Mag ik nog sociaal onhandig zijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

axel_1997

Mag ik nog sociaal onhandig zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-23 13:58

Eigenlijk was er niet eens zo veel aan de hand. Maar het zit me gewoon dwars. Sorry dat het nogal een vaag verhaal is.

Het begon heel simpel. Ik vroeg iemand om een foto van mij te maken. Want mijn armen zijn te kort om een heel paard in een selfie te vangen. Alleen pakte ik het niet helemaal handig aan waardoor het voor mijn gevoel een beetje awkward en vooral onpraktisch werd (foto op de verkeerde telefoon). "Oké, niets aan de hand. Nu niet creepy overkomen." Maar natuurlijk werd het alleen maar erger (al was er in feite nog steeds niets aan de hand). Vervolgens samen een oplossing bedacht. whatsapp aan iemand anders gestuurd om het op te lossen, oplossing geslaagd, probleem opgelost. Twee dagen later lees ik dat bericht terug en denk ik: "Wauw als je niet door hebt dat dit over een paard gaat...." Niet handig.

Zeg me alsjeblieft dat jullie ook wel eens zo'n situatie meemaken die alleen maar ongemakkelijker wordt wat je ook doet en dat je ook als man in de 21e eeuw nog sociaal onhandig mag zijn. :=

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

"Always try to be nice, but never fail to be kind"-Doctor Who-

Elmo

Re: Mag ik nog sociaal onhandig zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:01

Eerlijk gezegd snap ik bar weinig van bovenstaand verhaal :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:01

Ik volg het verhaal niet...

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:02

Het lukt je nu nog steeds :=

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-23 14:03

ja klopt ik heb veel details weggelaten

Als je niet voor de lol op je paard stapt... kan je beter op de grond blijven staan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:06

Dus je vroeg iemand om een foto te maken van jou en je paard omdat een selfie niet lukte maar die persoon maakte vervolgens een foto met haar telefoon waardoor je verplicht werd om gegevens uit te wisselen maar je heb het gevoel dat ze meer van je wil?

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-23 14:09

Ongeveer. Alleen wilde ik juist geen gegevens uitwisselen om die indruk van mijn kant niet te wekken. Dus een gemeenschappelijk contact gevraagd om ze door te sturen. Alleen dat appje zag er dus ook onhandig uit. jij leest goed tussen de regels.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:14

Damn, wat ben je onhandig bezig. :')

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:18

Goh Napie hoe heb je dat uitgevogeld? :+
Dus je hebt via via gevraagd om die foto door te sturen omdat je haar niet het verkeerde idee wilde geven door je nummer even te geven? :')
Laatst bijgewerkt door Anastasia24 op 01-01-23 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:19

Ik denk dat als je het minder overdenkt het al een stuk minder onhandig overkomt!

Ik als vrouw, ga er niet vanuit, dat iedere man die om praktische redenen mijn nummer heeft mij wil versieren of me-too’en en ik ben behoorlijk suspicious (op basis van resultaten uit het verleden :D .)

Gewoon een beetje chill doen, als je geen slechte intenties hebt, en het komt echt wel goed :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:20

Ik snap het wel, en weet je..er zijn zoveel mensen sociaal onhandig. Meer wel dan niet volgens mij..gewoon vooral jezelf blijven en niet teveel over alles na gaan denken. Dat is het belangrijkste denk ik.

