligt in de kliko, daar ben ik ook niet blij mee want er komen best veel mensen door de straat die mogelijk kunnen zien dat er iets wordt ingelegd

ellepel

Berichten: 47853
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 14:53

ik geef juist altijd aan dat het pakket in de papiercontainer kan :')

je kunt een klacht indienen,maar waarschijnlijk hoor je daar nooit meer wat van.

Jojoju

Berichten: 3808
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:00

Ik vond een keer mijn pakket in de regen voor mijn deur ;(

Wel vervelend dat je pakket waarschijnlijk weg is joh! Weet niet of je er wat mee kunt eigenlijk

Echwel

Berichten: 12633
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:04

Citaat:
. Wij hadden donderdag de brievenbus niet geleegd omdat we ook nog geen pakket verwachten


Stond het niet in de app dan

Veldbloem

Berichten: 504
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:15

Frustrerend, zo'n actie! Ik heb in de post nl app wel de optie ""afgesproken plek" aangevinkt, in de bezorgvoorkeuren.
Omdat het bij mij ook een aantal keer niet goed ging, en het standaard antwoord van post nl is dat alleen de verzender een klacht kan indienen, heb ik een voorbeeldbrief van de ACM gedownload, waarmee je ook als ontvanger kunt reclameren.
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... kket-brief
Misschien heb je daar iets aan.

kinel
Berichten: 2216
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Pakket in container

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 15:42

Ik werk zelf in de logistiek en wij moeten opmerkingen van mensen op het adreslabel arceren. Je wilt niet weten waar pakketten overal neergezet mogen worden. En ja dus ook in de kliko. Of pakket van 12 Kilo staat dan bij mag over de poort gegooid worden. :Y)
En dan spreek ik over 12 kilo dierenvoer.

Ibbel

Berichten: 49914
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Pakket in container

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 16:05

@TS: jij zult bij de afzender, waar je het product gekocht hebt, moeten reclameren dat het product niet aangekomen is bij je. De afzender/verkoper moet dit oplossen met de verzender én zal een nieuw product moeten leveren. Afzender is nl in gebreke gebleven, hij heeft niet geleverd. Dat dat komt omdat hij een pakketdienst gekozen heeft die niet deugt is zijn probleem.

daantjuhhh

Berichten: 27392
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:00

Ibbel schreef:
@TS: jij zult bij de afzender, waar je het product gekocht hebt, moeten reclameren dat het product niet aangekomen is bij je. De afzender/verkoper moet dit oplossen met de verzender én zal een nieuw product moeten leveren. Afzender is nl in gebreke gebleven, hij heeft niet geleverd. Dat dat komt omdat hij een pakketdienst gekozen heeft die niet deugt is zijn probleem.

In dit geval heeft hij dus wel geleverd. Het is ook daadwerkelijk geleverd. Alleen in de kliko.
Ik zou zelf contact opnemen met post.NL en dan kijken waar het schip strand

MaritB

Berichten: 8707
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:03

daantjuhhh schreef:
Ibbel schreef:
@TS: jij zult bij de afzender, waar je het product gekocht hebt, moeten reclameren dat het product niet aangekomen is bij je. De afzender/verkoper moet dit oplossen met de verzender én zal een nieuw product moeten leveren. Afzender is nl in gebreke gebleven, hij heeft niet geleverd. Dat dat komt omdat hij een pakketdienst gekozen heeft die niet deugt is zijn probleem.

In dit geval heeft hij dus wel geleverd. Het is ook daadwerkelijk geleverd. Alleen in de kliko.
Ik zou zelf contact opnemen met post.NL en dan kijken waar het schip strand


Ik heb bij een dochteronderneming gewerkt en alleen klachten van de verzender worden in behandeling genomen. Ook als het wel geleverd is.. Dus melden bij de verkoper en dan verder afwachten.

Exitium

Berichten: 7398
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:23

daantjuhhh schreef:
Ibbel schreef:
@TS: jij zult bij de afzender, waar je het product gekocht hebt, moeten reclameren dat het product niet aangekomen is bij je. De afzender/verkoper moet dit oplossen met de verzender én zal een nieuw product moeten leveren. Afzender is nl in gebreke gebleven, hij heeft niet geleverd. Dat dat komt omdat hij een pakketdienst gekozen heeft die niet deugt is zijn probleem.

In dit geval heeft hij dus wel geleverd. Het is ook daadwerkelijk geleverd. Alleen in de kliko.
Ik zou zelf contact opnemen met post.NL en dan kijken waar het schip strand

Als je als geadresseerde geen toestemming gegeven hebt voor die levering (neerzettoestemming) is er niet geleverd. Zelfde als het pakket bij de buren afgegeven wordt, dan is er ook nog niet geleverd (tenzij je aangegeven hebt dat er bij die specifieke buren afgeleverd mocht worden). Pas als het pakket in jouw bezit is of in het bezit van een door jou aangewezen derde, is een pakket afgeleverd.

marleen_88

Berichten: 14384
Geregistreerd: 21-05-04

Re: Pakket in container

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:25

Jeetje, wat zul je balen zeg!

chanicha

Berichten: 12435
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:26

Onze dochter heeft de bestelling vergoed gekregen, waren dure schoenen voor haar man en het pakket was zo neergezet ergens maar was weg.
Zou sowieso een klacht indienen en de verzender contacten.

Kidde
Berichten: 3570
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Pakket in container

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:33

Als je een account heb kun je als het goed is aangeven waar je pakket neergelegd mag worden als je er niet bent

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 43123
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Pakket in container

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 18:37

Gadver wat klote :\.

Ik laat pakketjes altijd bij een pakketpunt bezorgen. Geen zin in dit soort gedoe.

maaikemuis
Berichten: 5356
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:00

daantjuhhh schreef:
Ibbel schreef:
@TS: jij zult bij de afzender, waar je het product gekocht hebt, moeten reclameren dat het product niet aangekomen is bij je. De afzender/verkoper moet dit oplossen met de verzender én zal een nieuw product moeten leveren. Afzender is nl in gebreke gebleven, hij heeft niet geleverd. Dat dat komt omdat hij een pakketdienst gekozen heeft die niet deugt is zijn probleem.

In dit geval heeft hij dus wel geleverd. Het is ook daadwerkelijk geleverd. Alleen in de kliko.
Ik zou zelf contact opnemen met post.NL en dan kijken waar het schip strand


Nope, zo werkt het niet. Een pakket ergens neerzetten is niet hetzelfde als leveren. En de enige partij die hier iets aan kan en moet doen is de verzender. Die moet de klachtenprocedure opstarten en je een nieuw item toesturen.

Popstra
Berichten: 14424
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Pakket in container

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:15

Ik laat mijn paketten enkel nog naar afleverpunten sturen. Kun je het zelf ophalen wanneer je tijd hebt en er toch langs komt, hoef je niet thuis te blijven en ook beter voor het milieu.

Achterom
Berichten: 23201
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 20:41

Popstra schreef:
Ik laat mijn paketten enkel nog naar afleverpunten sturen. Kun je het zelf ophalen wanneer je tijd hebt en er toch langs komt, hoef je niet thuis te blijven en ook beter voor het milieu.

Mwah, hier zijn geen pakketpunten waar ik langs kom hoor :n ik moet er altijd speciaal voor rijden, dus dat is helemaal niet zo goed voor het milieu. Want wat is vervuilender, als ik er speciaal voor rijd, of als de pakketbezorger het meeneemt in zijn route?
Maar goed, ik woon dan ook in de middle of nowhere :+

@TS: dat is mooi vervelend! De tip van Veldbloem vond ik een goede :j ik zou dan ook op twee paarden wedden: de verzender inlichten en proberen zo ver te krijgen dat hij een procedure start, maar ook zelf een brief sturen aan de hand van dat voorbeeld.

Popstra
Berichten: 14424
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Pakket in container

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:04

Ik woon ook buiten, de bezorger moet dan voor mij een heel eind om. Er zijn in het dorp heel veel pakketpunten. Supermarkten, Hema, Primera...
Ik of mijn man rijden dagelijks door het dorp dus ja, voor ons is het makkelijk en voor het milieu beter

Exitium

Berichten: 7398
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Pakket in container

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:42

Het is heel situational. Hier heeft PostNL een pakketpunt in het dorp, maar dat is letterlijk 200 meter verderop. Dat maakt dus geen verschil qua milieu. Alle andere bezorgers hebben geen pakketpunt in het dorp, dan kom je een dorp verderop uit waar ik enkel 's avonds als die punten al gesloten zijn soms langs kom. Daar zou ik dan alsnog apart voor moeten rijden.

Mirranda

Berichten: 1727
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:46

Herkenbaar!!
Mooie Ariats besteld en DHL heeft het pakket ook in de papiercontainer gedaan. Ik had op woensdag mijn brievenbus niet geleegd, dus geen kaartje gezien. Donderdagochtend vroeg trek ik de kliko naar de straat en donderdagmiddag laat ontdek ik dus pas het kaartje met opmerking :o

Je kunt de leverancier melden en die regelt dit dan met DHL. Daar heeft DHL gewoon een procedure voor.
Ik kreeg heel snel een nieuwe doos schoenen geleverd.

chanicha

Berichten: 12435
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:22

DHL is hier sowieso een drama en als ik zie dat het via hen verzonden wordt bestel ik het niet :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 43123
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:23

chanicha schreef:
DHL is hier sowieso een drama en als ik zie dat het via hen verzonden wordt bestel ik het niet :n

Same.

Juut

Berichten: 6937
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:35

Ik zou dus ook rustig in de papierbak durven laten leveren :')
Liever haal ik op bij een pakketpunt, maar helaas kan niet alles daar afgeleverd worden. En ook helaas is niet alle bezorgmomenten te plannen. Dus soms is het een verrassing bij welke buren het ligt. -O-

conejo

Berichten: 1419
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:37

chanicha schreef:
DHL is hier sowieso een drama en als ik zie dat het via hen verzonden wordt bestel ik het niet :n


Hier inmiddels die overdag bezorgd weet hoe en wat, maar die in de avond echt heel bijzonder. Hebben een groene brievenbus aan de weg staan waar een klein pakketje in past. Hadden wat besteld wat bestempeld was als brievenbuspost. Zit er op een gegeven moment een brief in de brievenbus dat we niet thuis waren (er is eigenlijk altijd wel iemand thuis, maar wist heel zeker dat mijn man thuis was) en dat pakken niet bezorgd kon worden.

Volgende dag ook in de avond weer bezorgd zat het pakketje in de zelfde brievenbus als waar de avond er voor het briefje in zat.

Maar on topic. Ik zou idd ook zowel post nl een klacht in dienen en vooral niet laten afschepen. En bij de gene bij wie er besteld is melding maken.