*En ik herken wel het ea hoor, ik heb soms ook de tact van een olifant..probeer me er van bewust te zijn en er op te letten maar dat lukt niet altijd en dan maak ik sommige situaties ook alleen maar erger als ik het probeer goed te praten.*

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:21

Huh, ik zie het probleem niet :P

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:25

Ik denk dat je het jezelf echt veel moeilijker maakt dan nodig is :)
Als iemand een foto van jou met paard maakt dan is het toch logisch dat je die foto graag wil hebben? Dus dan vind ik het niet raar om te vragen of diegene hem door wil sturen, via via lijkt me alleen maar meer awkward eigenlijk :P

Olaf | Fjord | 25-04-2023 | Insta: olafthefjord

Definitely Diva | B+10 L1+10 L2+2

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:27

Waarom heb je niet gewoon je telefoon aan die persoon gegeven?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-23 14:31

ja achteraf is de oplossing altijd zo logisch! Maar dat is het probleem met achteraf. Het komt nooit op tijd. :')

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-23 14:32

Menino schreef:
Ik denk dat als je het minder overdenkt het al een stuk minder onhandig overkomt!

Ik als vrouw, ga er niet vanuit, dat iedere man die om praktische redenen mijn nummer heeft mij wil versieren of me-too’en en ik ben behoorlijk suspicious (op basis van resultaten uit het verleden :D .)

Gewoon een beetje chill doen, als je geen slechte intenties hebt, en het komt echt wel goed :D

Bedankt. Die had ik nodig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 14:56

Maar dit is niet sociaal onhandig zijn. Dit is gewoon heel moeilijk doen.
En voor volgende keer: NIVEA.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 15:04

Je hoeft je in elk geval na deze actie geen zorgen te maken dat ze denkt dat je iets van haar wilt…Integendeel, dus dat heb je goed duidelijk gemaakt :D

Ieder nadeel heeft zijn voordeel *\o/*

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 15:18

Ik snap gewoon echt niet wat er gebeurd is na 3 keer lezen. Iets met een foto en Whatsapp aan iemand anders?

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 15:40

Ik vind het wel iets heel liefs hebben

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 15:59

axel_1997 schreef:
Ongeveer. Alleen wilde ik juist geen gegevens uitwisselen om die indruk van mijn kant niet te wekken. Dus een gemeenschappelijk contact gevraagd om ze door te sturen. Alleen dat appje zag er dus ook onhandig uit. jij leest goed tussen de regels.

Het zijn juist de onnodige details die het eerste bericht een soort van onleesbaar maken.

Maar wat betreft sociaal onhandigheid ben ik ook een kampioen.

Ik heb gewoon al 2 x de fout gemaakt om echt gruwelijk een verkeerde opmerking te maken.

Eerste x was in de winkel toen ik daar nog als bijbaantje achter de kassa werkte. Er kwam iemand ontzettend veel bloemen afrekenen. Ik: Volgens mij heeft u een feestje? Hij: Nee, een begrafenis.

En dat zelfde is mij overkomen bij een kennis. Ik kwam hem tegen en hij had een heel net pak aan. Het was ongebruikelijk om hem in een pak te zien. Dus ik: goh wat zie je er netjes uit, ga je naar een feest? Hij: Nee. Begrafenis

Beide gevallen 20 jaar geleden. Ik heb er van geleerd om geen aannames te doen wat betreft feestjes.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 16:15

Veel mensen zijn volgens mij wel eens sociaal onhandig. Het fijne is dat veel acties weer vergeten worden door anderen tzt ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 16:18

Och je bent de enige niet...
Ik had van de week een gast aan het horecagedeelte en die kon bij mijn collega of een stagaire afrekenen en ik zei heel vrolijk: Kies maar een leuke dame uit

:')

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 16:21

Sociaal onhandig zijn mag best hoor! Ben ik ook best vaak _O- Dat je achteraf denkt "Oh, dat kwam er niet zo handig uit" Maar maak je je daar niet druk om! Mensen die je kennen weten vast hoe je het bedoelt en wat maakt het uit wat anderen vinden? Hoe meer je je ergens druk om maakt/gaat stressen, hoe onhandiger je wordt.

Pedro <3 B+13 || L1+6

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 17:15

Ik ben sociaal super onhandig. Ik maak soms een opmerking dat ik denk: zei ik dat hardop? Ik een bericht verkeerd interpreteren ben ik ook goed in.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet